Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Modern en verfrissend geschikt voor dagelijks gebruik

Met de Calvin Klein Reveal Men, gelanceerd in 2015, heeft het label aangetoond dat een mannengeur ook zoet en fruitig kan zijn. De parfumeurs mixten vakkundig mannelijke aroma's in de fruitige, lichte mix, waardoor het eau de toilette niet alleen een langdurige aanwezigheid, maar ook een moderne mannelijkheid die past bij jonge mannen net zo goed als mannen die al veel hebben bereikt in het leven.

De drie parfumeurs Marypierre Julien, Rodrigo Flores-Roux en Olivier Gillotin, onder leiding van Ann Gottlieb, de productontwikkelaar en parfumeur, combineerden tien verschillende, soms zelden gebruikte, smaken. In de topnoot ontmoeten gekonfijte gember en perenbrandewijn ook mastiekhars en kiwano. Deze fruitige en mannelijke aroma's ontmoeten suède, salie en agave in de hartnoot. Alles wordt afgerond met Haïtiaanse Vetiver Orpur, tonkabonen en amber.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De mannelijke aanwezigheid is duidelijk, maar niet verpletterend. Calvin Klein Reveal Men kan daarom ook heel goed op kantoor of in de vrije tijd gedragen worden. Het is een feelgood parfum dat soepel en zonder opdringerig gedragen kan worden. Calvin Klein Reveal Men is voor alle mannen die niets te bewijzen aan zichzelf of anderen.

Vier ervaren neuzen

Wanneer parfumeurs die samen honderden parfums hebben gelanceerd, is het succes van Calvin Klein Reveal Men te voorspellen.

Er is Rodrigo Flores-Roux, die werd geboren in Mexico-Stad. Na zijn studie biologie verhuisde hij op twintigjarige leeftijd naar Frankrijk om naar de ISIPCA Parfumers School te gaan. Hoewel zijn eerste creaties geuren voor shampoos waren, vestigde zijn natuurlijke talent zich al snel en werkt hij nu voor Givaudan. Hij heeft geuren voor Tom Ford, Houbigant, Donna Karan, Arqueste en Elisabeth Arden.

Zijn werk werd ondersteund door Olivier Gillotin, zelf Givaudan's senior parfumeur en vice-president in de VS. Gillotin werd geïntroduceerd in de wereld van parfums door zijn neef, die zelf een succesvolle Chanel parfumeur is. Hij maakte parfums voor Ed Hardy, Beyoncé, Ralph Lauren, Lancôme, Givenchy en Yves Rocher.

Marypierre Julien, de derde neus en tweede vrouw in de vereniging van Calvin Klein Reveal Men is arts scheikunde en studeerde in 1997 af aan ISIPCA in Parijs. Ze was aanvankelijk werkzaam bij Symrise, maar reisde in 1998 al voortdurend tussen Azië, Frankrijk en Engeland. Ze laat zich niet afschrikken en creëerde tal van stervormige parfums. Tot haar klanten behoren Ed Hardy, Christian Audigier, Rihanna, Jessica Simpson, Ivanka Trump en Six Scents.

Grande Dame Ann Gottlieb komt ten slotte in het spel voor Calvin Klein Reveal Men. Haar creaties hebben al meer dan een miljard dollar aan omzet gegenereerd. Sinds 1983 creëert ze de ene heerlijke geur na de andere of werkt ze als productontwikkelaar. Calvin Klein, Axe, Marc Jacobs of Impulse profiteren elk van hun talent met een aantal geuren.

Ontwerp met passie

De Calvin Klein Reveal Men fles is zilvergrijs. Het glas is zilverkleurig en tegelijkertijd transparant, de sluiting met de letters Reveal Calvin Klein is zilver-metallisch. Het speciale design speelt met licht en schaduw, lijkt donkere oppervlakken te hebben en verleidt je om naar de fles te grijpen en de visuele indruk te controleren.

Dit eenvoudige maar verfijnde ontwerp is ontworpen door Sam O'Donahue. Hij staat onder meer bekend om high-end verpakkingen in de cosmetica- en parfumsector, waar hij ook graag wat humor aan toevoegt. Sam richtte in 2007 samen met zijn vrouw Becky Jones een designbedrijf op dat zich bezighoudt met grafisch ontwerp, kunst en verpakkingsontwerp. Het bureau van Sam O'Donahue wordt meermaals bekroond en is een van de zogenaamde wereldspelers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat O'Donahue en zijn kantoor werden gekozen om de flacon van Calvin Klein Reveal Men te ontwerpen. Met deze fles bewees de ontwerper opnieuw zijn onmiskenbare designtalent.

Elegante seksuele aantrekkingskracht

De reclamecampagne voor Calvin Klein Reveal Men bestaat uit een fotoserie en een clip. In de clip die Jonas Åkerlund regisseert zijn de twee acteurs het Nederlandse supermodel Doutzen Kroes en acteur Charlie Hunnam.

Calvin Klein Reveal voor mannen met Charlie Hunnam en Doutzen Kroes als gezicht van deze campagne. Creatieve realisatie door de succesvolle directeur Jonas Akerlund in 2014.

De getalenteerde acteur is bekend uit series als Sons of Arnachy en films als King Arthur: Legend of the Sword of Pacific Rim.

In de clip aan Calvin Klein Reveal Men flirten Hunnam en Kroes met elkaar. Beiden bevinden zich in twee tegenover elkaar gelegen hoogbouwgebouwen. Ze sturen elkaar intensieve blikken, worden tot elkaar aangetrokken, ze presenteert zich in een spannende zwarte jurk, hij draagt een donkergrijs shirt. Blikken worden geruild, hij giet zichzelf een whisky, en plotseling laat de spannende blond over de straat achter Hunnam haar handen glijden op zijn borst over zijn schouders en opent zijn shirt, wat hij doet met een lichte glimlach.

In de fotocampagne van Calvin Klein Reveal Men verschijnt Hunnam in nonchalante elegantie, met een overhemd en pak, maar zonder stropdas en een licht open overhemd.

De campagne voor Calvin Klein Reveal Men werd ook gerealiseerd door Ann Gottlieb, die met deze mannengeur alles begeleidde. De campagne drukt zo een subtiele seksuele aantrekkingskracht uit, die niet merkbaar is door grote houdingen, maar door kleine gebaren.

Calvin Klein Reveal Men suggereert dat de aanbeden vrouw zelf mannelijkheid en expressieve aanwezigheid opmerkt en de eerste stap durft te zetten. Ook daarom is Calvin Klein Reveal Men eerder gereserveerd, omdat de drager geen prikkers nodig heeft en zich bewust is van het effect.