Een Joop! parfum: mysterieus, spannend en bijzonder
Naast Karl Lagerfeld en Jil Sander wordt Wolfgang Joop beschouwd als de Duitse ontwerper bij uitstek. De jetsetter en zijn label zijn wereldwijd bekend. Of het nu in Monaco, Las Vegas, Londen of Berlijn is - iedereen die de spannende wereld van geuren kent en ervan houdt, kan niet om het lifestyle label Joop! heen.
Wolfgang Joop ontwierp en commercialiseerde zijn creaties zeer succesvol toen hij in 1987 het Joop! label creëerde. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat er eind jaren tachtig ook een parfumcollectie wordt opgenomen in de Joop! modewereld. Sindsdien zijn er keer op keer bijbehorende licenties verleend, waarmee parfumeurs prachtige geuren voor het label kunnen creëren. Joop! is dus niet alleen actief in de pure modesector en verwent de ogen met ongewone, weelderige en toch elegante creaties gemaakt van een grote verscheidenheid aan stoffen, de neuzen van de liefhebbers van het merk uit Hamburg worden ook betoverd door de aantrekkelijke en exquise geurcomposities. Van top tot teen gekleed in Joop! en gewikkeld in een delicaat en mysterieus parfum - hoe kun je luxe beter omschrijven?
Van Potsdam naar de wijde wereld
Toen Wolfgang Joop in 1944 werd geboren in een middenklasse gezin in Potsdam, kon niemand voorspellen dat hij de modeontwerper en creatieveling zou worden die wereldwijd bekend staat als de "Pruisische Designer". De toekomstige modeberoemdheid bracht zijn jeugd door op het landgoed van zijn grootouders voordat hij in 1944 met zijn ouders naar Braunschweig verhuisde. Ver weg van het plattelandsleven aan de rand van Sanssouci kwam kunst steeds meer centraal te staan. Restauratie en design hielden de adolescent bezig en uiteindelijk liet hij de plannen van zijn vader om reclamepsychologie te studeren varen omdat Wolfgang Joop grotere plannen had.
Het label met het uitroepteken
Ongebruikelijke bontcreaties, de typische belettering met het uitroepteken en, eind jaren tachtig, een parfumlijn met heel bijzondere geuren voor mannen en vrouwen hebben het leven van de Duitse ontwerper altijd gekenmerkt. Dat vooral de geuren zo populair zijn, komt door hun uniciteit. Joop! heeft de mysterieuze, vrouwelijke en even krachtige mannelijke dynamiek gevangen in kleine flacons.
Een Joop! parfum is betaalbaar, maar toch exclusief, opwindend, mysterieus en bijzonder. Verschillende Joop! parfums creëren de juiste perceptie van het meest gevoelige zintuig voor elke outfit van de ontwerper. De parfums van de verschillende productlijnen weerspiegelen de complexiteit van de ontwerper.
Joop! parfums - de overtuigende damesgeuren
Een Joop! parfum vindt de wereld van de vrouw opnieuw uit met zijn weelderige geuren. De dame als mysterieuze verleidster, als onbedwingbaar wezen van delicate geuren en sterke, houtachtige nuances staat centraal in de onvergelijkbaar intense parfumlijnen.In één oogopslag maakt Joop! indruk met de volgende damesgeuren:
-Le Bain
-All About Eve
-Miss Wild
-Thrill Woman
-Pour Femme
De Joop! Le Bain lijn is vooral bekend en geliefd bij vrouwen. Delicate geuren van magnolia en de zoetheid van lychees strelen en verwennen de zintuigen.
De Joop! geur All About Eve is net zo verleidelijk en een tikkeltje geraffineerder en provocerender. Naast vanille en een sappige appelgeur is hier een component van zoete kaneel en gedurfde jasmijn toegevoegd. Joop! weet als geen ander sensualiteit en vrouwelijkheid te vangen in geurcreaties en de wereld van de vrouw nog verleidelijker en romantischer te maken.
De geur in de Miss Wild-lijn richt zich ook op de fruitige zoetheid van mandarijn, gecombineerd met roze peper en een frisse sinaasappelgeur. Het is echter niet de dame van de wereld, de soevereine femme fatale, die hier centraal staat, maar de jonge, wilde rebel die dood noch duivel vreest. Daarom kun je dit Joop! parfum ook kopen tegen een voordelige prijs.
Uitzonderlijke geurcreaties voor mannen
Net zo sensueel, maar met een tintelende sensatie en vol mannelijke charme, ziet Joop! de geuren die de wereld beschrijven van stoere mannen, zakenmensen en de aardige man naast de deur.Iedereen die dat wil kan online een Joop! parfum kopen - voor de gentleman van de wereld, de eeuwige verleider, de avonturier die risico's neemt en de actieve sportliefhebber:
-Nachtvlucht
-Thrill Man
-Homme
-Homme Sport
-Homme Wild
-Extreme
-Ga
-Spring
De donkerblauwe, met sterren bezaaide flacon van de geur Nightflight is opwindend en bijna magisch. Een vlucht door de nacht belooft een betoverende ervaring, en de aromatische magie van de duisternis, bestaande uit fruitige en subtiel kruidige componenten in combinatie met een vleugje ambergris, vangt de magie van de late uurtjes als geen ander Joop! parfum.
De Joop! geur Thrill is ook magisch. Kick, sensatie en provocatie omringen dit parfum. Lavendel, cederhout en amber creëren een aura van opwindende sexappeal en geven de drager durf en onconventionele brutaliteit. Thrill is ook verkrijgbaar als speelse en romantische geur voor vrouwen en de twee Joop! geuren creëren samen een harmonieuze noot die saamhorigheid en durf à la Bonnie & Clyde oproept.
Een succesvol merk - zelfs zonder de oprichter
Sinds het begin van de jaren negentig is Joop! een licentiebedrijf dat zelf geen producten maakt, maar er licenties voor verleent. Een van de eerste licenties was de parfumlicentie aan Lancaster/Coty. De Coty parfumgroep is vandaag de dag nog steeds verantwoordelijk voor het Joop! parfumportfolio. Wolfgang Joop zelf heeft sinds 2001 niet meer voor het label gewerkt. En iedereen die online zoekt naar Joop! parfum weet dat de modeontwerper nu geuren presenteert onder zijn volledige naam - wat voor verwarring kan zorgen.
De Holy Fashion Group zit nu achter Joop!. Naast mannenmode hebben de parfums van Joop! altijd een groot deel van de omzet van het bedrijf gevormd. De marketing rondom de geurcreaties wordt dan ook met de nodige zorg gepland en uitgevoerd. Trouw aan het motto "seks verkoopt" zijn in de advertenties goedgebouwde en knappe hoofdrolspelers te zien. Een sixpack, lange manen en weinig kleding - dit is hoe Joop! haar geuren verkoopt en de sensualiteit en sexappeal benadrukt die voorop staan bij Joop! parfum.
Modieuze accenten als geur en in de garderobe
Online een Joop! parfum kopen is kinderspel, en of het nu voor Kerstmis, Pasen of een andere gelegenheid is: een Joop! parfum is een welkom en gewild cadeau. De parfums inspireren door het beeld dat ze creëren. Van glamour en sensualiteit tot een rebelse flair, een Joop! parfum geeft altijd een speciale uitstraling. Vooral de flacons ontworpen door Peter Schmidt zijn echte blikvangers in de badkamer of op een speciaal ontworpen parfumplank. Natuurlijk is het de inhoud die telt, en Joop! geuren zijn kleine meesterwerken die vreugde brengen aan hun dragers - en aan de mensen om hen heen.