Moncler - tussen natuur en stedelijke luxe levensstijl
De naam Moncler staat voor exclusieve donsjassen en functionele luxekleding, en het zal nog wel even duren voordat het eerste Moncler parfum een gunstig effect heeft op het charisma van de dragers. De elegante ontwerpen van het Italiaanse label zijn al niet meer weg te denken uit de meest prestigieuze skigebieden en de winterse straten van modemetropolen. De sportieve, elegante look en uitstekende kwaliteit van de jassen hebben ook de veeleisende high society voor zich gewonnen: talrijke beroemdheden zoals Leonardo DiCaprio, Celine Dion, David Beckham, Mick Jagger, Sandra Bullock en Jay-Z behoren tot de enthousiaste fans van het merk, net als andere wereldberoemde supermodellen, acteurs, sporters en muzikanten.
De exclusieve designer donsjacks zijn niet alleen te vinden in Aspen, St. Moritz, New York of Londen. Het edele textiel is ook te zien in films, tv-series en videoclips. Onlangs baarde de Canadese rapper Drake opzien toen hij in de video voor zijn hit "Hotline Bling" verscheen in een knalrode pufferjas van het label.
Moncler biedt pas sinds 2021 fijne geuren aan. Een Moncler parfum inspireert met zijn buitengewone samenstelling, intense aroma's en unieke flacon. Je kunt jouw exclusieve Moncler parfum goedkoop kopen in onze online shop.
Van sportzaak tot designerlabel: het succesverhaal van Moncler
Vandaag de dag positioneren Moncler's parfum en exclusieve modecollecties het bedrijf als een lifestylemerk met hoogwaardige producten voor de alledaagse urban look. Dit was echter niet altijd het geval. In de begindagen van het label was Moncler puur een sportoutfitter.
René Ramillon richtte het bedrijf op in 1952. De naam Moncler is een eerbetoon aan Monestier-de-Clermont. Ramillon komt uit het dorp in de bergen bij Grenoble. De Franse ondernemer produceert en verkoopt voornamelijk bergsportartikelen, waaronder gewatteerde slaapzakken, gevoerde jassen en kampeertenten. Slechts twee jaar na de oprichting van het bedrijf werden de eerste donsjacks, nu het handelsmerk van Moncler, op de markt gebracht.
In 1954, toen een team voor het eerst met succes de K2 beklom, de op één na hoogste berg ter wereld, was Moncler erbij. De twee Italiaanse bergbeklimmers Achille Compagnoni en Lino Lacedelli hadden zich voor deze eerste beklimming uitgerust met de uitstekende donsjacks van het merk. Het merk kreeg nog meer erkenning door de samenwerking met de Franse bergbeklimmer Lionel Terray. Onder de naam "Moncler pour Lionel Terray" verkoopt het bedrijf een assortiment donsjassen, overalls, handschoenen en slaapzakken die de bergbeklimmer tijdens zijn expedities onder extreme omstandigheden test en samen met Ramillon perfectioneert. In 1968 werd Moncler ook de officiële leverancier van het Franse alpineskiteam op de Olympische Winterspelen in Grenoble.
In de jaren 1970 en 1980 ontwikkelde het bedrijf zich langzaam tot een exclusief lifestylemerk. Wintersporttoerisme, vooral skiën, nam een hoge vlucht en amateursporters ontdekten steeds meer de uitstekende kwaliteit van Moncler jassen. Om zich aan te passen aan de veranderende markt en te voldoen aan de behoeften van de nieuw verworven klantenkring, richt Moncler zich nu voornamelijk op modieuze sportkleding in plaats van high-tech apparatuur.
Moncler jassen werden een absoluut statussymbool aan het begin van de jaren 2000. Remo Ruffini, voorheen creatief directeur van het merk, koopt het bedrijf en inspireert met zijn moderne herinterpretaties van traditionele donsjacks. De Italiaanse ontwerper slaagt erin het merk te positioneren als een lifestylemerk van hoge kwaliteit - niet in het minst door talrijke samenwerkingen met bekende ontwerpers en grote merken zoals Fendi en Comme des Garçons. De exclusieve designerstukken liggen in meer dan 200 boetieks en winkels over de hele wereld, in onze winkel kun je Moncler parfum online kopen.
Moncler parfum verovert de wereld van geuren
Wie online op zoek was naar Moncler parfum deed dat lange tijd tevergeefs: klanten moesten bijna 70 jaar wachten voordat ze een Moncler parfum konden kopen. Pas in 2021, 69 jaar na de oprichting, lanceerde het bedrijf zijn eerste eigen geurcollectie voor mannen en vrouwen. Maar het lange wachten op Moncler parfum was het waard: de exclusieve geuren Moncler Pour Femme en Moncler Pour Homme inspireren met hun intense, dynamische composities. De houtachtige, aromatische creaties zijn een liefdevol eerbetoon aan de schoonheid van de natuur en de onverzadigbare dorst naar avontuur.
Pour Femme van Moncler is een parfum vol vrouwelijke sensualiteit, lichtheid en moderne elegantie. De buitengewone compositie van Nisrine Bouazzaoui Grillié en Quentin Bisch combineert op vakkundige wijze schijnbaar tegenstrijdige aroma's tot een compleet nieuwe en opwindende geurbeleving. Een verkwikkende topnoot van Italiaanse bergamot en koel sneeuwakkoord ontmoet een hart van sensuele jasmijn sambac en poederzoete heliotroop. De gourmande, elegante basisnoot met amber, vanilline, ceder en sandelhout maakt de houtachtig-zoete, poederachtige geur compleet.
Het bedrijf heeft ook twee ervaren neuzen aan boord gehaald voor de aantrekkelijke Moncler geur voor mannen. Meesterparfumeurs Antoine Maisondieu en Christophe Raynaud geven de exquise Moncler Pour Homme zijn unieke frisheid en dynamiek. De houtachtig-groene geur ontvouwt zich met een verfrissend wrange topnoot van scharlei en groene noten en een houtachtig hart van bergdennen. In de basisnoot onthult Moncler Pour Homme een heerlijke, sensuele en elegante mix van amber, cederhout en sandelhout. Een krachtig vetiverakkoord rondt het Moncler parfum af.
Voor Moncler moet een parfum stijlvol en modern zijn om perfect te passen bij de exclusieve levensstijl en sportieve, stedelijke stijl van het label. De exquise geuren vormen een spannende link tussen de rust en ontspanning van de natuur en de snelle dynamiek van een bruisende stad. Houtachtige noten doen denken aan besneeuwde bergtoppen en besneeuwde bossen, terwijl sensuele, weelderige amberakkoorden zorgen voor een behaaglijke warmte. Deze harmonieuze combinatie van contrasterende aroma's geeft een Moncler parfum zijn unieke intensiteit, die zeker terug te vinden zal zijn in toekomstige geurcollecties.
Speelse innovatie kenmerkt ook de flacon
De bedrijfsgeschiedenis van Moncler is ook een verhaal van technologische innovatie en de moed om nieuwe dingen uit te proberen en trends te zetten. Keer op keer weten de ontwerpers met hun creatieve ideeën en uitstekende kennis nieuwe trends te zetten in de sportkledingsector. Moncler parfum is niet anders.
De exquise geuren zitten in een bijzondere flacon. De elegante flacons van Moncler Pour Homme en Moncler Pour Femme hebben een LED-tikker die boodschappen of persoonlijke notities kan weergeven. Wanneer het paneel wordt ingeschakeld met de knop in de vorm van het merklogo, verschijnen eerst de woorden "Moncler " op de smalle LED-strip. Met behulp van een speciale app kan de eigenaar van de fles persoonlijke boodschappen schrijven, die vervolgens in rode letters over de displaystrook lopen. Deze ongewone functie - die alleen beschikbaar is op de versie met de grootste flacon - is niet alleen een echte blikvanger in je eigen parfumcollectie, maar ook een perfecte verrassing als de fijne geur bedoeld is als cadeau. Als je je dierbaren blij wilt maken, kun je een geschikt parfum bestellen in onze Moncler online shop.
Een Moncler parfum brengt een vleugje luxe in het dagelijks leven
De intense parfums van Moncler weten de moderne elegantie en verfijnde exclusiviteit van het lifestylemerk te vangen in onweerstaanbare boeketten die hun dragers de hele dag vergezellen. De essences brengen niet alleen een buitengewone geur over, maar ook een luxueuze levenshouding. Met zijn verfrissende dynamiek en subtiele sensualiteit is een Moncler parfum een ideale metgezel voor elke dag, maar slaat het ook een uitstekend figuur bij speciale gelegenheden.