Moncler - tussen natuur en stedelijke luxe levensstijl
De naam Moncler staat voor exclusieve donsjassen en functionele luxekleding, en het zal nog wel even duren voordat het eerste Moncler parfum een gunstig effect heeft op het charisma van de dragers ervan. De edele ontwerpen van het Italiaanse label zijn al niet meer weg te denken uit de edelste ski-oorden en de winterse straten van de modemetropolen. De sportief-elegante look en de uitstekende kwaliteit van de jassen overtuigen ook de veeleisende high society: talrijke beroemdheden zoals Leonardo DiCaprio, Celine Dion, David Beckham, Mick Jagger, Sandra Bullock en Jay-Z behoren tot de enthousiaste fans van het merk, net als andere wereldberoemde supermodellen, acteurs, atleten en musici.
De exclusieve designer donsjassen zijn niet alleen te vinden in Aspen, St. Moritz, New York of Londen. Ook in films, tv-series en muziekvideo's is het klassevolle textiel telkens weer te zien. Onlangs nog baarde de Canadese rapper Drake opzien toen hij in de video voor zijn hit "Hotline Bling" verscheen in een knalrode puffer jacket van het label.
Pas sinds 2021 biedt Moncler ook fijne geuren aan. Een parfum van Moncler inspireert door zijn buitengewone samenstelling, intense aroma's en een unieke flacon. In onze online winkel kunt u uw exclusieve Moncler parfum tegen een lage prijs kopen.
Van sportoutfit tot designerlabel: het succesverhaal van Moncler
Vandaag positioneert Moncler zich met parfum en exclusieve modecollecties als een lifestylemerk met hoogwaardige producten voor een urban look voor elke dag. Dit was echter niet altijd het geval. In de begindagen van het label, Moncler was een pure sport outfitter.
René Ramillon richtte het bedrijf op in 1952. De naam Moncler is een eerbetoon aan Monestier-de-Clermont. Ramillon komt uit een dorp in de bergen bij Grenoble. De Franse ondernemer produceert en verkoopt hoofdzakelijk bergsportartikelen, waaronder gewatteerde slaapzakken, gevoerde jassen en kampeertenten. Slechts twee jaar na de oprichting van het bedrijf kwamen ook de eerste donsjacks, vandaag het handelsmerk van Moncler, op de markt.
Wanneer een team in 1954 voor het eerst met succes de K2, de op één na hoogste berg ter wereld, beklimt, is Moncler bij hen. De twee Italiaanse bergbeklimmers Achille Compagnoni en Lino Lacedelli rustten zich voor deze eerste beklimming uit met de uitstekende donsjassen van het label. Het merk verwierf nog meer bekendheid door zijn samenwerking met de Franse bergbeklimmer Lionel Terray. Onder de naam " Moncler pour Lionel Terray" verkoopt het bedrijf een assortiment donsjacks, overalls, handschoenen en slaapzakken die de alpinist tijdens zijn expedities onder extreme omstandigheden test en samen met Ramillon perfectioneert. Tenslotte werd Moncler in 1968 ook de officiële outfitter van het Franse Alpine skiteam tijdens de Olympische Winterspelen in Grenoble.
In de jaren zeventig en tachtig ontwikkelde het bedrijf zich langzaam tot een exclusief lifestyle-merk. Wintersporten voor toeristen, met name skiën, waren in opkomst, en amateursporters ontdekten steeds meer de uitstekende kwaliteit van Moncler jassen. Om zich aan te passen aan de veranderende markt en te voldoen aan de behoeften van de nieuw verworven clientèle, richt Moncler zich nu vooral op modieuze sportkleding in plaats van op high-tech apparatuur.
De Moncler jassen werden toen een absoluut statussymbool in het begin van de jaren 2000. Remo Ruffini, die eerder als creatief directeur van het merk had gewerkt, kocht het bedrijf over en maakte indruk met zijn moderne herinterpretaties van de traditionele donsjacks. De Italiaanse ontwerper slaagt erin het merk te positioneren als een lifestyle-merk van hoge kwaliteit - niet in het minst door talrijke samenwerkingen met bekende ontwerpers en grote merken als Fendi en Comme des Garçons. De exclusieve designer stukken in meer dan 200 boetieks en winkels over de hele wereld, in onze winkel kunt u uw Moncler parfum online kopen.
Moncler Parfum verovert de wereld van geuren
Wie online op zoek ging naar Moncler parfum deed dat lange tijd tevergeefs: klanten moeten bijna 70 jaar wachten voor ze een Moncler parfum kunnen kopen. Pas in 2021, 69 jaar na de oprichting, lanceert het bedrijf zijn eerste eigen geurcollectie voor mannen en vrouwen. Maar het lange wachten op Moncler parfum was het waard: de exclusieve geuren Moncler Pour Femme en Moncler Pour Homme inspireren met hun intense, dynamische composities. De houtachtig-aromatische creaties zijn een liefdevolle hommage aan de schoonheid van de natuur en het onverzadigbare verlangen naar avontuur.
Pour Femme van Moncler is een parfum vol vrouwelijke sensualiteit, lichtheid en moderne elegantie. De buitengewone compositie van Nisrine Bouazzaoui Grillié en Quentin Bisch combineert vakkundig schijnbaar tegenstrijdige aroma's om een geheel nieuwe en opwindende geurbeleving te creëren. Een verkwikkende topnoot van Italiaanse bergamot en koel sneeuwakkoord ontmoet een hart van sensuele jasmijn sambac en poederig-zoete heliotroop. De gourmand, elegante basisnoot met amber, vanilline, cederhout en sandelhout maakt de houtachtig-zoete, poederachtige geur compleet.
Het bedrijf heeft ook twee ervaren neuzen aan boord gehaald voor het verrukkelijke Moncler parfum voor mannen. Meesterparfumeurs Antoine Maisondieu en Christophe Raynaud geven de exquise Moncler Pour Homme zijn unieke frisheid en dynamiek. De houtig-groene geur ontvouwt zich via een friszure topnoot met scharlei en groene noten en een houtachtig hart van bergdennen. In de basisnoot onthult Moncler Pour Homme een heerlijke, sensueel elegante melange van amber, cederhout en sandelhout. Een krachtig vetiverakkoord rondt het parfum Moncler af.
Voor Moncler moet een parfum stijlvol en modern zijn om perfect aan te sluiten bij de exclusieve levensstijl en de sportieve urban stijl van het label. De exquise geuren vormen een spannende verbinding tussen de rust en ontspanning van de natuur en de snelle dynamiek van een pulserende stad. Houtachtige noten doen denken aan besneeuwde bergtoppen en besneeuwde bossen, terwijl sensuele, weelderige amberakkoorden voor een troostende warmte zorgen. Deze harmonieuze combinatie van contrasterende aroma's geeft een parfum van Moncler zijn unieke intensiteit, die zeker terug te vinden zal zijn in toekomstige geurcollecties.
Speelse innovatie kenmerkt ook de flacon
De bedrijfsgeschiedenis van Moncler is ook een geschiedenis van technologische innovatie en de moed om nieuwe dingen uit te proberen en trends te zetten. Telkens weer weten de ontwerpers met hun creatieve ideeën en uitstekende kennis nieuwe impulsen in de sportkledingsector te geven. Dit is niet anders met een Moncler parfum.
De edele geuren zijn ondergebracht in een buitengewone flacon. De elegante flacons van Moncler Pour Homme en Moncler Pour Femme hebben een LED-loopband waarop boodschappen of persoonlijke notities kunnen worden weergegeven. Wanneer het paneel wordt ingeschakeld via de knop in de vorm van het merklogo, verschijnen eerst de woorden " Moncler " op de smalle LED-strip. Via een speciale app kan de eigenaar van de flacon individuele berichten schrijven, die dan in rode letters over de displaystrip lopen. Deze ongewone functie - die echter alleen wordt geboden door de grootste flaconvariant - is niet alleen een echte blikvanger in de eigen parfumcollectie, maar ook een perfecte verrassing als het edele parfum cadeau moet worden gedaan. Als u uw geliefden wilt verwennen, kunt u een bijpassend parfum bestellen in onze Moncler online shop.
Een parfum van Moncler brengt een vleugje luxe in het dagelijkse leven
De intense parfums van Moncler weten de moderne elegantie en de nobele exclusiviteit van het lifestyle merk te vangen in onweerstaanbare boeketten die hun dragers de hele dag vergezellen. De essences verspreiden niet alleen een buitengewone geur, maar ook een luxueuze levenshouding. Met zijn verfrissende dynamiek en subtiele sensualiteit is een parfum van Moncler een ideale metgezel voor elke dag, maar slaat het ook een uitstekend figuur bij speciale gelegenheden.