Een dieselparfum - opstandig en betoverend
Ongebreidelde energie, rebellie en individualiteit - dat zijn de kenmerken waar het Diesel-label voor staat. Diesel produceert al bijna veertig jaar exclusieve en hoogwaardige mode. Met name de dieselspijkerbroek heeft zijn cultstatus verdiend. Jeans en jassen van het merk Diesel zetten de norm in termen van snit en design. Het label heeft echter vaak bewust weerstand geboden aan hippe trends en durfde nieuwe stappen te zetten.
Aan het einde van de jaren '80, bijvoorbeeld, sierde een model met een Iroquois cut een dieselcampagne lang voordat dit kapsel salonable werd. Sinds enige tijd breidt het label zijn portfolio uit en produceert het tassen, schoenen, accessoires en - vooral - parfum onder dezelfde naam. De geuren voor vrouwen en mannen zijn als het modemerk zelf: Diesel Parfum is onmiskenbaar, vol sensuele en verleidelijke energie en altijd verrassend in zijn nuances en facetten. Diesel heeft zich al lang geleden op de cosmeticamarkt gevestigd met zijn individuele en betoverende geuren voor mannen en vrouwen, en Diesel Parfum is zowel in goed gevulde parfumerieën als online verkrijgbaar.
Elk dieselparfum heeft zijn eigen geschiedenis
De geschiedenis van het merk Diesel begint in 1978, wanneer de Italiaanse Renzo Russo, met de steun van zijn vader, 40 procent van het textielbedrijf Moltex overneemt. Een jaar later hernoemde Russo zijn bedrijf. Hij kiest om twee redenen voor de naam Diesel. Ten eerste is de uitspraak van de naam over de hele wereld hetzelfde. Aan de andere kant staat diesel natuurlijk voor de brandstof van de moderne wereld, voor energie en innovatie. Al in het oprichtingsjaar van het label lanceert Russo zijn eerste jeanscollectie voor heren. Het motto van zijn creaties tot op de dag van vandaag: vind je eigen perspectief op de wereld en verenig je met de mensen die hetzelfde doen.
Tien jaar na de eerste herenjeanscollectie volgt de damesmode. Een trendsetter en bestseller in jeans rond 1990 was het model Saddle jeans, een breed gesneden jeans met een smal voeteneind. Niet in de laatste plaats hebben de in het oog springende en provocerende reclamecampagnes bijgedragen aan het hoge profiel van het label. In 1995, bijvoorbeeld, sierde een reclameposter voor Diesel twee mannen die elkaar kussen. De campagne "Be stupid for a successful living" aan het begin van de jaren 2000 trekt niet alleen de aandacht en het amusement, maar ontvangt ook diverse prijzen.
Diesel opende zijn eerste online shop in 1997, lang voordat kopen op het internet onderdeel werd van het moderne leven.
In 1996 kwam de eerste dieselparfum vrij, wat voor een sensatie zorgde. Het is de uniseks geur "Diesel", een parfum uit de oosterse houtachtige geurfamilie, die dames en heren gelijkelijk kopen en dragen. Dit dieselparfum bevat onder andere anjer, galbanhars, citroen, gember, tonkaboon en jasmijn. Deze geur is de enige van Diesel die zowel voor mannen als vrouwen is ontwikkeld. Latere parfums zijn duidelijk ontworpen als mannen- of vrouwengeuren, van de geur tot de fles.
Een dieselparfum is het spel met de emoties
De parfumlijn Fuel for Life richt zich op een afwisselend bad tussen spanning en harmonie, tussen romantiek en vitaliteit. Bij Fuel for Life Femme geven roze peper en mandarijn in de topnoot een stimulerende, verleidelijke start. De hartnoot bevat ook contrasten. Nootmuskaat, jasmijn en zwarte bes laten zien dat tegenstellingen elkaar kunnen aantrekken en iets nieuws kunnen creëren. De basisnoten van patchouli, eikenmos en vetiver ronden de onvergelijkbare geurbeleving af.
De Fuel for Life Homme creëert ook een soortgelijke wilde rit door emoties. Steranijs en grapefruit in de topnoot zorgen voor een frisse, pittige start. In de hartnoot wekken framboos en lavendel een vleugje sensualiteit op. Houtnoten en heliotroop ronden de mannelijke geurbeleving in de basisnoot af.
Het populaire dieselparfum Only the Brave laat er geen twijfel over bestaan: een dieselgeur voor mannen, natuurlijk alleen voor de dapperen. De Diesel parfum uit 2009 is een oosters-houten geurcreatie en een mannelijk statement.
De Diesel Parfum Loverdose is de tegenhanger van Only the Brave. De dieselgeur Loverdose is sinds 2011 op de markt; de naam is een woordspeling tussen Lover Dose en Love Overdose. De geur wordt aangekondigd als een "verleidingswapen" dat een sensualiteit moet opwekken die nog nooit eerder is ervaren. Zoals elk dieselparfum vertrouwt Loverdose ook op een betoverende afwisseling van emoties. De topnoot begint fris en pittig met steranijs en mandarijn.
De hartnoot ontvouwt zich in een vrouwelijke sensualiteit met jasmijn, gardenia bloemblaadjes en vanille. Verrassend is de basisnoot met zoethout, amber en houtnoten, die eigenlijk alleen voor mannengeuren worden gebruikt. In deze buitengewone vrouwengeur harmoniëren nabijheid en afstand, ongeschiktheid en hartelijkheid, vrouwelijkheid en mannelijkheid, vrouwelijkheid en mannelijkheid. Het nieuwste parfumproduct van Diesel is het herenparfum uit 2016.
Dieselgeuren - iedereen is een statement
De "neuzen" achter de geur: Alleen ervaren parfumeurs zijn verantwoordelijk voor elk dieselparfum. Olivier Cresp, bijvoorbeeld, de parfumeur van de vrouwengeur Loverdose, was ook de bedenker van Black Opium en vele andere parfums. Sinds 1984 stelt hij zijn fijne neus in dienst van mooie geuren.
Jacques Cavallier-Belletrud, verantwoordelijk voor de geur van Fuel for Life Homme, is sinds 1992 werkzaam in de parfumindustrie en werkt sindsdien voor bijna alle grote huizen. Het gamma geuren wordt perfect aangevuld met een gamma douchegels, after-shave balsems en deodorants, die allemaal online te koop zijn bij de bekende parfumerie sites.
Dieselparfum - de inhoud bepaalt de vorm
Elk Dieselparfum is een statement van vitaliteit, individualiteit en geleefde sensualiteit. Zo ongewoon als de geurcombinaties zijn, zo ongewoon en opvallend zijn de flessen waarin Diesel Parfum wordt verkocht. Alleen de Brave, bijvoorbeeld, wordt geleverd in een gebalde geringd mannenvuist en laat er geen twijfel over bestaan dat dit een mannenparfum is.
De fles van de Loverdose dieselparfum daarentegen is een hart, maar geen romantische kitscherige. De glazen fles is diep violet en is bijna martial, bijna martial, een verleidingswapen. De vorm van de flessen voor Only the Brave en Loverdose heeft ook een praktische kant. De parfumfles kan altijd anders worden opgesteld en is daarmee een mooie blikvanger.
Waarom kopen en houden mensen wereldwijd van dieselparfum? Waarom wint het label nieuwe fans met elke nieuwe geur? Heel eenvoudig: Dieselparfums spelen met verleidelijke sensualiteit, verrassen met ongebruikelijke geurcombinaties, harmoniseren schijnbaar onverenigbare tegenstellingen, zijn een buitengewone, emotionele en exclusieve geurervaring, het resultaat van ervaren, experimentele parfumeurs en zijn een blikvanger in de fles!