Kenzo: Aziatische flair ontmoet Europese glamour
De mode- en cosmeticagroep Kenzo staat voor innovatieve creativiteit en extravagantie. Het merk heeft altijd gebroken met conventies, een revolutie teweeggebracht in de modewereld en de aandacht getrokken van het publiek. In 1978 en 1979 organiseerde oprichter Kenzo Takada zijn modeshows bijvoorbeeld in circustenten en presenteerde hij zichzelf aan het publiek op een olifant. Zijn voorliefde voor drama wordt ook weerspiegeld in zijn ontwerpen.
Vandaag de dag zijn de modecreaties van Kenzo net als toen ongewoon en innovatief. Ze combineren Aziatische flair met Europese glamour en worden gekenmerkt door een wilde mix van felle kleuren en gedrukte patronen. De geuren van Kenzo Parfum volgen het principe van ongewoonheid en fascineren door het samenspel van hun speciale geurelementen. In het volgende wordt de geschiedenis van de Japanse bedrijfsoprichter Kenzo Takada beschreven, worden de populaire geuren van Kenzo Parfum en hun geurelementen benoemd en wordt de samenwerking met erkende parfumeurs en het multitalent Patrick Guedj beschreven. Tot slot worden de speciale kenmerken van de geurcomposities van Kenzo benadrukt.
Een pionier in Japanse mode
De Japanse ontwerper Kenzo Takada wordt beschouwd als een legende in de mode-industrie. De ontwerper vestigde zich in 1965 in de metropool Parijs en richtte vijf jaar later de mode- en cosmeticagroep Kenzo op. Met zijn ongewone creaties, die invloeden uit de oosterse en westerse wereld combineren, barsten van kleur en gebaseerd zijn op wijde pasvormen en speciale printpatronen, bracht hij een nieuwe impuls in de modewereld. Takada is een van de pioniers van zijn land. Hij was de eerste mannelijke student die afstudeerde aan het erkende Bunka Fashion College in Tokio en de eerste Japanse modeontwerper die zijn collectie showde in Parijs, waar het een sensatie werd.
De modellen presenteerden de kleding op een manier die nog nooit eerder was vertoond - lachend en duidelijk genietend. Sindsdien is zijn populariteit gestaag gegroeid en daarmee ook de omvang van het bedrijf. De designcreaties voor vrouwen werden gevolgd door mannen- en kindercollecties. De Kenzo parfumafdeling werd in 1988 aan het assortiment toegevoegd. In 1993 verkocht Kenzo Takada zijn label voor 70 miljoen euro aan het Franse luxegoederenbedrijf LVMH, maar hij bleef voor de groep werken als hoofdmodeontwerper. Om zich volledig aan zijn gezin te kunnen wijden en zijn passie voor reizen te kunnen volgen, stopte hij in 1999 met zijn werk als ontwerper voor Kenzo.
Kenzo maakt indruk met een breed en creatief assortiment geuren
Kenzo Parfum biedt veelzijdige geurcreaties die online te koop zijn tegen voordelige prijzen. Het assortiment is onderverdeeld in damesparfum, herenparfum, uniseks parfum en verzorgingsproducten. De parfums van het merk zijn een genot voor de reukzintuigen en betoveren met hun unieke geurcomposities. De damesparfums omvatten:
-Het Eau de Parfum Flower van Kenzo biedt een sensuele geurbeleving die boeit met een bloemenboeket van roos, viooltje en meidoorn, evenals poederachtige en rokerige geurelementen. De geurnoten balanceren elkaar en zorgen samen voor een harmonieuze geurcompositie.
-De bedwelmend vrouwelijke vrouwengeur Kenzo Jeu d'Amour opent met een zoete, sappige topnoot. Het hart van tuberoos en fresia wordt gekenmerkt door bloemige, romige, intens verfrissende en groene geurcomponenten. Sandelhout en muskus ronden deze Kenzo geur af op een fluweelzachte, warme, balsamico-houtachtige en dierlijke manier.
- Kenzo Jungle betovert met zijn kruidige bloemige karakter. Mandarijn en kardemom stralen sappige, intens zoete en harsachtige geurnuances uit. De hartnoot bestaat uit de aromatische, zoete en fruitige geurelementen van kruidnagel, vanillebloem en mango. Jungle wordt afgerond met bloemige, bitterzoete geurelementen die doen denken aan banaan. Patchouli geeft de basisnoot een speciale diepte met zijn geurnuances die associaties oproepen met een bos en exotisch zoet, sensueel zacht, zwaar en aards overkomen.
De volgende geurcomposities zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar voor mannen:
- Kenzo Homme begeleidt de olfactorische zintuigen op een spannende zeereis. Harsachtige, aromatische, kruidige, zoete en pittige geurelementen openen het parfum. De hartnoot ademt aquatische nuances en doet denken aan de zee en een frisse zeebries. Houtachtige geurcomponenten vormen de basisnoot. Het samenspel van grapefruit, tonkaboon en vetiver maakt van Kenzo Homme Night een ongewone, prikkelende geur vol mannelijke energie.
- Kenzo Homme Boise vangt vakkundig de geur van het bos. De eau de toilette is samengesteld uit frisse, kruidige groene, houtachtige, balsamico- en rokerige, kamferachtige en zuivere geurcomponenten.
In de categorie uniseks parfums wordt de Kenzo Totem geurlijn aangeboden. De serie omvat de geur Totem Orange. De geurelementen stralen frisheid, elegantie en vitaliteit uit. Bittere sinaasappel en citroenbloesem ontvouwen wrange, bloemige en verfrissende nuances, terwijl vetiver een rokerig, droog gevoel heeft en associaties oproept met pure chocolade.
Kenzo richt zich ook op de populaire combinatie van Aziatische traditie en moderniteit in haar huidverzorgingslijnen. De Belle de Jour productlijn gaat huidveroudering tegen. Witte Lotus heeft een kalmerende en hydraterende werking, terwijl de verzorgingsproducten van Ginger Flower de huid voorzien van vitaminen en regenererende energie afgeven.
Niet alleen de geuren komen van de knapste koppen
Het mode- en cosmeticabedrijf Kenzo richt zich op hoge kwaliteit en doet daarom een beroep op gerenommeerde parfumeurs om voor Kenzo Parfum geuren te creëren die de zintuigen betoveren. Alberto Morillas, Olivier Cresp, Dominique Ropion en Olivier Polge behoren tot de parfumeurs die de eau de parfums en eau de toilettes van het label hun individuele karakter geven en ervoor zorgen dat dragers zich kunnen onderdompelen in de diverse geurwerelden van de natuur.
De Groep hecht echter niet alleen veel belang aan de productie van de geurcomposities, maar ook aan hun representatie en externe presentatie. Sinds 2000 is regisseur, fotograaf en schrijver Patrick Guedj het creatieve hoofd van de marketing voor Kenzo parfum en is hij verantwoordelijk voor het ontwerpen van de posters en het ontwikkelen van de commercials. Hij ensceneert de geuren op poëtische wijze in pakkende en emotioneel geladen beelden en geeft de essentie van de individuele geurcreaties weer met behulp van filmische en fotografische stijlmiddelen.
Kenzo geuren zijn beschikbaar voor elk type
De geuren van Kenzo Parfum zijn online verkrijgbaar tegen voordelige prijzen. Ze nemen de reukzintuigen mee op een reis door de meest uiteenlopende geurenwerelden. Aquatische noten doen denken aan een sprankelende zeereis en een frisse zeebries, houtachtige, groene geurelementen roepen associaties op met bossen en adembenemende bloemenboeketten doen denken aan de zoete, poederachtige en romantische geuren van bloementuinen. Of je nu op zoek bent naar sprankelende frisheid, vrouwelijke elegantie, sensuele verleiding of mannelijke kracht, Kenzo Parfum heeft de juiste geur voor elke smaak. De uniek ontworpen flacons van de geurcreaties, die een visualisatie zijn van de geurcomponenten die erin zitten, bieden een extra stimulans om te kopen.