HUGO of BOSS
Hugo of Boss parfum, dat is de vraag. Het exclusieve label met de uitstraling van tijdloze elegantie creëert geuren die intuïtief kunnen worden gekozen, passend bij de levensstijl van de dag. Een stedelijke dag met spontane mensen vraagt om de frisse Hugo lijn, een klassiek zakendiner gaat gepaard met de Boss serie. Een Hugo Boss parfum kopen betekent veelzijdig zijn - en stijlbewust handelen, passend bij elke gelegenheid. Geen wonder dat de geuren een wereldwijde schare fans inspireren!
Een bijzonder hoogtepunt van het merk is dat Hugo Boss parfum is ontworpen om onopvallend maar onmiskenbaar te zijn, voor een maximale herkenningswaarde van mens en geur. Welk design past het beste bij welk Hugo Boss parfum, hoe zijn de bekendste geuren samengesteld en waarom zou iedere jurist minstens één flesje thuis moeten hebben staan? De volgende tekst legt het uit.
Geurige mode
Als je online zoekt naar Hugo Boss parfum, zie je geuren die direct worden geassocieerd met mode - en dat is niet voor niets: het merk ontwikkelt zijn modelijnen voortdurend en creëert geuren die passen bij de stijl van de collecties. Hoewel de parfum- en cosmeticalicalicentie van het label sinds 2016 toebehoort aan het Amerikaanse bedrijf P&G, blijven de creatieve ideeën van Hugo Boss in het parfumlaboratorium. Er worden voortdurend nieuwe seizoensoutfits met bijpassend Hugo Boss parfum gecreëerd en deze kunnen online worden gekocht of samen met de kleding in de winkels worden verkocht. Als je op Hugo Boss zoekt in de online shop, vind je een breed scala aan parfums, waarvan sommige hun weg hebben gevonden naar de eeuwige beste parfumlijstjes. Een Hugo Boss parfum kan vaak goedkoop gekocht worden - stijl hoeft niet duur te zijn!
De slimme, individuele samensmelting van parfum en kleding was nog niet te voorzien toen het bedrijf in 1924 werd opgericht. In Metzingen, een klein stadje aan de rand van de Schwäbische Alb, richt Hugo Ferdinand Boss een atelier op voor de productie van werkkleding. Pas in de jaren 1990 betreedt Hugo Boss het wereldtoneel als internationaal luxelabel met parfum.
De reputatie van het bedrijf als verantwoordelijk en authentiek label is nauw verbonden met de geschiedenis van denazificatie en herstelbetalingen. Bijna geen enkel ander modehuis is zo grondig en open omgegaan met zijn eigen verleden. Het is precies deze grondigheid die doorklinkt in de geur van Hugo Boss parfum: een oprecht onderzoek naar de ingrediënten. Een Hugo Boss parfum dragen betekent eerlijk zijn tegenover jezelf.
Romans van smaken
Een chronologie van de populairste geuren is als een succesvolle roman. De geselecteerde hoofdrolspelers van de bestsellers zijn perfect uitgebalanceerd, zorgvuldig overwogen en individueel karakteristiek:
-1985 - Boss Number One: Een kruidige, houtachtige mannengeur van bovengemiddelde duur. De fruitige, frisse topnoten van dragon, citroen, groene appel, basilicum, bergamot en grapefruit ontmoeten een verrassend zoet hart van roosgeranium, honing, salie, lelietje-van-dalen, jasmijn, lavendel en iriswortel. In de basis geven amber, eikenmos, cederhout, kaneel en tabak het parfum de nodige zwaarte, terwijl patchoeli, sandelhout en muskus de geur intenser maken.
-1995 - Hugo: De frisse, jongere en meer stedelijke geur voor mannen wordt tien jaar na zijn grote broer Boss Number One uitgebracht. De topnoten van het Hugo Boss parfum blijven grapefruit, groene appel en basilicum, maar de munt, dennennaald en zoete, kruidige rum voegen een bijzonder indrukwekkende, stedelijke glans toe. De hartnoot maakt opnieuw indruk met jasmijn, geraniumblaadjes, salie en lavendel, aangevuld met cederhout. In de basis draait het parfum van Number One zich volledig om: Dennenbalsem, mos, vetiver en suède zorgen voor een onmiskenbare duur.
-2006 - Femme: De ingrediëntenlijst van dit vrouwelijke parfum leest als een fantasierijk sterrenmenu! Exquise mandarijn en fresia ontmoeten elkaar in de topnoot voor een frisse en lieflijke ontmoeting met een verre zwarte bes voor mysterieuze diepte. De hartnoot van exotische stephanotis, de kransplant met zijdeachtige bloesems, ontvouwt een subtiele bloemige sillage met oosterse lelie en zware, wilde Bulgaarse roos. In de basis zorgt amber voor duurzaamheid, satijnhout voor delicate verleiding en abrikoenschil voor een verrassend herkenbare waarde. Een Hugo Boss parfum als een stijlvolle avondjurk!
-2016 - The Scent for Her: Het fruitig-zoete eau de parfum voor mooie vrouwen ruikt als een terugblik op de mooiste gedichten van de romantiek: perzik voor jeugdig-frisse suikerzwaarte en fresia als de onmiskenbare, bloemige schoonheid van de topnoot op een hart van groenblijvende, tijdloze osmanthus haag. De basis is een verleiding voor alle zintuigen: geroosterde cacao zorgt voor een lustopwekkende verrassing! Deze geur heeft de toepasselijke naam: De Geur.
-2021 - The Scent Pure Accord for Him: Een Hugo Boss geur voor mannen van de stedelijke generatie. Eenvoudig zonder eenvoudig te zijn, individueel - maar niet egocentrisch. De geur overtuigt met het talent van gember als een multi-kanaal in de topnoot. De hartnoot heeft het allemaal: kalmerende lavendel combineert met het afrodisiacum maninca fruit uit Afrika om een verleidelijke, intens diepe geur te creëren. In de basis komt lichtgekleurd suède samen met donkere amber voor een langdurige finish.
Parfum voor perfectionisten
De twist van stedelijkheid van de huidige tijdgeest met het classicisme van luxueuze tijdloosheid slaagt perfect in elke Hugo Boss geur. Hoe verschillend de geuren en hun seizoenskenmerken ook zijn, ze zijn allemaal gebaseerd op identieke principes. Een Hugo Boss parfum is altijd direct herkenbaar: verfijnd, expressief en luxueus perfectionistisch. Het is dan ook passend dat het merk niet alleen stijltips geeft voor kleding, maar ook tutorials publiceert over hoe je de geuren kunt toepassen bij de look. In de jaren '90 voorzag Hugo Boss de acteurs van de Amerikaanse advocatenserie LA Law van kleding - en werd Hugo Boss parfum wereldberoemd als de geur van advocaten.
Hugo Boss laat niets aan het toeval over - zelfs geen spontane ideeën. De flacons zijn qua grootte perfect op elkaar afgestemd, zodat hun vorm al aangeeft waar ze voor gebruikt worden: De flacon van Hugo Boss Deep Red ziet eruit als een gestileerde avondjurk, terwijl Hugo Sport wordt geleverd in een handige ronde flacon met versterkt glas om mee te nemen in je sporttas.
Een upgrade van parfum
Authenticiteit staat als een krantenkop boven elke geurbeleving van Hugo Boss Parfum. De geurontwerpers weten hoe ze de sterke punten van elke nuance perfect kunnen verkennen en de zwakke punten van een aroma kunnen omzetten in waardevolle eigenschappen. In de Hugo Boss winkels gaat de perfectie van geur en mode nog een stap verder. Flagship stores zoals die in Hamburg hebben ventilatiesystemen die elke afdeling aromatiseren met het juiste parfum voor de kleding. Parfum is geen accessoire, het is de luxe aanvulling op de hele look. Net zoals de zintuigen geleidelijk een Hugo Boss parfum volgen, zo doet ook de persoon die het draagt dat. Tot op de dag van vandaag blijft Hugo Boss trouw aan haar begin met mode voor arbeiders: het is een label voor mensen die hun eigen individuele luxe hebben gecreëerd!