Reclame voor Calvin Klein Obsession een wereldwijde klassieker
Voor de meeste mensen is het CK huis niet langer een ongeschreven pagina: Naast de vrouwengeur Obsession heeft het wereldberoemde merk ook tal van andere klassiekers op de markt gebracht, zoals CK Eternity en CK One, waardoor het talloze mannen en vrouwen tegelijk inspireert. Op de voorgrond van elk product en dus ook van parfum staat met Calvin Klein vooral één ding: het zekere.
Maar de parfums van het huis hebben twee kanten of gezichten. Want aan de ene kant moet elke geur dat bepaalde iets hebben, maar aan de andere kant moet hij ook het bepaalde iets van zijn drager benadrukken. Volgens Calvin Klein werd dit ook onderstreept in de reclamecampagnes. Of dit lukt uitgebreid, die moet worden beoordeeld elke geur fan zelfs links. Maar vaak zijn de campagnes opzettelijk en opvallend schandalig.
De campagnes van de geur Obsession, die in 1985 verscheen, zijn daarop geen uitzondering. De campagnes voor dit parfum zijn echter bijna ongewoon nobel en terughoudend. Ook hier wordt het gespeeld met veel naakte huid, maar veel dingen blijven verborgen door het gerichte gebruik van schaduwspelen, zodat het altijd de fles is die op de voorgrond staat.
Ook in de reclamecampagnes rond de klassieke geur Obsession heeft het bedrijf bekende gezichten grotendeels achterwege gelaten. Uitzonderingen zijn topmodellen zoals Kate Moss, die de geur al body en gezicht gaf. Daarnaast heeft Calvin Klein in zijn advertenties al gewerkt met sterren en grootheden als Scarlett Johansson, Mark Wahlberg en Eva Mendes.