De reclamecampagne: man en vrouw in handgemeen
Even ter herinnering: de mannelijke geur Hugo Boss HUGO XY en zijn vrouwelijke tegenhanger gaan over de duidelijke tegenstellingen tussen vrouwen en mannen. Het gaat over de eeuwige strijd tussen de seksen die onvermijdelijk voortkomt uit deze tegengestelde polen. Maar hoe breng je dit zo smaakvol mogelijk tot uitdrukking in een reclamecampagne? Hoe ensceneer je het vakkundig? En vooral, welke man en welke vrouw kies je om het geheel geloofwaardig over te brengen?
Hugo Boss koos voor een boksring. De twee hoofdrolspelers boksen echter niet met elkaar, maar sluipen rond en staren elkaar aan. Je kunt de spanning en het geknetter letterlijk voelen in de bijbehorende promotievideo. Er is duidelijk sprake van passie en natuurlijk van veel seksuele energie.
Om dit overtuigend in scène te zetten, is gekozen voor twee heel bijzondere acteurs. De eerste is de Ierse acteur Jonathan Rhys Meyers, die bekend werd door zijn vertolking van koning Henry VIII in de succesvolle Britse serie "The Tudors". Zijn vrouwelijke tegenhanger is het Nederlandse topmodel Bette Franke, die voor vrijwel elk groot modehuis heeft gewerkt.
De twee zijn de gezichten van de campagne - en natuurlijk de bijbehorende lichamen. Ze beelden het spannende samenspel tussen man en vrouw overtuigend en zeer sensueel uit. Sensualiteit staat centraal in de campagne voor de geur Hugo Boss HUGO XY. Dit wordt echter niet onhandig geënsceneerd, noch in de reclameclip, noch in de advertenties. Ja, je voelt de lust en passie, krijgt een indruk van het dierlijke erachter, maar je voelt ook een grote mate van verfijning, stijl en elegantie.