Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Hugo Boss HUGO Reversed - Moed om van perspectief te veranderen

De lente- en zomercollectie 2019 van het merk Hugo Boss verraste opnieuw met een onvoorwaardelijk spel met een eigen label. T-shirts, petten en sjaals gebruiken de bekende belettering in alle denkbare combinaties en perspectieven.
De geuren zijn niet vrijgesteld van de moedige verandering van perspectief. Gelanceerd in hetzelfde jaar, de Hugo Boss HUGO Reversed mannengeur is een zeer frisse en moderne weerspiegeling van het succesvolle originele parfum uit 1995, dat bevrijd is van decoratieve accenten en het stof van de tijd. Hugo Boss HUGO Reversed
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Het parfum opent met een sterke, citroenachtige frisheidskick. Het besproeien van bergamot uit Calabrië en het sprankelende, fijn bittere aroma van de grapefruit zorgen voor een verkwikkende, snelle start. In de hartnoot zorgt de essentie van rozemarijn voor een intense, karaktervolle uitstraling van elegante mannelijkheid. Pamplewood(R), een synthetische geur die warme, houtachtige nuances combineert met citrusfrisse componenten, biedt hiervoor een indrukwekkend kader. De basis van het hout Hugo Boss HUGO Reversed laat het akkoord verder klinken. De delicate aardse, balsamico-houten accenten van vetiver uit Haïti brengen de geur tot een einde met een rokerige nuance. Een fascinerende mannengeur die het thema frisheid op een moderne en onconventionele manier interpreteert.

Succesvolle luxe parfums uit het rijk van een parfumkunstenaar

De naam Hugo Boss HUGO Reversed van de parfumeur is niet bekend. De fascinerende mannengeur werd ontwikkeld in opdracht van Coty Inc, een van 's werelds grootste parfum- en cosmeticabedrijven. In de afgelopen jaren is het in New York gevestigde bedrijf erin geslaagd om de meest gewilde internationale parfumeurs aan te trekken voor zijn creaties.
De New Yorkse groep heeft zijn wortels in een bedrijf dat in 1904 in Parijs werd opgericht door François Coty, een parfumeur. De Fransman wordt beschouwd als een van de pioniers van de moderne parfumerie. Hij creëerde een dertigtal elegante vrouwengeuren. Van sommige van hen is alleen de fles nog steeds bekend, terwijl de formuleringen het slachtoffer zijn geworden van de onrust van de oorlog. Het recept van de Coty geur L'Origan, The Oregano, uit 1905 is bewaard gebleven. De spelling van de geurnaam doet denken aan de Corsicaanse wortels van de parfumeur.
Het glamoureuze damesparfum in een klassieke chypre samenstelling opent met een fruitige, frisse cocktail van bergamot, mandarijn, zoete perzik, peper en koriander. De bloemige hartnoot is ook ingelegd met kruidige accenten. Het combineert roos, orchidee, anjer, ylang-ylang, iris, jasmijn en een sterk kruidnagelakkoord. Tot slot biedt de basis alle insignes van vrouwelijke elegantie: Cederhout, sandelhout, muskus, labdanum, benzoë en heerlijke vanille.
Vandaag de dag ontwikkelt en verkoopt Coty Inc. hoogwaardige producten van internationale Nobelmerken. Coty's luxesegment omvat parfums en cosmetica van merken als Burberry, Calvin Klein, Gucci, Chloé, Tiffany & Co., Roberto Cavalli, Davidoff en Escada....en natuurlijk ....Hugo Boss en 's werelds grootste merken. Een verdere focus van de Groep ligt op professionele gebruikers van cosmetische producten. Tot slot omvat de portefeuille van Coty Inc. ook zogenaamde massaproducten. Volgens het bedrijf voldoet het ook aan de hoogste kwaliteitsnormen en wordt het met de grootste zorg vervaardigd.

Tradities op hun kop gezet

Het moderne Hugo Boss HUGO Reversed mannenparfum wordt gepresenteerd in de fles van de originele geur uit 1995, die sindsdien de handtekening is geworden van de Hugo mannengeuren. Het kleine flesje van wit glas combineert functionaliteit en stijlvolle elegantie in zijn eenvoudige contouren. Het doet een beetje denken aan een drinkfles, die zachtjes taps toeloopt naar de hals van de fles. De verbeelding wordt geholpen door de sluiting van de fles, wat deze indruk versterkt. De zilveren dop, die aan de bovenrand geribbeld is, wordt op zijn plaats gehouden met een zwarte, stijve kunststof band. Slechts vier letters zijn genoeg om geïnteresseerden te laten weten welk parfum het is: HUGO, ondersteboven geschreven.
De fles is ontworpen door Peter Schmidt, een van de meest gerenommeerde Duitse ontwerpers. Zijn eens bescheiden studio is nu uitgegroeid tot de Peter Schmidt Groep, momenteel het meest succesvolle merk en ontwerpbureau van Duitsland, dat designconcepten ontwikkelt voor luxe mode en geuren en voor de Hamburgse Staatsopera en de Duitse strijdkrachten. In 2019 werd het bekroond met de German Design Award.

toewijding aan spontaniteit

De campagne om HUGO Ice te lanceren Hugo Boss HUGO Reversed volgt op de commercial voor HUGO Ice uit 2017. De Amerikaans-Amerikaanse zanger en acteur Zac Efron presenteerde de geur HUGO Ice onder het motto "Your Time is now".
Na Hugo Boss HUGO Reversed de veelbelovende aankondiging dat het wil worden begrepen Hugo Boss HUGO Reversed als een tegengif voor het voorspelbare en de stelling dat het tijd is voor een verandering van perspectief, begint de eigenlijke commercial. Het bestaat uit een snelle compilatie van videofragmenten, tekeningen en foto's. De video's zijn in een handomdraai samengesteld. De beat wordt gezet door het Franse duo Justice, bekend van hun elektronische composities. Snelle skateboarders komen in een dubbele verpakking in beeld. Terwijl men de weg gebruikt, schaatst een tweede schaatst omgekeerd, namelijk op het verticale oppervlak van een muur. Daarna volgen snapshots van een DJ die vinylplaatjes afspeelt in een disco en ervaren breakdansers, die ook op verschillende coördinaten staan. Een model gekleed in een Hugo Boss shirt uit de "Reversed" collectie is ook vertegenwoordigd in de adembenemend snelle rondedans. Tussen de hoofdpersoon, de fles van Hugo Boss HUGO Reversed . Ook het is voortdurend in beweging tot aan de salto, wat de symbolische vier letters in de verkeerde volgorde brengt.
De belettering die over de sequenties heen vervaagt, vraagt om een verandering van perspectief, gewoontes en denkwijze. Tot slot herinneren ze aan het basisprincipe van de collectie in het algemeen en parfum Hugo Boss HUGO Reversed in het bijzonder: #Yourtimeisnow. #Yourtimeisnow. Een indrukwekkende plek die frisheid, moderniteit en zelfvertrouwen uitstraalt, die op een authentieke en dynamische manier de conventiebrekende geur uitstraalt.
Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.