Luxe heeft geen reclame nodig
Veel grote huizen maken reclame, iets wat het kleine label Lanoé zich zeker kan veroorloven. Er is echter nog nooit een campagne geweest voor een van de geuren van het huis, zelfs niet voor Lanoé Lovely. Sinds de oprichting van het label in het begin van de jaren 2000 heeft oprichtster Simone Roth-Schmelzer bewust alles wat typisch is vermeden. Dit geldt ook voor het feit dat alle geuren van Lanoé, inclusief Lanoé Lovely, liefdevol en zorgvuldig met de hand worden gemaakt in Duitsland.
Lanoé is ontstaan omdat de eigenaresse van een modeboetiek wilde dat er geuren waren die pasten bij de prachtige mode die ze aanbood. Maar er was niets dat daarbij paste, dus ging ze zelf aan de slag om de gewenste geuren te creëren. Ze wil iets speciaals creëren voor mensen die op zoek zijn naar iets speciaals en dat ook waarderen. Ze komt dus niet met advertenties, maar laat de zelfgekozen geuren voor zichzelf spreken. Ze zegt dat Lanoé parfums uniek zijn en een onvergetelijke magie hebben. En iedereen die ooit van de fijne nichegeuren heeft geproefd, zal dit beamen. Er wordt dus nog steeds reclame gemaakt voor Lanoé parfums, maar alleen in de vorm van mond-tot-mondreclame.
Simone Roth-Schmelzer ziet de draagster van Lanoé Lovely als een zelfbewuste en elegante vrouw die altijd een goed figuur slaat, of ze nu een zakelijke look draagt, een grote avondjurk of een casual jeans. Lanoé Lovely, heel ongebruikelijk voor nichegeuren, stelt geen eisen, probeert geen diepe gedachten te ontlokken of inspannende discussies te stimuleren. Het parfum wil gewoon behagen en als zodanig gedragen worden. Daarom is het langhoudende parfum Lanoé Lovely geschikt voor bijna alle gelegenheden.