Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Calvin Klein Observe, de exotische vrouwengeur

Let uzelf verleid door Calvin Klein Obsession: De populaire vrouwengeur uit het bekende huis Calvin Klein straalt puur vrouwelijkheid en straalt tegelijkertijd sensualiteit en warmte uit, waardoor u meer zinnelijkheid en warmte wilt. Wens bijvoorbeeld naar meer avontuur en meer leven, maar wil ook graag meer weten over de vrouw die het draagt. Obsession presenteert zich behoorlijk floweryt en orientalisch en onderstreept zo de verschillende karakter sterke punten van zijn drager op een zeer doelgerichte manier, terwijl mogelijke zwaktes naar de achtergrond kunnen worden geduwd.

Obsession, dat wil zeggen als silage en geur twee dingen boven alles: Passion en radiantie. Beide zijn voor een lange tijd en door de verschillende noten gemarkeerd. Het is bovenal de betoverende topnoot van vanille, Bergamot en Mandarijn, die een zeer oosterse uitstraling heeft.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

She wordt op haar beurt aangevuld met een vrouwelijk hart van jasmijn, oranjebloesem en exotische specerijenn, dat uiteindelijk versmelt met een bijna nuchtere basis van muskus, wierook en amberroos. Volgens het Huis van CK is obsessie een parfum voor vrouwen die geen compromissen willen sluiten en dus precies weten wat ze willen.

alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein Obsession
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 2 klant adviezen

Commentaar van
Heerlijk parfum
Ik vind het heerlijk als mijn moeder dit parfum draagt. Prima cadeau voor Kerst/ De fles vind ik niet zo speciaal, maar de geur is des te lekkerder.
Commentaar van
Must Have
Een geur die nooit uit de mode zal raken. Altijd weer heerlijk! Ik word regelmatig aangesproken met de vraag welke geur ik draag, Voor mij een absolute klassieker!

Sterparfumeur Jean Guichard creëerde Calvin Klein Obsession

De obsessie van Calvin Klein ging in 1985 van start en inspireerde bijna evenveel vrouwen als mannen. Toch weten maar heel weinig parfumfans aan wie ze deze unieke geur te danken hebben. In dit geval is de man achter het parfum de Franse parfumeur Jean Guichard - en de kunst van de parfumproductie is hem al overgeleverd.

Guichard is geboren in een familie die al enkele generaties in de parfumerie zit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Guichard als kind in aanraking kwam met een grote verscheidenheid aan geuren. Maar voor Guichard waren ze meer dan een verbinding met een oude familietraditie. Aanvankelijk waren het planten die Guichard als jongen inspireerden. Hij ontdekte echter al snel hun verschillende geuren en begon ze te combineren en mixen in eerste experimenten.

Maar Guichard houdt vandaag de dag nog steeds van planten, hij kweekt bijvoorbeeld al jaren zijn eigen meirozen. Na zijn schoolopleiding in Parijs begon hij in 1980 als parfumeur te werken voor het prestigieuze parfumhuis Givaudan. Daarna volgden talrijke samenwerkingen met gerenommeerde mode- en parfummerken en jaren waarin hij geuren creëerde zoals de klassieke Anouk (1989) voor Antonio Puig. Obesitasitas voor Calvin Klein was daarom gelukkig slechts één geniale beroerte onder velen. Sinds 2004 is Guichard ook hoofd van de prestigieuze parfumschool van Givaudan in Parijs.[/parfumeur

Flesje van Calvin Klein Obsessie lijkt op edelsteen.

Calvin Klein's onmiskenbare en populaire vrouwengeur Obsession wordt vooral gekenmerkt door by attractiont - en dit gaat ook door met de uitstraling van de fles. Het is niet alleen de elegante en ovale vorm van de container die doet denken aan een bijzonder kostbare Gemstone, maar ook de amberkleurige vloeistof van het parfum. De fles is helder, zodat deze volledig geaccentueerd wordt. Een edelbruine pet daarentegen onderstreept het aardse karakter van de geur op een gerichte manier.

Alle in totaal ligt de flacon, die werd gemaakt van loodkristal, heerlijk en zeer aangenaam in de hand - het nestelt zich er echt in. Maar het parfum is niet alles wat CK haar klanten biedt in termen van obsessie: de populaire lijn bevat nu producten zoals een body care lotion en een verfrissende douchegel, die het design van de fles aan de ene kant delen, maar ook de geur. Ze laten echter een decent geur eindigen op de huid achter en leggen zich niet op aan de neus.

Reclame voor Calvin Klein Obsession een wereldwijde klassieker

Voor de meeste mensen is het CK huis niet langer een ongeschreven pagina: Naast de vrouwengeur Obsession heeft het wereldberoemde merk ook tal van andere klassiekers op de markt gebracht, zoals CK Eternity en CK One, waardoor het talloze mannen en vrouwen tegelijk inspireert. Op de voorgrond van elk product en dus ook van parfum staat met Calvin Klein vooral één ding: het zekere.

Maar de parfums van het huis hebben twee kanten of gezichten. Want aan de ene kant moet elke geur dat bepaalde iets hebben, maar aan de andere kant moet hij ook het bepaalde iets van zijn drager benadrukken. Volgens Calvin Klein werd dit ook onderstreept in de reclamecampagnes. Of dit lukt uitgebreid, die moet worden beoordeeld elke geur fan zelfs links. Maar vaak zijn de campagnes opzettelijk en opvallend schandalig.

De campagnes van de geur Obsession, die in 1985 verscheen, zijn daarop geen uitzondering. De campagnes voor dit parfum zijn echter bijna ongewoon nobel en terughoudend. Ook hier wordt het gespeeld met veel naakte huid, maar veel dingen blijven verborgen door het gerichte gebruik van schaduwspelen, zodat het altijd de fles is die op de voorgrond staat.

Ook in de reclamecampagnes rond de klassieke geur Obsession heeft het bedrijf bekende gezichten grotendeels achterwege gelaten. Uitzonderingen zijn topmodellen zoals Kate Moss, die de geur al body en gezicht gaf. Daarnaast heeft Calvin Klein in zijn advertenties al gewerkt met sterren en grootheden als Scarlett Johansson, Mark Wahlberg en Eva Mendes.