De parfumwereld van Gucci - stijlvolle klassiekers en moderne variatie
Gucci is zonder twijfel een van de bekendste modehuizen van Italië en is een van 's werelds toonaangevende luxemerken. Het assortiment omvat niet alleen lederwaren en accessoires, maar ook uitgebreide modecollecties voor mannen en vrouwen. Er worden zowel sieraden als decoratieve cosmetica, horloges, brillen en een kindercollectie voor baby's en peuters gepresenteerd. Gucci parfum is ook verkrijgbaar sinds de jaren 1970, met varianten voor mannen en vrouwen.
De dubbele en verstrengelde G is al vele decennia het logo van het merk en siert ook veel van de sierlijke flacons. Het volgende overzicht laat zien hoe de voormalige meester zadelmaker Gucci o Gucci in de mode kwam en wat de redenen zijn voor het succes van het merk. Het geeft ook een overzicht van de wereld van geuren, ongeacht of het Gucci parfum nieuw of een klassieker is. Ook al wordt het bedrijf niet meer door een familie gerund, de oorspronkelijke stijl en basisinspiratie van Gucci o Gucci zijn nog steeds aanwezig.
Gucci Horsebit details zijn stijlvol en tijdloos
Het begon allemaal in een kleine lederwarenwerkplaats in Florence. Tijdens een reis naar Londen ziet Gucci o Gucci rijke reizigers met elegante bagage. Hij neemt dit als inspiratie en combineert het met zijn vakmanschap in zadelmakerij. Paardensport en ruiters blijven een motief dat de Gucci stijl tot op de dag van vandaag kenmerkt. Het G-logo is zelfs gebaseerd op twee zadelbeugels. Een van de tijdloze klassiekers van het traditionele Italiaanse bedrijf is uit noodzaak ontstaan.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was echt leer duur en zeldzaam. Dus werkte Gucci met stoffen als linnen, hennep en jute en gebruikte bamboe als materiaal voor het handvat van een tas. De bamboetas is vandaag de dag nog steeds iconisch en wie online op zoek is naar Gucci parfum, vindt nu ook een parfumlijn met dezelfde naam. Zelfs na de dood van de oprichter bleef het merk zich uitbreiden tot uiteindelijk in de jaren 1970 modecollecties volgden.
Het eerste Gucci parfum, Gucci No. 1 for Women, werd gelanceerd in 1974. Tot op heden zijn er bijna zestig verschillende variaties voor mannen en vrouwen uitgebracht. Gerenommeerde parfumeurs realiseren de ideeën en componeren de geuren. Ondanks wisselende hoofdontwerpers, waaronder Tom Ford, die nu succesvol is in zijn eentje, zijn sommige parfums echte en zeer gewilde verzamelobjecten geworden.
De uitstekende creaties van Gucci Parfum
Deze omvatten Gucci 3 en L'Arte di Gucci. Als bloemig chypre parfum is Gucci No. 3 uit 1985 een expressief parfum voor vrouwen. Een bloemig boeket van lelies, jasmijn en pioenrozen ontmoet aldehyden en bergamot, evenals een rijke basis met leer, amber, muskus en eikenmos akkoorden. L'Arte di Gucci uit de jaren 1990 heeft een vergelijkbare samenstelling. Gepassioneerde verzamelaars koesteren deze zeldzame parfums vandaag de dag nog steeds. Aan de andere kant kun je Gucci parfums goedkoop kopen als je op zoek bent naar de meer eigentijdse creaties.
Eau de Gucci en de bijbehorende eau de parfums of de mannelijke tegenhanger Gucci pour Homme zijn erg klassiek. Beide worden van tijd tot tijd opnieuw uitgebracht in een eigentijdse stijl. Een andere interessante variatie is Gucci Oud uit 2014, waaraan onlangs Intense Oud is toegevoegd. Het is een unisex versie voor mannen en vrouwen. Als oriëntaalse oud-geur spelen rozen, peren, perzik en saffraan samen met patchoeli, amber en muskus. Het boeket is rijk en intens, even glamoureus als mysterieus.
Gucci Envy bestaat al sinds 1997 met de opvolgers Envy Me, Envy Me 2 en alternatives voor mannen. De bloemige geur ontvouwt zich als de lente in de stad met hyacinten, jasmijn, rozen en lelies. Het origineel werd een van de populairste parfums van de jaren 90. Envy Me uit 2004 moderniseert de klassieker en heeft roze in plaats van groene noten met sprankelende lychee en granaatappel. Het assortiment is gericht op jongere, expressieve en moderne vrouwen. Naast de zwaardere klassiekers zijn de Envy Gucci parfums dus makkelijk te dragen en ideaal voor dagelijks gebruik.
Gucci parfum - soms ook een eerbetoon
De Gucci Flora reeks is op dezelfde manier ontworpen met een veelheid aan bloemenvariaties. De Garden Collection plaatst een bloem in het middelpunt van elke compositie. Er zijn geuren voor vijf verschillende noten, waaronder magnolia, gardenia en viooltjes. Vittorio Accornero ontwierp ooit een Gucci sjaal voor prinses Grace van Monaco. Hierop staan de vijf bloemen die in 2012 elk hun eigen Gucci parfum kregen. Gucci Bamboo is ook een eerbetoon aan de designklassiekers van het modehuis, namelijk de Bamboo Bag handtas met een handvat van bamboehout.
De Gucci Guilty serie is zeer divers en omvat veel verschillende edities voor mannen en vrouwen. Het origineel is een glamoureuze, sexy geur voor vrouwen met extracten van mandarijn, roze peper, geranium, perzik en amber. Er zijn ook Intense-versies met intensere geuren voor 's avonds en verschillende limited editions. De klassiekers zijn ontworpen in goud en zijn daarom de perfecte expressie van de Gucci stijl en het iconische logo.
Uitgebreide reclamecampagnes met prachtige sterren
De actrice Evan Rachel Wood is het gezicht van de Gucci Guilty campagne, hoewel Blake Lively onlangs ook reclame heeft gemaakt voor Gucci Premiere. Van modellen tot actrices, de reclamecampagnes voor de geuren zijn ook groots opgezet. Als je Gucci parfum online wilt kopen, vind je verschillende flacons, vooral voor Guilty. Zo wordt in het seizoen 2013 de Studs editie uitgebracht, passend bij de populairste modetrend. De verder gladde flacons zijn voorzien van een studs patroon, terwijl de geurformule behouden blijft.
Ook bij Platinum is alleen de buitenkant veranderd. In plaats van glanzend goud heeft de flacon nu een matte platinakleur. Gerenommeerde parfumeurs zoals Michel Almairac, Daniela Roche Andrier en de teams van Givaudan en Firmenich hebben al Gucci parfum gecreëerd. De huidige creatieve ontwerpers zijn echter ook betrokken bij de respectievelijke flacons, zodat er steeds weer interessante collector's items ontstaan.
Of je nu het huidige Gucci parfum voor een voordelige prijs koopt of achter de speciale editie aangaat, elke geurcreatie weerspiegelt een facet van de Gucci stijl. Naast luchtige en lichte bloemengeuren voor een jonger publiek zijn er weelderige creaties voor speciale gelegenheden. Bijna elk parfum vertegenwoordigt de trends van een tijdperk en vele zijn al klassiekers geworden. Dankzij het GG logo hebben alle flacons een hoge herkenningswaarde en een decoratief aspect. Dit verbindt ze met de modieuze creaties van het Italiaanse huis, of het nu ongebruikelijke zijden sjaals of tasvormen zijn. Gelukkig is Gucci parfum betaalbaarder dan de luxe accessoires van het merk.