De parfumwereld van Gucci - stijlvolle klassiekers en moderne variëteit
Gucci Een van de beroemdste modehuizen van Italië is zonder twijfel een van de grootste luxemerken ter wereld. Niet alleen lederwaren en accessoires, maar ook uitgebreide collecties met mode voor dames en heren behoren tot het assortiment. Juwelen en decoratieve cosmetica, horloges, brillen en een kindercollectie voor baby's en peuters zullen worden gepresenteerd. Sinds de jaren zeventig zijn er ook Gucci parfums met varianten voor mannen en vrouwen.
De dubbele en met elkaar verweven G is al tientallen jaren het logo van het merk en siert ook veel van de artistieke flessen. Het volgende overzicht laat zien hoe de voormalige meesterzadelmaker Gucci o Gucci in de mode kwam en wat de reden was voor het succes van het merk. Hij geeft ook een samenvatting van de wereld van de geuren, of het Gucci nu gaat om nieuwe of klassieke parfums. Ook al wordt het bedrijf vandaag de dag niet meer door de familie geleid, de oorspronkelijke stijl en basisinspiratie van Gucci o Gucci zijn nog steeds behouden.
Gucci Paardenbitdetails zijn nobel en tijdloos.
Alles begint in een kleine lederwarenwerkplaats in Florence. Op een reis naar Londen ziet u Gucci Gucci rijke reizigers met elegante bagage. Hij neemt dit als inspiratiebron en combineert dit met zijn ambachtelijke kennis van de zadelmakerij. Paardensport en ruiters moeten tot op de dag van vandaag stilistische motieven voor de Gucci stijl blijven. Het G-logo staat namelijk tegen twee stijgbeugels van het zadel. Een van de tijdloze klassiekers van het traditionele Italiaanse huis is uit noodzaak gemaakt.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was echt leer duur en zeldzaam. Zo verwerkte Gucci stoffen zoals linnen, hennep, jute en gebruikte bamboe als materiaal voor het handvat van een tas. De Bamboetas is vandaag de dag nog steeds iconisch en iedereen die op zoek is naar Gucci parfum online vindt een parfumreeks met dezelfde naam. Na het overlijden van de oprichter bleef het merk zich uitbreiden tot in de jaren zeventig van de vorige eeuw de modecollecties volgden.
Met Gucci nummer 1 voor vrouwen kan je in 1974 je eerste Gucci parfum kopen. Bijna zestig verschillende variaties voor dames en heren zijn tot nu toe gepubliceerd. Gerenommeerde parfumeurs realiseren de ideeën en stellen de geuren samen. Ondanks de wisselende hoofdontwerpers, waaronder Tom Ford, die nu alleen succesvol is, hebben sommige van de parfums zich ontwikkeld tot echte en zeer begeerde verzamelobjecten.
De uitstekende creaties van Gucci Parfum
Deze omvatten Gucci 3 en L'Arte di Gucci . Als bloemenchypregeur is Gucci nr. 3 uit 1985 een expressief parfum voor vrouwen. Een bloemenboeket van lelies, jasmijn en pioenen ontmoet aldehyden en bergamot en een rijke basis van leren, amber, muskus en eikenmos akkoorden. L'Arte di Gucci uit de jaren '90 heeft een vergelijkbare samenstelling. Gepassioneerde verzamelaars waarderen deze zeldzame parfums nog steeds. Gucci Parfum, aan de andere kant, is goedkoop te kopen als u op zoek bent naar de nieuwste creaties.
Eau de Gucci Parfums en de bijbehorende eau de Parfums en de mannelijke tegenhanger Gucci voor Homme zijn zeer klassiek. Beide worden altijd op een eigentijdse manier heruitgegeven. Een interessante variant is ook Gucci Oud vanaf 2014, waaraan Intense Oud onlangs is toegevoegd. Het is een unisex versie voor mannen en vrouwen. Rozen, peren, perzik en saffraan spelen samen met patchoeli, amber en muskus als een oosterse oud geur. Het boeket is rijk en intens, maar ook glamoureus en mysterieus.
Sinds 1997 is er Gucci Envy met de opvolgers Envy Me, Envy Me 2 en alternatieven voor de mens. Als een bron in de stad ontvouwt zich de bloemengeur met hyacinten, jasmijn, rozen en lelies. Het origineel werd een van de meest populaire parfums van de jaren '90. Envy Me uit het jaar 2004 moderniseert de klassieker en heeft eerder roze tonen met pittige lychee en granaatappel in plaats van groen. De serie is gericht op jongere, meer expressieve en moderne vrouwen. Naast de zwaardere klassiekers zijn Envy Gucci parfums gemakkelijk te dragen en ideaal voor dagelijks gebruik.
Gucci Parfum - Soms ook een eerbetoon
De Gucci Flora serie is ook ontworpen met een veelheid aan bloemrijke variaties. De Tuincollectie plaatst één bloem in het midden van elke compositie. Er zijn geuren voor vijf verschillende noten, waaronder magnolia, gardenia en violet. Vittorio Accornero heeft ooit een Gucci sjaal ontworpen voor Prinses Grace van Monaco. Dit toont de vijf bloemen, die elk in 2012 eindelijk hun eigen Gucci parfum kregen. Bamboe is ook Gucci een eerbetoon aan de designklassiekers van het modehuis, namelijk de handtas Bamboo Bag met het handvat van bamboehout.
De serie Gucci Guilty is zeer divers en omvat veel verschillende edities voor mannen en vrouwen. De Original is een glamoureuze, sexy geur voor vrouwen met extracten van mandarijn, roze peper, geranium, perzik en amber. Er zijn onder andere ook Intense varianten met intensere geuren voor de avond en diverse beperkte versies. De klassiekers zijn ontworpen in goud en zijn daarom een perfecte uitdrukking van de Gucci stijl en het iconische logo.
Uitgebreide reclamecampagnes met prachtige sterren
De actrice Evan Rachel Wood is het gezicht van de Gucci Schuldige Campagne, en meer recentelijk heeft Blake Lively ook Gucci Premiere gepromoot. Van modellen tot actrices, de reclamecampagnes voor de geuren worden ook op een grote manier geënsceneerd. Als u online Gucci parfum wilt kopen, vindt u op dit moment verschillende flessen Guilty. In het seizoen 2013 zal bijvoorbeeld de Studs-editie worden gepubliceerd om aan te sluiten bij de meest populaire modetrend. De verder gladde flacons vertonen een klinknagelpatroon, terwijl de geurformule behouden blijft.
Ook bij Platinum werd alleen het exterieur veranderd. In plaats van glanzend goud wordt de fles dus in mat platina gehouden. Gerenommeerde parfumeurs zoals Michel Almairac, Daniela Roche Andrier en de teams van Givaudan en Firmenich hebben al parfums gecreëerdGucci . De huidige creatieve ontwerpers zijn echter ook betrokken bij de respectievelijke flacons, zodat steeds weer interessante collector's items worden gecreëerd.
Of u nu het nieuwste Gucci parfum koopt tegen een lage prijs of de speciale editie najagen, elke parfumcreatie weerspiegelt een facet van de Gucci stijl. Naast luchtige en lichte bloemengeuren voor een jonger publiek, staan weelderige creaties voor speciale gelegenheden. Bijna elk parfum vertegenwoordigt de trends van een tijdperk en veel parfums zijn al klassiekers geworden. Dankzij het GG-logo hebben alle flessen een hoge herkenningswaarde en een decoratief aspect. Ze combineert dit met de modieuze creaties van het Italiaanse huis, of het nu gaat om ongewone zijden sjaals of tassenvormen. Gelukkig is het Gucci parfum betaalbaarder en betaalbaarder dan de luxe accessoires van het merk.