Salvatore Ferragamo Parfum - een merk met geschiedenis
Het luxueuze merk Salvatore Ferragamo is nog steeds wereldwijd bekend en geliefd om zijn exclusieve en elegante schoenen. Hoe populair, bleek bijvoorbeeld ook uit cultfilms of series als "Sex and the City", waarin de modefanatieke hoofdrolspeelsters herhaaldelijk lovend spraken over het schoeisel van het Italiaanse huis. Tegenwoordig is het merk Salvatore Ferragamo niet alleen bekend om zijn schoenen en tassen - het creatieve huis is ook al meer dan een decennium actief op de wereldwijde parfummarkt.
Elk Salvatore Ferragamo parfum deelt twee dingen met de anderen: De onvergelijkbare elegantie en liefde voor vakbekwame luxe die ze bij elke pomp uitstralen. Maar buiten dat, konden ze nauwelijks meer verschillend zijn. Verschillende sillages hebben soms een zacht en klassiek effect, soms eerder pompeus en innemend, of soms volledig verleidelijk en boosaardig. Op die manier weet elk individueel parfum Salvatore Ferragamo de meest uiteenlopende smaken te bekoren en zorgt het er dus voor dat elke klant echt de juiste geur vindt.
Een Italiaans verhaal dat begon in Hollywood
Het merk Salvatore Ferragamo werd in 1927 opgericht en dankt zijn naam en wereldwijde succes aan de gelijknamige Italiaanse schoenenontwerper. Hij begon als schoenmaker voordat het bedrijf werd opgericht en werd beroemd door zijn creaties voor Hollywood tussen de jaren '20 en '50. Tot zijn beroemdste klanten behoorden filmsterren als Marilyn Monroe, Greta Garbo en Audrey Hepburn. Voorheen had Ferragamo ontwerpen gemaakt voor filmproductiemaatschappijen of schoenen gerepareerd voor filmproducties. Het was echter zijn dochter Fiamma die, nadat zij in de jaren zestig het bedrijf had overgenomen, een nieuw tijdperk inluidde voor het merk en het parfum Salvatore Ferragamo: voor het eerst breidde zij het assortiment uit van schoenen tot andere luxegoederen zoals tassen, horloges en andere accessoires.
Over de hele linie heeft het huis altijd gestaan voor elegantie en creativiteit. Iets wat vandaag de dag duidelijk te zien is op Salvatore Ferragamo Parfum. Het eerste Salvatore Ferragamo parfum werd in 1998 gelanceerd. Het draagt de naam van het huis, is gericht op zelfverzekerde vrouwen die van luxe houden, en wordt ook vandaag nog als een klassieker beschouwd. Tegenwoordig omvat het gamma van het huis echter een hele reeks geselecteerde geurcreaties voor vrouwen en mannen in de meest uiteenlopende leeftijdsgroepen en met de meest uiteenlopende eisen.
Van Acqua Essenziale tot Signorina tot Uomo - Salvatore Ferragamo en zijn parfums
Is de ooit onbekende schoenmaker Salvatore Ferragamo ook heel klein en bescheiden begonnen met het ontwerpen en maken van schoenen voor zijn zus, het naar hem genoemde huis is nu een van de belangrijkste adellijke merken ter wereld. Sinds 1998 is het merk ook zeer succesvol op de parfummarkt. Het parfum Salvatore Ferragamo dat de weg vrijmaakte voor het label was het damesparfum Salvatore Ferragamo - een poging om de sensualiteit, elegantie en vrouwelijkheid waar het huis vandaag nog steeds voor staat, in een flesje te vangen. Dit parfum Salvatore Ferragamo heeft een zeer fruitige sillage die bestaat uit noten als kokosnoot, kassia en iris. Zelfs vandaag de dag wordt de geur beschouwd als een klassieker, maar het was niet de eerste en laatste geur van het beroemde huis.
De bekendste creaties van het huis voor vrouwen zijn tegenwoordig waarschijnlijk de geuren Signorina en Tuscan Soul. De wereldberoemde Signorina-lijn, bijvoorbeeld, richt zich in de eerste plaats tot jonge vrouwen of vrouwen die jong van hart zijn en dit willen benadrukken met een levendige en jeugdige geur. Niettemin zijn alle creaties uit de serie, die nu eens meer en dan weer minder fruitig-fris, edel-elegant of verleidelijk-vrouwelijk zijn, elegant en luxueus. Het Signorina parfum, bijvoorbeeld, is zowel speels als verfijnd met noten van pannacotta, jasmijn en rozen, terwijl creaties zoals het Signorina Eleganza parfum vrouwelijkheid en gratie uitstralen met accenten van wit leer en amandelpoeder. Het parfum Signorina Mimosa daarentegen presenteert zich met noten van sinaasappelbloesem, vanillemousse en witte bloesem die immens en duurzaam mysterieus, creatief en veelzijdig zijn.
Het gamma herenparfums van het merk Salvatore Ferragamo wordt gedomineerd door parfums zoals de Uomo serie of de Acqua Essenziale serie. De Uomo lijn is een van de nieuwste geurhits van het huis van Salvatore Ferragamo. Het heeft de markt en de fans stormenderhand veroverd. Uomo, een Salvatore Ferragamo parfum voor mannen, kwam in 2016 op de markt en weet te overtuigen met een zoet-kruidig boeket. Dit is samengesteld uit noten als onder andere zwarte peper, oranjebloesem, tonkaboon en sandelhout, en spreekt dus vooral mannen aan die willen dat hun parfum veelzijdig, mannelijk en elegant tegelijk is. De Acqua Essenziale-lijn is daarentegen pittiger en frisser en maakt, afhankelijk van de variatie - waaronder het klassieke Salvatore Ferragamo -parfum uit 2013 - indruk met een sillage bestaande uit noten als grapefruit, vetiver en munt.
Bekende namen en gezichten en Salvatore Ferragamo
Vanaf het allereerste begin, zelfs met het eerste parfum Salvatore Ferragamo, heeft het huis samengewerkt met gerenommeerde en wereldberoemde neuzen zoals die van Jaques Cavallier, Sophie Labbe of Alberto Morillas om parfumgeschiedenis te schrijven - en de hele lijst is aanzienlijk langer. Deze drie parfumeurs alleen al behoren tot de belangrijkste van onze tijd en hebben ook parfums gecreëerd zoals Bvlgari Man en Ferrari Uomo (Morillas), Azzaro's Oh La La (Cavallier) of Carachel's Promesse (Labbe). En Salvatore Ferragamo berust ook op samenwerking op lange termijn. Zo is parfumeur Juliette Karagueuzoglou betrokken geweest bij alle Salvatore Ferragamo parfums van de Signorina-reeks.
Maar niet alleen bij Salvatore Ferragamo Parfum vertrouwt het huis op de samenwerking met bekende namen of gezichten - ook op het vlak van marketing, zij het eerder onrechtstreeks. In plaats van zich te verlaten op bekende reclamegezichten voor affiches en dergelijke, heeft het huis zich altijd gebaseerd op tevreden, bekende klanten. Zoals reeds vermeld, waren Hollywood-grootheden en -iconen zoals Audrey Hepburn en Marilyn Monroe tijdens hun leven enthousiaste klanten, en zij deelden dit graag met anderen door mond-tot-mondreclame. Vandaag de dag behoren mode-iconen als Sarah Jessica Parker (Carrie uit "Sex and the City") tot de fervente fans van het huis.
Is er Salvatore Ferragamo parfum goedkoop?
Elk Salvatore Ferragamo parfum spreekt tussen de vakkundig samengestelde geurlijnen in het geheim van elegantie, luxe en, afhankelijk van de oriëntatie, ook van vrouwelijkheid of mannelijkheid. Elk Salvatore Ferragamo parfum is uniek en fundamenteel verschillend qua sillage, zodat werkelijk aan elke smaak en aan elke individuele behoefte wordt voldaan. Maar waar kun je Salvatore Ferragamo parfum kopen? Hoe kan Salvatore Ferragamo parfum goedkoop worden gekocht? Het antwoord is: je kunt Salvatore Ferragamo parfum online kopen - en Salvatore Ferragamo parfum is daar vaak goedkoop.