Bij Lancôme ontmoet klassieke elegantie moderne nonchalance
Lancôme - dat klinkt als elegantie, klassieke schoonheid en verleidelijke vrouwelijkheid. Het traditionele Franse bedrijf viert savoir-vivre en de zorgeloze, sensuele charme van Franse vrouwen met haar geuren, verzorgingsproducten en cosmetica. De Lancôme cosmetica combineert vakkundig en met verrassend gemak de nonchalance en terughoudendheid van de moderne Franse chic met de glamoureuze stijl van de grote diva's uit het begin van de 20e eeuw.
Met zijn innovatieve formules en hoge kwaliteitsnormen heeft Lancôme cosmetics een vaste plaats veroverd tussen de absolute koplopers in de industrie. Het bedrijf is al jaren een van de meest succesvolle en populaire merken in de luxe cosmeticasector, waar klanten over de hele wereld enthousiast over zijn. Wat Lancôme cosmetics zo bijzonder maakt, is de fusie van traditie en innovatie. Dankzij jarenlang onderzoek in de eigen laboratoria ontwikkelt Lancôme voortdurend nieuwe formules en producten die een klassieke make-up look met rode lippen en betoverende ogen nog spannender en perfecter maken.
Het bewogen leven van Armand Petitjean
Achter het verbazingwekkende succesverhaal van Lancôme zit één man in het bijzonder: Armand Petitjean. Zijn bewondering voor Frans vakmanschap, zijn scherpe gevoel voor trends en zijn constante streven naar perfectie hebben het merk gemaakt tot wat het nu is.
De geschiedenis van Lancôme begon in 1935 in de Franse hoofdstad Parijs. Op dat moment was Petitjean al een ervaren zakenman met een rijk verleden. Zijn zucht naar avontuur bracht hem aan het begin van zijn carrière naar Zuid-Amerika, waar hij eerst in de import werkte en later zelfs in de diplomatie. Uiteindelijk sloeg hij echter een ambassadeurspost in Brazilië af omdat hij zich weer aan het bedrijfsleven wilde wijden.
De legendarische parfumeur François Coty, die wordt beschouwd als de grondlegger van de moderne parfumerie, vertrouwde Petitjean aan het begin van de 20e eeuw het beheer van zijn filiaal in Brazilië toe en benoemde hem in de jaren 1920 zelfs tot algemeen directeur van zijn bedrijf. In deze periode ontwikkelde Petitjean zijn onmiskenbare kwaliteiten als parfumeur.
Na de dood van Coty verliet Armand Petitjean het bedrijf omdat hij zijn eigen parfummerk wilde oprichten. Voor de traditiebewuste Petitjean was Coty de laatste jaren te veel een mainstream merk geworden, dat goedkope geuren voor de massamarkt produceerde. Hij wil dat zijn eigen label er heel anders uitziet. Voor Petitjean staan traditionele parfums en klassieke elegantie centraal. Lancôme moet luxe zijn die exclusiviteit en glamour uitstraalt. De oprichter ontleent de naam Lacôme aan het Château de Lancosme, een historisch landgoed in de buurt van de Franse hoofdstad.
Petitjean behaalde een echt verrassingssucces met de presentatie van zijn eerste geurcollectie op de Wereldtentoonstelling van 1935. Hij ontving prompt verschillende prijzen voor zijn buitengewone creaties en verblijdde klanten over de hele wereld. Slechts een jaar later werd het eerste huidverzorgingsproduct van Lancôme cosmetics op de markt gebracht en in 1938 waren alle ogen opnieuw op hem gericht toen Lancôme de legendarische, intens gekleurde lippenstift met een delicate rozengeur introduceerde.
Door de turbulente tijden van de Tweede Wereldoorlog leidde Petitjean zijn bedrijf met een duidelijke lijn en een groot gevoel voor trends. In 1951, op 67-jarige leeftijd, droeg hij de leiding van het bedrijf over aan zijn zoon Armand Marcel, die het bedrijf uiteindelijk na financiële problemen verkocht aan L'Oréal.
Met zorg, make-up en de juiste geur voor verbluffend Frans chic
Hoewel Armand Petitjean een begenadigd parfumeur is, werd het hem al snel duidelijk dat Lancôme meer moest bieden dan alleen geuren. Effectieve huidverzorging is net zo belangrijk voor Lancôme als cosmetica die indruk maken met hun kwaliteit en innovatieve formules. Zodra de eerste lippenstiftcollectie werd gelanceerd, stonden enthousiaste klanten te trappelen om Lancôme cosmetica te kopen. Lancôme staat voor vrouwelijkheid, voor de klassieke elegantie en tijdloze schoonheid van Franse vrouwen. Met haar cosmetica vertegenwoordigt Lancôme de typische Franse charme, het nonchalante en tegelijkertijd sensuele. Het is het samenspel van deze drie bedrijfsonderdelen dat klanten de onmiskenbare Franse chic geeft - de moeiteloze elegantie en verleidelijke glamour die Franse vrouwen zo onweerstaanbaar maakt.
De eerste stap naar een verbluffend uiterlijk is altijd de juiste huidverzorging. De rijke huidverzorgingsproducten van Lancôme voeden de huid, optimaliseren de teint en laten het gezicht stralen. Dankzij intensief onderzoek en buitengewone ideeën is het bedrijf erin geslaagd talrijke innovaties te ontwikkelen waarmee Lancôme zijn cosmetica voortdurend verbetert.
Het allereerste huidverzorgingsproduct van het merk veroorzaakte een sensatie in 1936. Nutrix is een voedende crème die gebruik maakt van de intensief verzorgende eigenschappen van proteïnen en vitaminen en Petitjean zag deze ontwikkeling als een grote kans voor Lancôme cosmetics. Met de hulp van dierenarts Dr Medynski en scheikundige Pierre Vélon ontwikkelde Lancôme de crème binnen een jaar. De rijke crème werd al snel een wondermiddel. De crème helpt niet alleen tegen een droge huid en oneffenheden, maar Lancôme cosmetica zou ook een gunstig effect hebben op zonnebrand, insectenbeten, verkoudheid en zelfs scheerbrand. In de jaren 1950 kende het Britse Ministerie van Defensie er zelfs helende eigenschappen aan toe in het geval van een nucleaire aanval. Zelfs als je vandaag de dag in de online shop zoekt naar Lancôme, vind je "La Nutrix" nog steeds in bijna ongewijzigde vorm. Het is al sinds de creatie een van de absolute bestsellers.
Make-up speelt ook een grote rol bij het creëren van de perfecte French chic look. Geïnspireerd door de looks van de grote Franse filmdiva's, richt Lancôme haar cosmetica op intense lippen en een betoverende ooglook. De populaire L'Absolu lipsticks zijn verrijkt met voedende ingrediënten zoals rozenwater, hyaluronzuur, jojoba-olie of Pro-Xylane, die de lippen voeden en bijzonder soepel maken. Lancôme biedt deze cosmetica voor de lippen nu in talloze variaties aan. Een glanzende of matte finish, natuurlijke nude tinten of intense, levendige kleuren, gloss of crème lippenstift - L'Absolu heeft voor iedereen de juiste lippenstift.
De oogmake-up producten, vooral de Hypnôse mascara, zorgen ook voor dramatische verschijningen. De voedende formule en diepzwarte pigmentatie geven de wimpers volume en lengte in slechts enkele seconden.
Om de verleidelijke look af te maken, mag een spannende geur natuurlijk niet ontbreken. De populairste geuren van Lancôme zijn de warme, delicate, subtiele Trésor, de vrouwelijke, vrolijk frisse La Vie Est Belle en de oriëntaalse, intens hypnotiserende Hypnôse, evenals de mannelijke, kruidige mannengeur Hypnôse Homme.
Sterke vrouwen houden van Lancôme cosmetics - de ambassadeurs van het merk
Armand Petitjean is altijd een tegenstander geweest van klassieke reclame. Het vroege succes van zijn bedrijf lijkt zijn standpunt in eerste instantie te bevestigen. Zelfs zonder reclame heeft Lancôme cosmetics in zeer korte tijd een enorm bereik bereikt. Vrouwen over de hele wereld bezoeken warenhuizen en boetieks om Lancôme cosmetica tegen voordelige prijzen te kopen en de Franse chique en sensuele elegantie van het merk zelf uit te proberen. Maar in de loop der tijd, vooral met de ontwikkeling van nieuwe media, heeft het traditionele bedrijf zijn aanpak moeten herzien. In de moderne wereld vindt het luxelabel het steeds moeilijker om zich zonder reclame staande te houden tegenover de groeiende concurrentie. Zo is het idee van merkambassadeurs ontstaan.
Jarenlang heeft het bedrijf vertrouwd op samenwerkingen met bekende actrices, modellen, zangers, ontwerpers en visagisten. Lancôme kiest altijd voor sterke vrouwen die zelfvertrouwen, charme en een zekere zorgeloze elegantie uitstralen. Tot de bekendste gezichten van Lancôme cosmetics behoren Isabella Rossellini, Uma Thurman, Drew Barrymore, Kate Winslet, Anne Hathaway, Julia Roberts en Penelope Cruz. Jongere merkambassadeurs zoals Emma Watson, Lupita Nyong'o, Lily Collins en Zendaya helpen Lancôme cosmetics ook om online populairder te worden en trekken vooral jongere klanten aan.
Een unieke mix van kwaliteit, innovatie en traditioneel vakmanschap
Lancôme cosmetics staat voor elegantie, lichtheid en sensuele verleiding. Met zijn producten viert het traditionele bedrijf vrouwelijkheid en natuurlijke schoonheid met een vleugje glamour. Hoge kwaliteit, innovatieve formuleringen en hoogwaardige ingrediënten kenmerken Lancôme cosmetics. De eigen wetenschappers en parfumeurs werken voortdurend aan nieuwe producten die de Franse chic perfectioneren en klanten inspireren. En dit wordt goed ontvangen. Niet voor niets is Lancôme een van de meest populaire en succesvolle merken in het luxesegment. Iedereen die kwaliteit en traditioneel vakmanschap waardeert, vindt bij Lancôme zeker wat hij zoekt. En als je geen winkel in de buurt hebt, kun je Lancôme cosmetica ook online kopen - gemakkelijk en gemakkelijk.