Gainsboro Mannengeur - kunst in een fles
Tijdloze, mannelijke aanwezigheid met een vleugje Engelse excentriciteit: zo kan het Gainsboro parfum worden beschreven. Een geur voor mannen die hun nobele gevoel voor stijl onderstrepen, maar het niet benadrukken. De composities van de Gainsboro mannengeur zijn onmiskenbaar en indrukwekkend. De klassieker is geen parfum voor iedereen, een man moet het kunnen dragen zonder zich te verstoppen achter het parfum. Het is niet opdringerig of opvallend - het is volwassen. Niet oud of jong, maar met een sterk karakter en profiel. Wie het draagt, heeft altijd de juiste kleren bij zich. Een Gainsboro parfum kopen betekent veilig in het zadel zitten met jezelf. De volgende tekst neemt de lezer mee in het verhaal achter de geur en geeft een overzicht van welke Gainsboro parfum online te koop is.
De Blauwe Jongen - De schilder achter het merk
De Gainsboro mannengeur is vernoemd naar Thomas ughGainsboro , een Engelse schilder uit de 18e eeuw. Hij werd beschouwd als een personificatie van de Britse stijl van die tijd: elegant, geïnteresseerd en trouw aan de lijn. De vroegrijpe schilder had al op 16-jarige leeftijd een eigen atelier en trouwde op 19-jarige leeftijd met de buitenechtelijke dochter van een landelijk edelman. Ondersteund door excentrieke mecenassen kon hij zijn eigen onmiskenbare stijl ontwikkelen - inclusief het creëren van een eigen parfum.
Gainsboro Parfum, dat online beschikbaar is, is gebaseerd op het charisma van de schilder, zijn vastberadenheid en gezonde zelfvertrouwen, gekoppeld aan een voorkeur voor alles wat nobel en mooi is. Als zoon van een lakenhandelaar hechtte hij veel belang aan fijne sneden, kleuren en materialen, vandaar dat de geuren in het parfum zo select en zeldzaam zijn. Een van zijn beroemdste werken is "The Blue Boy", het portret van een jongeman. De kleding van de jongeman ligt ver achter op de mode van de tijd van zijn creatie en toch kon hij niet beter passen. De durf en het zelfvertrouwen om een kunstwerk te maken tegen de smaak van de mainstream in: Dit is de essentie van de Gainsboro mannengeur.
Het assortiment wordt op de markt gebracht door Juvena, de zeer gespecialiseerde anti-aging cosmetica uit Zwitserland. Gainsboro Parfum is sinds de oprichting in 1971 een onafhankelijke productielijn voor exclusieve mannencosmetica.
De wereld van de Gainsboro mannengeur
Een geurbeleving zo kosmopolitisch als Gainsboro parfum is goedkoop zonder goedkoop te zijn. Het heeft geen extra's nodig, het is zelf al genoeg. Het assortiment van het merk met de bekende naamgenoot is exclusief. De variëteit ligt in de flacon, niet in de keuze van de variaties. De volgende lijst van producten is chronologisch gerangschikt op datum van publicatie:
G-Man Eau de Cologne: Het parfum werd in 1971 uitgebracht en de mannen konden het Gainsboro parfum goedkoop kopen - als een bundel met bijpassende aftershave of als een eenvoudig flesje. De geur is pittig en fris tegelijk. De aldehyden in de topnoot combineren met verse citroen en neroli, bergamot en lavendel met een vleugje muskaatsalie. Kruidige salie - of Romeinse salie - werd al in de oudheid gebruikt om hoofdpijn te behandelen, en de etherische olie is verfrissend en krachtig. Mysterieuze wierook, bloemige rozengeranium en engelenkruid vormen het hart van het parfum. In de basisnoot ontmoet nobel leder het mos van de Engelse bossen. Muskus, patchoeli en sandelhout geven de zwaarte, vetiver de frisse lichtheid.
Silver Line: Slechts een jaar na het grote succes van G-Man werd een andere geurserie uitgebracht, de Silver Line, verkrijgbaar als mannen- of vrouwengeur. De componenten van de mannelijke versie zijn identiek aan G-Man, alleen de concentraties zijn verschillend. Het is kenmerkend voor Gainsboro G-Man om trouw te blijven aan de olfactorische focus. De vrouwengeur is koel, helder en elegant - een onderneming in de jaren zeventig, toen bloemige patchoeli-richtingen domineerden. De zelfverzekerde geur doet een beetje denken aan een rustige Chanel No5°, maar is veel beter geschikt voor alledaagse zaken.
Uitzondering: Een hele generatie later, in 1987, verscheen de tweede Gainsboro mannengeur, verkrijgbaar als eau de toilette en als aftershave. Exception betekent "exception" in het Engels, en deze naam is correct in beide betekenissen van het woord. De geur is een uitzondering - en dat geldt ook voor het product, aangezien er geen verdere variaties zouden worden gecreëerd. De topnoot is licht als een veertje en fris: bergamot, tijm, citroen, rozenhout en wat betoverende lavendel. De bloemhartnoot van roosgeranium, roos en iris is verlengd met donkere dennen en perziken. Aan de basis blijft de geur trouw aan de massieve muskus-, patchoeli- en sandelhoutnoot, maar experimenteert met kruidige vanille-, ceder-, amber- en benzoëverbindingen.
Klanten die producten kopen in Gainsboro de online shop beoordelen de lange levensduur van de geuren zeer positief. De sillage van de parfums is buitengewoon expansief zonder opdringerig te zijn.
Een geurig geheim
De naamgever van het parfum is bekend, maar niet de maker van deze karaktervolle geurcomposities. Het is niet mogelijk geweest om de parfumeur op te sporen die het merk heeft opgericht. Hoewel Juvena de distributeur is, onthult het Zwitserse label de identiteit van de creatieve neus niet. Het eenvoudige, ongedifferentieerde flesje lijkt op de man die het parfum draagt: Een tijdloze aanwezigheid zonder druk om zich te onderscheiden. Wie deze geur heeft gecreëerd moet een neus hebben voor soevereine, mannelijke individualiteit - en een voorliefde voor kunst. net als de beroemde schilder is het Gainsboro parfum een insider tip onder de artistieke geesten - schilderijen van Thomas ugh Gainsboro verschijnen in vele grote films: van Stan Laurel-bewerkingen tot Walt Disney en James Bond. Het is goed denkbaar dat de Britse geheim agent ook de geur draagt. Hij zou het klassieke type man zijn voor de stijl van succes en soevereiniteit. Wie het een keer draagt en het kan dragen, zal niet meer zonder willen. In de jaren tachtig van de vorige eeuw kwamen er geschenkspecials in fijne lederen verpakkingen op de markt, die een zeer populair geschenk waren tussen vaders en zonen.
Gainsboro - een parfum voor generaties
Zoals elke generatie zijn eigen mode heeft, zo heeft elk tijdperk zijn eigen parfum. Gainsboro is anders! Net als de naamsponsor heeft de geur een aanwezigheid die alle realiteitszin te boven gaat. De schilder bewees in zijn schilderijen dat de stijl van de kleding geen invloed heeft op het effect van het portret. Het is vergelijkbaar met parfum: het is niet gebaseerd op de smaak van de tijd, noch op vaste regels. Het hangt af van de drager, met de nadruk op zijn of haar kosmopolitische gevoel en mannelijke intelligentie. Het maakt niet uit of een man 20 of 80 is - hij moet zijn eigen weg gaan en niet achter de mode aan gaan. De geur is bijzonder en mooi: wie de Gainsboro mannengeur draagt, had net uit een schilderij kunnen komen.