Een Paco Rabanne parfum is een combinatie van moed en verbeelding
Net als zijn oprichter heeft het merk Paco Rabanne een ongewone reis achter de rug. Tegenwoordig is Paco Rabanne bekend om zijn parfum, maar de weg naar roem loopt via de mode, die door sterren over de hele wereld wordt gedragen. De ontwerper wilde oorspronkelijk een heel andere weg inslaan. Een Paco Rabanne parfum geeft een onafhankelijke, vrije uitstraling, voor mensen die altijd op zoek zijn naar iets bijzonders. Juist om deze zoektocht naar iets bijzonders staat de schepper al tientallen jaren bekend, en hij zet het voort in de wereld van Paco Rabanne parfum met zijn ongewone ideeën, die nu al zijn mode bepalen. Met moed en verbeelding verkent hij sferen die niemand anders durft te betreden. Zijn ultieme doel lijkt te zijn: nooit verveeld raken.
Mode en de toekomst
De Spaans-Franse Paco Rabanne werd op 18 februari 1934 in San Sebastián geboren als Francisco Rabaneda Cuervo. Zijn moeder was de eerste kleermaakster voor de modeontwerper Balenciaga, wat een blijvende indruk op haar zoon heeft achtergelaten. In 1939 vlucht ze met haar zoon voor de Spaanse burgeroorlog naar Frankrijk, waar ze zich in Parijs vestigt. In 1952 begon hij architectuur te studeren, maar hij verdiende toen al bij als mode-illustrator - een activiteit die hij na zijn afstuderen bleef uitoefenen.
In 1965 opende hij zijn atelier in de Rue de Caire en gebruikte voor het eerst een ongebruikelijk materiaal in zijn ontwerpen: Rhodoïd. In die tijd leek het doorzichtige plastic oneindig futuristisch. In zijn "Manifesto: 12 Unwearable Dresses in Contemporary Materials" uit 1966 werden verschillende metalen, plastic onderdelen of glasvezel gebruikt, die met draden of de soldeerbout aan elkaar werden gezet. Hij ontwierp ook de beroemde "maliënkolder", die bestaat uit een eindeloze reeks metalen ringen en schijven en meer ontworpen lijkt te zijn voor een middeleeuws gevecht dan voor een catwalk. Coco Chanel zelf gaf de in Spanje geboren Fransman de bijnaam "Métallurgiste" - "metaalbewerker". Rabanne wordt ook beschouwd als de eerste ontwerper die muziek gebruikte in zijn modeshows. Gedurende zijn hele leven was de schepper enthousiast over science fiction en futurisme. Naast het constructivisme beïnvloedden deze zijn ontwerpen - duidelijk zichtbaar in zijn doorbraak met de kostuums voor de cultfilm Barbarella.
Tenslotte, in 1969, begint de samenwerking met de Spaanse parfumfabrikant Puig, die parfum creëert in de naam van Paco Rabanne. In de jaren 1970 ontwierp Rabanne voor het eerst mannenmode, in 1990 verscheen de eerste prêt-à-porter damescollectie, maar zijn aandacht verlegde zich naar andere zaken. Zo is het merk Paco Rabanne sinds 1987 volledig in handen van Puig, en van 2006 tot 2011 was er geen modecollectie. Intussen heeft de eens zo creatieve ontwerper zich uit de zaak teruggetrokken. Het familiebedrijf Puig kan terugblikken op drie generaties ervaring in de mode- en cosmeticasector en stuurt het wel en wee van het label Paco Rabanne met veel succes. Mede door deze ervaring heeft Paco Rabanne parfum vanaf het begin gestaan - en staat het nog steeds - voor moderne interpretaties van klassieke thema's.
Calandre is het eerste Paco Rabanne parfum - gevolgd door pour Homme
Het eerste parfum Paco Rabanne heette Calandre en verscheen al in 1969. Michel Hy herformuleerde zijn creatie enigszins in 1990, maar het karakter bleef intact. Aldehyden, bladgroen en bergamot vormen het begin van de geur, die iris, jasmijn, roos, roosgeranium en lelietjes-van-dalen in het hart draagt. Ambergris, eikenmos, muskus, sandelhout en vetiver zorgen voor een warme finish van dit chypre-bloemige Paco Rabanne parfum: een sensuele ervaring voor de moderne vrouw en al vijf decennia lang populair.
Pour Homme is het eerste parfum van Paco Rabanne dat speciaal voor mannen is samengesteld. Zoals verwacht, is pour Homme ook een groot succes. Wie is verbaasd, het parfum is een karaktervolle, wrange, typisch mannelijke geur. In de topnoot werkt parfumeur Jean Martel met salie, rozenhout en rozemarijn. Rozengeranium, lavendel en tonkaboon zorgen voor een kruidig hart. De basis bevat veel muskus. Eikenmos en honing, evenals amber, maken de geur nog mannelijker. Over het geheel genomen is er een stevige mannengeur gecreëerd, die nog steeds fris overkomt.
Het parfum dat de moderne Paco Rabanne geur definieert
Als je Paco Rabanne parfum online zoekt, zul je onvermijdelijk het mannenparfum Paco Rabanne 1 Million vinden. Het gaat veel eerder in de verkoop dan zijn tegenhanger voor vrouwen. Het grote succes van de vorige serie damesparfums en de grote vraag naar nieuwe herenparfums zijn verantwoordelijk voor deze ommekeer. Eenmaal op de markt, wordt het Paco Rabanne parfum al snel een favoriet bij een brede waaier van leeftijdsgroepen. Geen wonder, met ingrediënten als pepermunt en rode mandarijn, ontketent het een veelzijdige geur die echt maar één keer in een miljoen parfums lijkt te bestaan. In de hartnoot brengt kaneel de geconcentreerde specerij in de geur, die slechts in de juiste mate wordt afgeremd door wat roos absolue. Leder en Amberketal geven een uitgesproken mannelijk einde.
Het parfum Lady Million ( Paco Rabanne ) daarentegen bekoort opnieuw met een bloemig-frisse noot en staat voor vrouwelijkheid, glamour en sensualiteit. De ongewone combinatie van framboos, sinaasappelaroma's, patchoeli, honing en jasmijn geeft een aanwezig levendig, maar tegelijkertijd zoet geurresultaat. Sensueel en vrouwelijk, maar tegelijkertijd onderscheidend.
Een winnend duo brengt hulde aan de oudheid
Gecreëerd voor contrast, presenteert Invictus zich als een opwindend Paco Rabanne parfum voor de mannenwereld. Met een mannelijk sensueel karakter en een zoet-frisse geur, zorgt het parfum voor pure aantrekkingskracht. Tegelijkertijd wordt de reclamecampagne hier een liefdadigheidsevenement. Paco Rabanne zet zeven mannelijke atleten tegen elkaar af - maar het is niet de competitie die beslist wie wint, maar het publiek: via online stemmen. Altijd aan boord? De mannengeur Invictus, natuurlijk.
Een ander succesvol parfum van Paco Rabanne is Olympèa, dat indruk maakt met een fruitig mandarijnakkoord met een bloemig-zoete geur in het hart. Kasjmierhout en amber ronden de geurbeleving af, maken de sensuele verleiding perfect en laten het parfum Paco Rabanne een gunstig effect hebben op het aura van de drager.
Een Paco Rabanne parfum scoort al met zijn flacon
Zo verschillend als de afzonderlijke geuren zijn, zo verschillend zijn ook de bijbehorende flacons. Paco Rabanne is een creatief genie met een schijnbaar eindeloos repertoire aan nieuwe ideeën. In tegenstelling tot andere merken, waarvan de flacons vaak sterk op elkaar lijken om een zekere herkenningswaarde te garanderen, zijn bij Paco Rabanne geen twee flessen gelijk. Elke afzonderlijke geurreeks vertelt zijn eigen verhaal en voert de drager mee naar een andere wereld en soms zelfs naar een andere tijd.
De respectieve flacons zijn een cruciaal element van deze strategie. Terwijl de 1 Million-reeks ontworpen is in de vorm van diamanten en goudstaven om de waarde en het unieke karakter van de geuren te benadrukken, nemen Invictus en Olympéa ons mee terug naar de wereld van het oude Griekenland. De fles van Invictus, wat uit het Latijn ruwweg "onverslagen" betekent, is een bokaal, terwijl de fles van Olympéa uit de hand van Aphrodite zelf gevallen moet zijn. Een oude flacon die alleen aan de godin van de schoonheid kan hebben toebehoord en die nu zijn drager op aarde betovert.
Een Paco Rabanne parfum kopen is een statement
Kopers van een Paco Rabanne parfum worden meegevoerd naar vreemde werelden en geurbelevenissen en betoverd met geuren die even onvergelijkbaar zijn als sneeuwvlokken. Je kunt een parfum van Paco Rabanne goedkoop kopen - toch verwerven dames en heren unieke geuren in unieke flacons die indruk maken in elke badkamer of op elk make-up dressoir - met een lange houdbaarheid en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Als je een Paco Rabanne parfum online wilt kopen, kun je vaak goedkope aanbiedingen vinden.