Hugo Boss Hugo Jeans: Boss ontmoet denim
Hugo Boss staat bekend om zijn onmiskenbare geuren. Hugo Boss Hugo Jeans voegt zich bij de tijdloze klassiekers zoals Boss Bottled. De frisse mannengeur mengt scherpe grapefruit met pittige limoen in de topnoot. Jeneverbes en munt zorgen voor de pittig-tartele frisheid in de hartnoot. De basisnoten van sandelhout, vetiver en cederhout zorgen voor een klassieke mannelijke, houtachtige touch. Hugo Boss Hugo Jeans is een geur die altijd in de smaak valt en zich niet beperkt tot een seizoen of gelegenheid. De sprankelende compositie is een bewust nonchalante geur die niet wil beledigen en toch gedenkwaardig blijft. Het parfum is bedoeld voor mannen die onafhankelijk en recht door zee hun doelen nastreven en niet bang zijn om denim met een pak te combineren.
De geuren van Hugo Boss staan bekend om hun ongekunstelde ontwerpen. Bloemige foefjes en versieringen behoren tot het verleden. Boss richt zich op heldere lijnen en kleuren. Het label heeft gekozen voor een donker, mat blauw ontwerp voor Hugo Boss Hugo Jeans. De fles zelf doet denken aan een kantine met een opvallende dop. Het bovenste deel van de ronde dop, in een matte zilverkleur, is geribbeld, wat zorgt voor grip. Een donkerblauw koord verbindt de dop met de hals van de fles. Het dieprode logo op de voorkant zorgt voor een opvallend contrast. De fles belichaamt onmiskenbaar de heldere stijl van het modelabel en de eenvoud symboliseert klassieke mannelijke elegantie.
Roxanne Kirkpatrick werkt al vijftien jaar voor Givaudan. In tegenstelling tot haar vele mannelijke collega's is de Amerikaanse geen telg uit een parfumdynastie uit Grasse. Ze studeerde Liberal Arts and Sciences aan de New York University en begon haar carrière als assistent parfumeur bij Givaudan in Manhattan. In 2012 verhuisde Kirkpatrick naar Frankrijk, waar ze een opleiding tot parfumeur volgde. Haar focus lag op natuurlijke en synthetische grondstoffen en duurzaamheid. Als opgeleid parfumeur breidde ze haar actieradius uit met geuren voor cosmetica en thuisverzorging en analyseerde ze de relatie tussen culturen en geuren. Haar opmerkelijke werken omvatten The Most Wanted parfum van Azarro, Light Blue pour Homme Forever van Dolce & Gabbana en Hugo Boss Hugo Jeans.
Orlando Bloom, Gwyneth Paltrow, Gerard Butler, Ryan Reynolds - de lijst van beroemde gezichten voor Hugo Boss is lang. Toch begint de geschiedenis van het internationale label bescheiden. Het modehuis begon in 1924 in Baden-Württemberg, toen Hugo Ferdinand Boss zijn textielbedrijf opende. Aanvankelijk produceerde hij uniformen voordat hij na het einde van de Tweede Wereldoorlog overschakelde op mannenkleding. In de decennia die volgden begon Hugo Boss aan zijn internationale zegetocht, die ook werd gevoed door moderne klassieke geuren zoals Boss Bottled. Het label gebruikt acteurs en modellen van hoog kaliber voor zijn reclamecampagnes. Hugo Boss Hugo Jeans wordt door geen enkele campagne gedekt - de geur moet voor zichzelf spreken.