Het pictogram komt terug - De reclamecampagne van Calvin Klein Obsessed for Women
Het is altijd moeilijk om een grote klassieker nieuw leven in te blazen. Ook Calvin Klein Obsessed for Women een van de vormende geuren van een heel tijdperk moet worden gemoderniseerd en overgebracht naar de huidige tijd. Maar niet alleen de samenstelling van het parfum, maar ook de bijbehorende reclamecampagne heeft vandaag de dag nog steeds een cultuskarakter. Precies om deze reden, niet alleen in de basiseigenschappen van de geursamenstelling en in het ontwerp van de fles, maar ook in de campagne, werd het recept voor succes van het origineel gebruikt. Natuurlijk, Kate Moss was het gezicht van obsessie. Haar foto's in zwart-wit of grijstinten, maar ook de reclamespots met de gefluisterde 'obsessie', zijn tot op de dag van vandaag niet alleen bij parfumfans in herinnering gebleven. Al in 1985 werd Obsession geïntroduceerd, maar vooral in de jaren '90 werd het wereldwijd nog populairder.
Kate Moss begon haar carrière in 1988 en haar samenwerking met Calvin Klein parfum en mode heeft de stijl van die tijd bepaald. Haar look staat bekend als heroïne chique en maakt deel uit van een geheel nieuw supermodel tijdperk. Obsessie in die tijd Calvin Klein definieerde ook de obsessie van een man met een vrouw en de obsessie en passie voor het hele decennium van de jaren '80. In het begin was het parfum regelmatig uitverkocht en kreeg het in de loop der jaren steeds meer fans. Voor de nieuwe editie Calvin Klein Obsessed for Women werden originele opnames uit de jaren '90 campagne geselecteerd en herschikt. Met Kate Moss voor de camera en Mario Sorrenti achter de lens blijft de authentieke uitstraling van het origineel behouden. Toch zijn er enkele nieuwe facetten en opnames te zien. De cultus is dus bewaard gebleven en heeft niets aan actualiteit ingeboet.