De reclamecampagne: Man en vrouw in nauw gevecht
Ter herinnering: De mannelijke geur Hugo Boss HUGO XY en zijn vrouwelijke tegenhanger gaan over de duidelijke tegenstellingen tussen vrouwen en mannen. Het gaat om de eeuwige strijd tussen de seksen, die onvermijdelijk voortvloeit uit deze tegengestelde polariteit. Maar hoe kan dit zo smaakvol mogelijk worden uitgedrukt in een reclamecampagne? Hoe kan dit vakkundig worden geënsceneerd? Bovenal: welke man en welke vrouw kiest u om het geheel geloofwaardig te maken?
Hugo Boss heeft gekozen voor een boksring. Echter, de twee protagonisten niet box met elkaar, maar sluipen rond en op de loer. In de begeleidende reclamevideo voel je letterlijk de spanning en het gekraak. Passie wordt duidelijk en natuurlijk veel seksuele energie.
Om dit overtuigend te laten verlopen, werden twee zeer bijzondere actoren gekozen. Zo is er de Ierse acteur Jonathan Rhys Meyers, die beroemd werd om zijn portrettering van koning Hendrik VIII in de Britse succesreeks "The Tudors". Zijn vrouwelijke tegenhanger is het Nederlandse topmodel Bette Franke, die voor vrijwel alle grote modehuizen heeft gewerkt.
Dat zijn de twee gezichten van de campagne - en natuurlijk de bijbehorende organen. Het spannende spel tussen man en vrouw verbeelden ze overtuigend en zeer sensueel. Sensualiteit staat centraal in de Hugo Boss HUGO XY campagne. Dit is echter niet geënsceneerd in de reclameclip noch in de reclamemotieven. Ja, je kunt lust en passie voelen, een indruk krijgen van het dierlijkheid erachter, maar ook veel verfijning, stijl en elegantie voelen.