Het professionele team achter de schermen - de parfumeurs van Hugo Boss Jour pour Femme
Naast mode en accessoires is het Duitse modebedrijf Hugo Boss ook al lang actief in de parfumindustrie. De vrouwengeur Hugo Boss Jour pour Femme is slechts één van de meer dan 75 verschillende geuren voor mannen en vrouwen. Vanaf het begin werd de ontwikkeling toevertrouwd aan een team van professionals.
Procter & Gamble Prestige neemt de creatie en realisatie van Boss parfums op zich. Het begon allemaal met Boss Number One for Men uit 1985, maar ook verrassende successen zoals Boss Bottled en de Jour en Nuit pour Femme series, evenals de meer jeugdige geuren van Hugo, hebben het merk beroemd gemaakt in de geurwereld. Met meer dan 70 miljoen verkochte flacons staat Bottled niet alleen in Europa maar ook wereldwijd in de top 10 van populairste geuren.
In 2012 werd de collectie rond Hugo Boss Nuit pour Femme gelanceerd, die uiteindelijk werd aangevuld met Jour pour Femme. Guillaume Tardy is de Global Director van Procter & Gamble Prestige. Hij karakteriseert de geur voor overdag als de belichaming van charisma, succes en schoonheid. Hij is ervan overtuigd dat P&G en Boss zich kunnen blijven vestigen als gerenommeerde vertegenwoordigers in de parfumindustrie. Hiervoor kunnen ze rekenen op een groot team van gerenommeerde parfumeurs.
Nieuwe interpretaties zoals Jour Lumineuse of Nuit Intense, die allemaal een nieuw facet van het origineel belichten, komen ook van hetzelfde huis. Will Andrews maakt deel uit van het P&G parfumteam en benadrukt de noodzaak om de geurcomponenten perfect op elkaar af te stemmen. Elk parfum is bedoeld om een nieuwe kant van de Boss-vrouw te benadrukken en te onderstrepen. Voor Hugo Boss Jour pour Femme is dat die van de moderne vrouw die het dagelijkse leven met elegantie beheerst.