Kenzo: Aziatische flair ontmoet Europese glamour
De mode- en cosmeticagroep Kenzo staat voor innovatieve creativiteit en extravagantie. Het merk heeft altijd gebroken met conventies, een revolutie teweeggebracht in de modewereld en de aandacht van het publiek getrokken. Zo hield de oprichter Kenzo Takada in 1978 en 1979 zijn modeshows in circustenten en presenteerde hij zich aan het publiek op een olifant. Zijn voorliefde voor het dramatische is ook terug te vinden in zijn ontwerpen.
De modecreaties van Kenzo zijn vandaag de dag nog steeds ongewoon en nieuw. Ze combineren Aziatische flair met Europese glamour en worden gekenmerkt door een wilde mix van felle kleuren en drukpatronen. De geuren van Kenzo Parfum volgen het principe van ongewoonheid en bedriegen door het samenspel van hun bijzondere geurelementen. Hierna wordt de geschiedenis van de Japanse bedrijfsoprichter Kenzo Takada verteld, worden de populaire geuren van Kenzo Parfum en hun geurelementen genoemd en wordt de samenwerking met gerenommeerde parfumeurs en de multitalent Patrick Guedj besproken. Tot slot wordt het bijzondere karakter van de geursamenstellingen van Kenzo benadrukt.
Een pionier van de Japanse mode
De Japanse Kenzo Takada wordt beschouwd als een legende in de mode-industrie. De ontwerper vestigde zich in 1965 in de metropool Parijs en richtte vijf jaar later de mode- en cosmeticagroep Kenzo op. Met zijn ongewone creaties, die invloeden uit de oosterse en westerse wereld combineren, barstensvol kleur en vertrouwen op brede sneden en speciale drukpatronen, bracht hij een nieuwe impuls aan de modewereld. Takada is een van de pioniers van zijn land. Hij was de eerste mannelijke student die afstudeerde aan het prestigieuze Bunka Fashion College in Tokio en de eerste Japanse modeontwerper die zijn collectie liet zien in Parijs, waar het een sensatie was.
De modellen presenteerden de kleding op een manier die nog nooit eerder was gezien - lachend en duidelijk genietend. Sindsdien is zijn populariteit gestaag toegenomen en daarmee de omvang van het bedrijf. De ontwerpcreaties voor vrouwen werden gevolgd door mannen- en kindercollecties. Het parfumgedeelte van Kenzo werd in 1988 aan het assortiment toegevoegd. In 1993 verkocht Kenzo Takada zijn label aan het Franse luxegoederenbedrijf LVMH voor 70 miljoen euro, maar bleef voor de groep werken als hoofd modeontwerper. Om zich volledig aan zijn gezin te kunnen wijden en zijn passie voor reizen te kunnen uitoefenen, nam hij in 1999 ontslag als ontwerper voor Kenzo.
Kenzo overtuigt met een breed en creatief aanbod van geuren
Kenzo Parfum biedt veelzijdige geurcreaties online te koop aan. Het assortiment is verdeeld in de secties damesparfum, herenparfum, uniseks parfum en verzorging. De geuren van het merk zijn een genot voor de reukzintuigen en betoveren met hun unieke geurcomposities. De vrouwenparfums omvatten:
De Eau de Parfum Flower van Kenzo zorgt voor een sensuele geurbeleving met een bloemenboeket van roos, viooltje en meidoorn, maar ook met poederachtige en rokerige geurelementen. De geurnoten balanceren elkaar en komen samen tot een harmonieuze geurcompositie.
De bedwelmende vrouwelijke vrouwengeur Kenzo Jeu d'Amour opent met een zoete, sappige topnoot. Het hart van de tuberoos en fresia wordt gekenmerkt door bloemige romige, intens verfrissende en groene geurcomponenten. Sandelhout en muskus vervolledigen dit Kenzo parfum op een fluweelzachte, warme, balsamico-achtige en dierlijke manier.
- Kenzo Jungle bedriegt met zijn kruidige bloemenkarakter. Mandarijn en kardemomspray sappige, intens zoete en harsachtige geurnuances. De hartnoot is samengesteld uit aromatische, zoete en fruitige geurelementen van kruidnagel, vanillebloem en mango. Jungle wordt afgerond met bloemige, bitterzoete geurcomponenten die doen denken aan bananen. Patchouli geeft de basisnoot een bijzondere diepte met zijn geurnuances die associaties oproepen met een bos, maar ook met exotische zoete, sensuele zachte, zware en aardse.
Voor mannen zijn bijvoorbeeld de volgende geurcomposities beschikbaar:
- Kenzo Homme begeleidt de reukzin op een spannende zeereis. Harsaromatische, kruidige, zoete en pittige geurelementen openen het parfum. De hartnoot straalt aquatische nuances uit en doet denken aan de zee en een frisse zeebries. De houtachtige geurcomponenten vormen de basisnoot. Het samenspel van grapefruit, tonkaboon en vetiver maakt Kenzo Homme Night tot een ongewone, verleidelijke geur die barst van de mannelijke energie.
- Kenzo Homme Boise vangt de geur van het bos vakkundig op. De eau de toilette is samengesteld uit frisse, kruidige groene, houtachtige, balsamico en rokerige, kamferachtige en schone geurcomponenten.
In de categorie uniseks parfums wordt de geurserie Kenzo Totem aangeboden. Onder andere het parfum Totem Orange behoort tot de serie. De geurelementen stralen frisheid, elegantie en vitaliteit uit. Zo ontvouwt de bittere sinaasappel- en citroenbloesem zich zure, bloemige en verfrissende nuances, terwijl de vetiver rokerig en droog lijkt en associaties oproept met pure chocolade.
In de zorgreeks Kenzo wordt ook gebruik gemaakt van de populaire combinatie van Aziatische traditie en moderniteit. De productlijn Belle de Jour gaat huidveroudering tegen. Witte Lotus heeft een kalmerende en hydraterende werking, terwijl de Gemberbloemenverzorgingsproducten de huid voorzien van vitaminen en regenererende energieën afgeven.
Niet alleen de geuren komen voort uit de beste geesten...
Het mode- en cosmeticabedrijf Kenzo richt zich op hoge kwaliteit en huurt daarom gerenommeerde parfumeurs in om geuren te creëren voor Kenzo Parfum die de zintuigen prikkelen. Alberto Morillas, Olivier Cresp, Dominique Ropion en Olivier Polge behoren tot de parfumeurs die de eau de parfums en eau de toilettes van het label hun eigen karakter geven en ervoor zorgen dat de dragers zich kunnen onderdompelen in de verschillende geurenwerelden van de natuur.
De groep hecht echter niet alleen belang aan de productie van de geurcomposities, maar ook aan hun representatie en externe presentatie. Sinds 2000 is de regisseur, fotograaf en schrijver Patrick Guedj het creatieve hoofd van de marketing van Kenzo Parfum en is hij verantwoordelijk voor het ontwerp van de affiches en de ontwikkeling van de reclamespots. In ontroerende en emotioneel geladen beelden ensceneert hij op poëtische wijze de geuren en weerspiegelt hij de essentie van de individuele geurcreaties met behulp van filmische en fotografische stijlmiddelen.
Kenzo Parfums zijn beschikbaar voor elk type persoon.
De geuren van Kenzo Parfum zijn online beschikbaar tegen lage prijzen. Ze leiden de reukzintuigen op een reis door de meest uiteenlopende geurwerelden. Aquatische noten doen denken aan een tintelende zeereis en frisse zeebries, houtachtige, groene geurelementen roepen associaties op met bossen en adembenemende bloemige boeketten roepen de zoete, poederachtige en romantische geuren van bloementuinen op. Of het nu gaat om bruisende frisheid, vrouwelijke elegantie, sensuele verleiding of mannelijke kracht, Kenzo Parfum heeft voor elke smaak de juiste geur. De uniek ontworpen flacons van de geurcreaties, die een visualisatie zijn van de geurbouwstenen die zich binnenin bevinden, bieden een extra stimulans om te kopen.