Het Amerikaanse parfumhuis Clean ontwikkelt sinds 2002 "schone" geuren. Alles wat overbodig of kunstmatig is, wordt vermeden. Het bedrijf, opgericht door Randi Shinder, legt vooral de nadruk op milieubescherming en duurzaamheid.
Clean parfum is zo heerlijk schoon
Geuren fleuren de dag op, roepen herinneringen op en laten de huid goed aanvoelen. Helaas is dit niet altijd het geval, want er zijn ook geurlijnen die schadelijk zijn voor de huid. Randi Shinder, de oprichter van Clean Parfum, stoorde zich hieraan. De beautyblogger, die zegt dat ze een beautyjunkie is, houdt van eenvoudige, lineaire geuren. Met Clean parfum wil ze niet alleen schadelijke en overbodige ingrediënten vermijden, maar ook de geur van pas gewassen, zongedroogd wasgoed of een schone huid nabootsen.
De inspiratie voor Clean parfum was eigenlijk een stuk zeep, wat nog maar eens bewijst dat minder meer kan zijn. Toen ze haar idee presenteerde, werd ze uitgelachen, want in 2002 kon niemand anders dan Randi zich voorstellen om zoiets als Clean parfum op de markt te brengen. Maar Randi zegevierde en vond een parfumhuis dat haar visie kon realiseren. Ze vindt het vooral belangrijk dat het milieu wordt beschermd en daarom is Clean parfum ook online te koop, waardoor er minder grondstoffen nodig zijn.
Een nieuwe filosofie
Het moest duidelijk en eenvoudig zijn, een understatement dat de parfumwereld nog nooit eerder had gezien. Natuurlijk, je kunt je wassen met zeep of gewone douchegel, maar dat heerlijke gevoel, die aangename geur die pas gewassen wasgoed ook heeft, vervliegt gewoon veel te snel. Clean Parfum slaagt erin om deze feel-good geuren in flesjes te vangen, en het doorslaande succes bewijst Randi Shinder gelijk. Ze gebruikt alleen hoogwaardige, natuurlijke ingrediënten voor haar geuren en geurlijnen en gebruikt geen sulfaten, parabenen of aluminium. Iedereen die besluit om Clean parfum te kopen krijgt een geur waarvan de dubbelzinnige naam ook altijd een belofte is.
Het eerste Clean parfum werd al in 2002 gelanceerd. Het label werd echter pas in 2003 opgericht, toen steeds meer mensen geïnteresseerd raakten in de geur die simpelweg Clean wordt genoemd en Clean parfum wilden kopen. Er volgden al snel meer vrouwengeuren, want de online shop van Clean Parfum richtte zich in eerste instantie op delicate maar langhoudende vrouwengeuren voordat het zich ook waagde aan unisex- en mannengeuren. De mannenwereld raakte ook steeds meer geïnteresseerd in de lichte geuren die herinneringen oproepen aan een zorgeloze kindertijd of lachende zomerdagen. Al snel was Clean parfum ook voor mannen goedkoop te koop.
Clean parfum viert less is more met groot succes
" Clean " betekent "schoon" en staat voor iets heel bijzonders. Voor het weglaten van overbodige ingrediënten, voor subtiele maar aanwezige geuren die zo uniek zijn dat de schare fans van Clean parfum dagelijks groeit. Zeker nu het zo makkelijk is om Clean parfum te kopen tegen een gunstige prijs. Steeds meer mensen willen zich hullen in de delicate geuren die zo onopvallend aanwezig zijn. Het is moeilijk te zeggen welke Clean geur het populairst is. Dat komt omdat er vaak niet één Clean parfum online wordt gekocht, maar meerdere. Als het Clean parfum zo geliefd is, is het niet nodig om te kiezen tussen de individuele lijnen, waarvan de namen aangeven welke associatie ze willen oproepen. Geuren zijn immers, net als geluiden, bijzonder geschikt om herinneringen op te roepen.
-Fresh Laundry: Aangenaam en verkwikkend, als de geur van pas gewassen, in de zon gedroogd linnengoed.
-Shower Fresh: de opwekkende, heldere geur met lichte citrusnoten is gewoonweg heerlijk, net als onder de douche vandaan komen, vol understatement en toch sexy
-Rain: Als de regen zachtjes op de straten, bomen en velden valt, wordt de lucht gevuld met een heel speciale geur. Rain vangt deze geur zacht en stralend
-Warm Katoen: Gezellig en troostend, bijna net zo warm als de was die net uit de droger komt. Het Clean parfum is een genot voor zowel mannen als vrouwen.
-Huid: Een prikkelende frisheid, zo puur als een blote huid. Verfrissend en tegelijkertijd verleidelijk op een heel speciale manier.
Deze dames- en uniseksgeuren worden aangevuld met de volgende herengeuren:
- Clean for Men: Fris en fruitig, de eerste mannengeur van Clean is nog steeds populair en is in feite al een klassieker
-Black Leather: Maritiem en kruidig, de geur heeft een bijzonder lange sillage en een sterke aanwezigheid.
-White Vetiver: Kruidig en houtachtig, deze geur is een van de nieuwe mannengeuren van Clean die bijzonder stimulerend is.
Clean wil geen massaproductie van geuren, maar wil het aan de mensen zelf overlaten of de geuren in serie worden geproduceerd. Daarom zijn er geurseries gecreëerd rond favoriete geuren zoals Fresh Laundry, Skin, Rain, Warm Cotton en de unisex klassieker Clean, die niet alleen douchegel en deodorant sticks bevatten, maar ook kamergeuren in de vorm van kaarsen en diffusers. Er zijn zelfs sprays voor kamers en de was. Al deze aanbiedingen van Clean Parfum zijn online verkrijgbaar.
Schoon in elk opzicht
De oprichter van Clean, Randi Shinder, geeft om het milieu. Dit is een van de redenen waarom Clean een van de allereerste groene geurlabels is. De kartonnen verpakking voor de geuren is gemaakt van gerecycled papier en kan opnieuw worden gerecycled. In feite zijn alle materialen recyclebaar. Dit gaat zelfs zo ver dat de gebruikte folies gemaakt zijn van graan en volledig composteerbaar zijn. Bovendien zijn alle gebruikte inkten niet giftig en oplosbaar in water. De fabrieken van Clean werken 100% op zonne-energie. De flesjes van Clean parfum zijn gemaakt van type III glas, dat bijzonder gemakkelijk te recyclen is. Met dit in gedachten is het niet verrassend dat het bedrijf heeft afgezien van grote, dure en milieuonvriendelijke reclamecampagnes. In plaats van dure beroemdheden in te huren, heeft het bedrijf voet bij stuk gehouden en geadverteerd met bijvoorbeeld Cyrus Buffum, een milieuactivist en enthousiaste oceaanzeiler. Hierdoor blijft het Clean parfum betaalbaar.
Bescherming voor de huid is ook bescherming voor het milieu
Clean parfum gaat er prat op dat het al vanaf het allereerste begin, toen dit nog niet trendy was, alle geuren heeft geproduceerd zonder sulfaten, parabenen of aluminium. Bovendien is de alcohol die in de parfums wordt gebruikt gebaseerd op granen en aloë vera. Hierdoor is het absoluut niet giftig en bijzonder zacht voor de huid. Met dit bewustzijn voor het milieu en het samenleven spreekt het voor zich dat Clean altijd heeft afgezien van dierproeven. De zoektocht naar dierlijke bijproducten is ook vruchteloos bij Clean. Clean is echt een schone geurlijn. En als je de prijzen vergelijkt, bescherm je niet alleen het milieu als je Clean parfum in de online shop koopt.