Viva la vida met Versace parfum
Het Italiaanse modelabel Versace is een van de beroemdste luxe modehuizen ter wereld. Het assortiment omvat elegante en speelse mode, exclusieve accessoires en nu zelfs eersteklas hotels. Een parfum van Versace betovert de zintuigen, het Medusa logo van het label wordt over de hele wereld herkend. Zelfs beroemde podiumsterren laten zich inspireren door het merk, dat als geen ander de Italiaanse levensstijl weerspiegelt. Bruno Mars is niet alleen gepassioneerd door het dragen van de creaties van het modehuis, maar wijdt er ook een heel nummer aan: " Versace on the Floor" is een ode aan de verleidelijke kracht van Versace. Deze kracht kenmerkt ook elk Versace parfum. "Italiaanse traditie, innovatieve mode, iconisch design en passie voor uitzonderlijke luxe," schrijft het bedrijf zelf, zijn de drijvende krachten achter het modehuis. Sinds de tragische dood van Gianni Versace, staat het onder de creatieve leiding van Donatella Versace, zijn zus.
Als u op zoek bent naar een Versace parfum online, neem dan een kijkje in onze Versace online shop. Daar gaat de wereld van de Italiaanse mode open met een exclusief Versace parfum.
De verscheidenheid van luxe
Gianni Versace verlaat Calabria in 1972 om mode te creëren in Milaan. Hij ontwerpt eerst voor Florentine Flowers en werkt samen met Callaghan, Complice en Genny. In 1978 begint hij zijn eigen bedrijf en toont een eerste damescollectie. Het is een groot succes voor Versace. In hetzelfde jaar volgt een mannencollectie en opent de eerste boetiek in het hart van Milaan. In feite is het mede dankzij de Duitse textielhandelaar Albert Eickhoff dat de nieuwkomer Gianni Versace een breed publiek platform krijgt. Hij organiseert de eerste grote modeshow van het merk in Lippstadt. Vanaf het allereerste begin inspireert de weelderige stijl ook vele bekende sterren. Zo is Versace erin geslaagd zich te vestigen als een van de bekendste luxemerken ter wereld. De invloeden voor mode en accessoires variëren van Griekse en Romeinse architectuur tot funky popart.
Na de succesvolle start zullen de jaren tachtig en negentig bijzonder belangrijk worden voor het luxelabel. De geraffineerde combinaties van verschillende stoffen of rebelse acties, zoals het voor het eerst presenteren van jeans op de catwalk, maken van het modehuis een cult. Opvallende patronen, felle kleuren en natuurlijk het Medusahoofd zijn ook nu nog kenmerkend voor de stijl.
Er zijn al meer dan 80 verschillende parfums uitgebracht door Versace. De geurcreaties zijn echter allesbehalve willekeurig. Elk afzonderlijk parfum van Versace is het resultaat van het intensieve werk van de parfumeurs die voor het label werken. Als je bedenkt dat het eerste Versace parfum in 1981 werd gelanceerd - 40 jaar geleden - lijkt dit aantal ronduit laag. Het is een uitdrukking van de passie en intensiteit waarmee het huis van Versace zich wijdt aan een parfum. Onder de parfumeurs van Versace zijn Alberto Morillas, Aurelien Guichard of Olivier Cresp. Een Versace parfum staat voor exclusiviteit, levenshouding en stijl zoals die alleen in "Bella Italia" bestaan. Als u een parfum van Versace wilt kopen, vindt u de parfums in de lobby's van sommige eersteklas hotels en in geselecteerde boetieks. U kunt uw Versace parfum ook online kopen.
Het geurenuniversum van Versace
De Griekse en Romeinse mythologie heeft altijd een grote invloed gehad op het ontwerp van Versace. Het is dus geen verrassing dat een geurlijn is gewijd aan de god van de liefde. Eros Pour Homme is een verleidelijk verleidelijk Versace parfum. De sensualiteit van de geur is het resultaat van de houtachtig-oriëntaalse frisheid die gecombineerd wordt met tonkaboon en groene appel. Zijn vrouwelijke tegenhanger, Eros Pour Femme, heeft een even onweerstaanbare aantrekkingskracht. Verleiding ligt in dit spel van citroenen, granaatappels en jasmijnbloemen. Sandelhout, ambrox en muskus geven de erotische kick die deze geur maakt.
Als in een helderblauwe amfora met gouden versieringen presenteert Versace Pour Femme Dylan Blue zich. Het geheim van de amfoor is een heerlijke compositie van fruit- en bloemnoten die sensualiteit en kracht verleent aan de godin die hem draagt. Versace Pour Homme Dylan Blue, daarentegen, is krachtig en mannelijk. Het parfum overtuigt met zijn aardse citrusnoten, die doen denken aan de mediterrane kusten van Italië.
In 2019 zal het label zes exclusieve parfums voor hem en haar lanceren onder de naam Atelier Versace. De glazen flacons zien eruit als een sculptuur: een gedraaide, hoekige cilinder culmineert in een gouden, reliëfachtige sluiting, bekroond door het Medusa-logo:
-Nathalie Lorson componeert Atelier Versace - Jasmin au Soleil, een romig-bloemig parfum van een klasse apart. Dit Versace parfum is gunstig voor iedereen die van fluweelzachte sensuele bloemengeuren houdt. De hartnoten worden gedomineerd door jasmijnbloemen uit India, terwijl bijenwas uit Frankrijk de romige honingnuance toevoegt. Scherpe citroen en cederhout hebben een aantrekkelijk effect. De compositie neemt de zintuigen mee in een rondedans van kleurrijke Indiase sari's.
-Atelier Versace - Santal Boisé is een houtachtig-kruidig Versace parfum ontwikkeld door Christophe Raynaud en Firmenich. De hartnoot van Sri Lankaans sandelhout staat duidelijk op de voorgrond en geeft de geur een romige, melkachtige substantie. De houtachtige, rokerige nuance is afkomstig van de delicaat geel bloeiende cypriol. Topnoten van saffraan en nootmuskaat geven de compositie zijn unieke kruidigheid. De oriëntaalse geur is bijzonder geschikt om 's avonds uit te gaan.
-Een balsamico groene variant is Atelier Versace - Cédrat de Diamante. Het komt uit de pen van Marie Salamagne van Firmenich. Het parfum Versace is een ode aan de frisheid van Italiaanse citroenschil in combinatie met roze grapefruit. De olfactorische ervaring wordt gecompleteerd met cederhout en vetiver. Deze geur doet denken aan een zonsondergang aan de kust van Amalfi, te midden van dragende citrusboomgaarden.
De Medusa als Muze
De vrouw met het slangenhaar uit de Griekse mythologie behoort tot de Gorgonen. Sinds de late klassieke periode wordt Medusa beschouwd als een verleidelijke schoonheid die door Athena in een monster met slangenhaar werd veranderd nadat zij haar betrapte terwijl zij de liefde bedreef met Poseidon. Na de transformatie werd iedereen die in Medusa's gezicht keek in steen veranderd. De mythe van Medusa betoverde ook Gianni Versace. Volgens een moderne mythe speelde hij als kind met zijn zus in de ruïnes van een oude Romeinse villa, waar zij op de vloer een afbeelding vonden die sterk lijkt op die welke nu het logo van het label is. Voor Gianni Versace was de Medusa het symbool van schoonheid waaraan men verslaafd kan raken. Tegelijkertijd staat het voor de schok die men ervaart bij het zien ervan en die men in de ban houdt.
Versace staat voor uitzonderlijkheid en luxe
Een Versace parfum is niet zomaar een parfum om op te spuiten, het is een luxe accessoire dat, van de flacon tot de olfactorische samenstelling, de drager laat genieten van de fijnste Italiaanse levensstijl en exclusiviteit. Het is niet voor niets dat het label de adoratie geniet van supersterren als Jennifer Lopez, Cindy Crawford, Naomi Campbell en Bruno Mars. Voor zijn campagnes heeft het merk modellen als Michael Gstöttner en Gigi Hadid, maar ook acteur Jason Statham in dienst genomen. Om de mystieke exclusiviteit in huis te halen en als u een Versace parfum goedkoop wilt kopen, kunt u het beste in onze winkel kijken.