Hugo Boss Hugo Jeans: Boss ontmoet Deni
Hugo Boss staat bekend om zijn onmiskenbare geuren. Hugo Boss Hugo Jeans voegt zich bij de tijdloze klassiekers zoals Boss Bottled. De frisse mannengeur mengt zure grapefruit met pittige limoen in de topnoot. Jeneverbes en munt geven de pittig-tartele frisheid een kick in de hartnoot. De basisnoten van sandelhout, vetiver en cederhout voegen de klassieke mannelijke, houtachtige toets toe. Hugo Boss Hugo Jeans is een geur die altijd aankomt en zich niet beperkt tot een seizoen of gelegenheid. De sprankelende compositie is een bewust nonchalante geur die geen opschudding wil veroorzaken en toch in het geheugen blijft hangen. Het parfum is ontworpen voor mannen die onafhankelijk en rechtlijnig hun doelen nastreven en niet bang zijn om denim met een pak te combineren.
De parfums van Hugo Boss staan bekend om hun ongekunstelde ontwerpen. Bloemige gimmicks en sierlijke decors - niets. Boss richt zich op heldere lijnen en kleuren. Voor Hugo Boss Hugo Jeans heeft het label gekozen voor een donker, mat blauw ontwerp. De fles zelf doet denken aan een waterfles, waarbij de dop de blikvanger is. Het bovenste deel van de ronde dop, uitgevoerd in mat zilver, is geribbeld, wat zorgt voor grip. Een donkerblauw koord verbindt de dop met de hals van de fles. Het dieprode logo op de voorkant zorgt voor een gedenkwaardig contrast. De fles belichaamt onmiskenbaar de heldere stijl van het modelabel en is in zijn eenvoud een symbool van klassieke mannelijke elegantie.
Roxanne Kirkpatrick werkt al vijftien jaar voor Givaudan. In tegenstelling tot haar vele mannelijke collega's is de Amerikaanse geen telg uit een parfumdynastie uit Grasse. Ze studeerde Liberal Arts and Sciences aan de Universiteit van New York en begon haar carrière als assistent-parfumeur voor Givaudan in Manhattan. In 2012 verhuisde Kirkpatrick naar Frankrijk, waar ze een opleiding tot parfumeur volgde. Haar focus lag op natuurlijke en synthetische grondstoffen en duurzaamheid. Als opgeleid parfumeur breidde ze haar actieradius uit met geuren voor cosmetica en homecare, waarbij ze de relatie tussen culturen en geuren analyseerde. Haar opmerkelijke werken omvatten The Most Wanted parfum van Azarro, Light Blue pour Homme Forever van Dolce & Gabbana en Hugo Boss Hugo Jeans.
Orlando Bloom, Gwyneth Paltrow, Gerard Butler, Ryan Reynolds - de lijst van beroemde gezichten voor Hugo Boss is lang. Toch begint de geschiedenis van het internationale label bescheiden. Het modehuis begon in 1924 in Baden-Württemberg toen Hugo Ferdinand Boss zijn textielbedrijf opende. Aanvankelijk produceerde hij uniformen, maar na het einde van de Tweede Wereldoorlog schakelde hij over op herenkleding. In de daaropvolgende decennia begon Hugo Boss aan zijn internationale zegetocht, die ook werd gedragen door moderne klassieke geuren zoals Boss Bottled. Het label huurt spraakmakende acteurs en modellen in voor zijn reclamecampagnes. Hugo Boss Hugo Jeans wordt door geen enkele campagne gedekt - de geur moet voor zichzelf spreken.