Streetwear en geuren die gewoon anders zijn
Police is een label van de De Rigo Group en werd in 1983 in Italië gelanceerd. Met zijn mode, accessoires en natuurlijk Police parfum richt het label zich op alle mensen die niet willen opgaan in de mainstream maar juist willen opvallen. Dit wordt in extreme mate weerspiegeld in de Police flacons, die absoluut memorabel zijn en al een zekere cultstatus hebben bereikt. De sterke, energieke stijl en de flair van de grote stad doen denken aan tijdloze stijliconen als James Dean, die ook een inspiratiebron was. Police wekt de rebelse natuur op die in ieder mens leeft. Het label bestaat al meer dan 30 jaar. Het eerste Police parfum was online verkrijgbaar in 1998 en was net zo succesvol als de mode. Police staat voor het breken van regels en normen in stijl als bijna geen ander merk.
Doodshoofden en handboeien
Van een nichemerk dat slechts in een paar winkels verkrijgbaar was, is Police parfum uitgegroeid tot een stevig gevestigd merk dat trends zet. De brutale New Yorkse geest en het gevoel voor mode werd aanvankelijk vertaald naar brillen, gebaseerd op de zonnebrillen die politieagenten in New York dragen, in overeenstemming met de naam van het label. Het doorslaande succes maakte duidelijk dat jonge, succesvolle en modebewuste trendsetters al lang op zoiets zaten te wachten. Zij maakten van Police een trendy label, dat zich ook ontwikkelde in lederwaren, horloges, accessoires en uiteindelijk Police parfum, dat online gekocht kon worden.
Police parfum is zoals alles van dit label: sterk, onafhankelijk en boven de mainstream. De jonge rebellen die Police parfum online kopen weten precies wat ze wel en niet willen. Soms volgen ze de trend, soms zetten ze hem zelf. Met Police parfum, dat goedkoop gekocht kan worden, onderscheiden ze zich zeker van de massa. De jongere Police parfums veroorzaakten nogal wat opschudding. Ze waren gevuld in glazen schedels en de tanden waren verzegeld met het Police logo. Met één handbeweging maakte het label duidelijk dat Police parfum niet voor iedereen is, maar dat iedereen het kan durven dragen. Police parfum is namelijk ook goedkoop, ook al is het gemaakt van hoogwaardige ingrediënten. Sommige damesgeuren zijn ook verkrijgbaar in flacons met een doodshoofd. Andere damesgeuren van Police Parfum, die online of lokaal verkrijgbaar zijn, zijn afgevuld in de al even opvallende handboei flacons, die nonchalant spelen met vorm en kleur.
-Forbidden for Men: Citrusachtig en harsachtig, deze geur stijgt op in de neus en roept gedachten op aan een kruidentuin onder vruchtdragende citroenbomen.
-To Be: De heldere, blauwe, houtachtig-kruidige geur is als een zomerdag aan zee, hoog op de kliffen bij de oude cederbomen.
-Royal Black: Houtachtig en bloemig tegelijk, de lichtgele geur doet denken aan fijn hout waarop kruiden worden gekapt, terwijl een zacht briesje bloemengeuren met zich meedraagt.
-Verboden voor vrouwen: Aroma's van amandelen en karamel vormen een gourmand-zoete geur die, overgoten met vanille, echt om van te watertanden is.
-To Be - The Queen: Met zijn zoetheid en de bloemen erin doet de geur denken aan een heerlijke vruchtencompote gemaakt van exotisch fruit, gerangschikt naast een kleine vaas met bloemen.
-Passion Woman: Een kostbare houten schaal gevuld met de fijnste vruchten en een boeket exotische bloemen wordt gepresenteerd om deze fruitige en zoete geur te introduceren.
Ongebruikelijke vormen leiden tot uniciteit
Ongebruikelijke flacons zijn de specialiteit van Police Parfum. De meest opvallende flacons van Police Parfum in de online shop zijn natuurlijk de doodshoofden, handboeien of de prachtige adelaars. De geuren Original for Men (1998) of Naked pour Femme (2003), die als eerste werden uitgebracht, worden echter gekenmerkt door een vrij klassieke vorm. Ze zijn zeer zelden verkrijgbaar. Als ze er zijn, kunnen deze vroege Police creaties alleen online worden gekocht. De ontwerpers probeerden hun hand te leggen op een grote verscheidenheid aan vormen, maar geen enkele veroorzaakte zoveel ophef en is zo herkenbaar als Police parfum in doodshoofden of handboeien.
Iedereen die op zoek is naar een Police parfum zal een grote selectie vinden die gedragen kan worden naargelang de stemming en de gelegenheid. Het label blijft trouw aan zichzelf en zijn imago. Als Police merkt dat een parfum niet wordt geaccepteerd, probeert het dit niet te veranderen. Want ze willen hun stijlbewuste klanten ook niet veranderen. In plaats daarvan wordt het parfum genadelozer geannuleerd dan bijna elk ander label. Maar net als bij het uitdunnen van een rozenstruik is het resultaat dat de geuren die volgen gewoon nog sterker en indrukwekkender zijn. Sommige van de Police parfums die verkrijgbaar zijn in de online shop zijn natuurlijk ook limited editions. Het label houdt zich hier echter bewust op de achtergrond omdat het zichzelf, ondanks het enorme succes, nog steeds ziet als een nichemerk voor speciale types.
Sterke creaties voor sterke namen
Police parfum wordt gecreëerd door onder andere Cyrill Rolland, Christian Vermorel en Lucas Sieuzac. Zij hebben ook geuren ontworpen voor Trussardi, Amouage, Oriflame, Replay, Berdoues en Spirit, om er maar een paar te noemen. De populariteit van Police parfum blijkt ook uit de samenwerking met talloze wereldberoemde beroemdheden uit de entertainment- en sportwereld. Bruce Willis en George Clooney dragen Police parfum, net als Antonio Banderas. De duurste voetballer ter wereld, Neymar Jr. en voormalig voetbalster David Beckham, die al lange tijd een mode-icoon is, dragen ook Police. Als je een Police parfum wilt kopen, kun je kiezen uit vijf collecties: Contemporary, Legend, Icon, The Sinner en To Be. De To Be schedelflacons zijn natuurlijk het meest visueel opvallend. De Sinner-lijn wordt geleverd in de al even bekende handboei flacons, en de Icon containers zijn gemodelleerd naar de trotse adelaar. Er zijn dames- en herengeuren in elk van deze lijnen. Dit betekent dat iedereen zijn favoriete Police parfum kan kopen voor een redelijke prijs.
Aandacht trekken, maar niet tegen elke prijs
Wie de bijzondere flacons ziet, gelooft vaak niet dat Police parfum zo betaalbaar is. Het label ziet de geuren echter niet als de kroon op het merk Police, maar eerder als ondersteuning. De geuren van Police overtuigen niet alleen als eau de toilette of eau de parfum, maar ook als lichaamsverzorging in de vorm van douchegel of bodylotion. Een selectie van Police parfums is ook verkrijgbaar als aftershave. Er zijn dus veel manieren om kennis te maken met de veelzijdige geuren van het label.