Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Hugo Boss HUGO Reversed - Moed om van perspectief te veranderen

De lente- en zomercollectie 2019 van het merk Hugo Boss verrast opnieuw met een onvoorwaardelijk spel met een eigen label. T-shirts, petten en sjaals gebruiken de vertrouwde belettering in alle denkbare combinaties en perspectieven.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
De geuren zijn niet vrijgesteld van de moedige verandering van perspectief. Gelanceerd in hetzelfde jaar, de Hugo Boss HUGO Reversed mannengeur is een zeer frisse en moderne weerspiegeling van het succesvolle originele parfum uit 1995, dat bevrijd is van decoratieve accenten en het stof van de tijd. De geur, bijna minimalistisch, is Hugo Boss HUGO Reversed tevreden met vijf geuren vol energie en mannelijke dynamiek, en opent met een krachtige, citroenachtige frisheidskick. Het besproeien van bergamot uit Calabrië en het sprankelende, fijne, bittere aroma van de grapefruit zorgen voor een verkwikkende, snelle start. In de hartnoot zorgt de essentie van rozemarijn voor een intense, karakteristieke uitstraling van elegante mannelijkheid. Pamplewood(R), een synthetische geur die warme, houtachtige nuances combineert met citrusverse componenten, biedt hiervoor een indrukwekkend kader. De basis van Hugo Boss HUGO Reversed de houten koorde laat het geluid voortbestaan. De delicate aardse, balsamico-tweeody accenten van vetiver uit Haïti maken een einde aan de geur met een rokerige nuance. Een fascinerende mannengeur die het thema frisheid op een moderne en onconventionele manier interpreteert.

Succesvolle luxe parfums uit het rijk van een parfumkunstenaar

De naam Hugo Boss HUGO Reversed van de parfumeur is niet bekend. De fascinerende mannengeur werd ontwikkeld in opdracht van Coty Inc, een van 's werelds grootste parfum- en cosmeticabedrijven. In de afgelopen jaren is het in New York gevestigde bedrijf erin geslaagd om de meest gewilde internationale parfumeurs aan te trekken voor zijn creaties.
De New Yorkse groep heeft zijn wortels in een bedrijf dat in 1904 in Parijs werd opgericht door François Coty, een parfumeur. De Fransman wordt beschouwd als een van de pioniers van de moderne parfumerie. Hij creëerde een dertigtal elegante vrouwengeuren. Van sommige van hen is alleen de fles nog steeds bekend, terwijl de formuleringen het slachtoffer zijn geworden van de onrust van de oorlog. Het recept van de Coty geur L'Origan, The Oregano, uit 1905 is bewaard gebleven. De schrijfwijze van de geurnaam doet denken aan de Corsicaanse wortels van de parfumeur.
Het glamoureuze damesparfum in een klassieke chypre compositie opent met een fruitige, frisse cocktail van bergamot, mandarijn, zoete perzik, peper en koriander. De bloemige hartnoot is ook ondergelegd met kruidige accenten. Het combineert roos, orchidee, anjer, ylang-ylang, iris, jasmijn en een sterk kruidnagelakkoord. Tot slot biedt de basis alle insignes van vrouwelijke elegantie: Cederhout, sandelhout, muskus, labdanum, benzoë en heerlijke vanille.
Vandaag de dag ontwikkelt en verkoopt Coty Inc. hoogwaardige producten van internationale Nobelmerken. Coty's luxe segment omvat parfums en cosmetica van labels zoals Burberry, Calvin Klein, Gucci, Chloé, Tiffany & Co., Roberto Cavalli, Davidoff en Escada....en natuurlijk ...Hugo Boss en het luxe segment. Een andere focus van de Groep ligt op professionele gebruikers van cosmetische producten. Tot slot omvat de portefeuille van Coty Inc. ook zogenaamde massaproducten. Volgens het bedrijf voldoet het ook aan de hoogste kwaliteitsnormen en wordt het met de grootste zorg vervaardigd.

Tradities op hun kop gezet

Het moderne Hugo Boss HUGO Reversed mannenparfum wordt gepresenteerd in de fles van de originele geur uit 1995, die sindsdien de signatuur is geworden van de Hugo mannengeuren. Het kleine flesje van wit glas combineert functionaliteit en stijlvolle elegantie in zijn eenvoudige contouren. Het doet een beetje denken aan een drinkfles, die taps toeloopt naar de hals van de fles. De verbeelding krijgt hulp van de sluiting van de fles, wat deze indruk versterkt. De zilveren kap, die aan de bovenrand gegolfd is, wordt op zijn plaats gehouden met een zwarte, stijve kunststof band. Slechts vier brieven zijn voldoende om geïnteresseerden te laten weten welk parfum het is: HUGO, ondersteboven geschreven.
De fles is ontworpen door Peter Schmidt, een van de meest gerenommeerde Duitse ontwerpers. Zijn ooit bescheiden studio is nu uitgegroeid tot de Peter Schmidt Groep, momenteel het meest succesvolle merk en ontwerpbureau van Duitsland, die designconcepten ontwikkelt voor luxe mode en geuren, maar ook voor de Staatsopera van Hamburg en de Duitse strijdkrachten. In 2019 werd het bekroond met de Duitse Design Award.

toewijding aan spontaniteit

De campagne om HUGO Ice Hugo Boss HUGO Reversed te lanceren volgt op de commercial van 2017 voor HUGO Ice. De Amerikaanse zanger en acteur Zac Efron presenteerde de geur HUGO Ice onder het motto "Your Time is now".
Na Hugo Boss HUGO Reversed de veelbelovende aankondiging dat het begrepen wil worden Hugo Boss HUGO Reversed als een tegengif tegen het voorspelbare en de uitspraak dat het tijd is voor een verandering van perspectief, begint de eigenlijke commercial. Het bestaat uit een snelle compilatie van videosequenties, tekeningen en foto's. De beat is gezet door het Franse duo Justice, bekend van hun elektronische composities. Snelle skateboarders komen in een dubbele verpakking in beeld. Terwijl men de weg gebruikt, wordt een tweede schaatsen omgedraaid, namelijk op het verticale oppervlak van een muur. Daarna volgen snapshots van een DJ die vinylplaten in een disco speelt en ervaren breakdansers, ze staan ook op verschillende coördinaten. Een model gekleed in een Hugo Boss shirt uit de "Reversed" collectie is ook vertegenwoordigd in de adembenemend snelle ronde dans. Tussen de hoofdpersoon, de fles met Hugo Boss HUGO Reversed . Het is ook in constante beweging tot aan het salto, wat de symbolische vier letters in de verkeerde volgorde brengt.
De belettering die over de sequenties vervaagt, vraagt om een verandering van perspectief, gewoontes en denkwijzen. Tot slot herinneren ze aan de basisregel van de collectie in het algemeen en parfum Hugo Boss HUGO Reversed in het bijzonder: #Yourtimeisnow. Een indrukwekkende plek die frisheid, moderniteit en zelfvertrouwen uitstraalt van de conventie die authentiek en dynamisch breekt met de geur.