Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Een elegante allrounder

Het Calvin Klein Man eau de toilette werd in 2007 geïntroduceerd en is sindsdien betoverend door zijn houtachtige en kruidige geur. De fles, groot, opvallend zwart en opvallend inspirerend voor de mannenwereld. Voor de creatie van Calvin Klein Man bracht het label sterparfumeur Ann Gottlieb als productontwikkelaar aan boord. Zij huurde op haar beurt Harry Fremont en Jacques Cavallier-Belletrude in.

De drie gaven Calvin Klein Man een topnoot van bergamotcitroenen, violette bladeren en mandarijnen, aangevuld met rozemarijn. De hartnoot raakt de zintuigen met de kruidige akkoorden van nootmuskaat, laurier, munt en wierook. Ze worden afgerond met houten noten van sandelhout, guaiac, amber en cipres.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Calvin Klein Man is een mannelijke geur die rond en aantrekkelijk is. Hij wil niet beledigen, niet overweldigen, maar gewoon een goed, gecultiveerd gevoel overbrengen en dat is precies wat Calvin Klein Man doet. De geur is ook een voorloper voor de jonge man die de wereld van volwassenen betreedt en langzaam maar zeker te maken heeft met mannelijke geuren. Calvin Klein Man is de ideale geur voor elke dag en elke gelegenheid, zowel op het werk als in de vrije tijd.

alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein Man
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
heerlijke geur
Een heerlijke, klassieke geur voor een ongelofelijk goede prijs. Zo wordt parfum kopen weer echt leuk! Ook het design van de fles mag er zijn, Maar dat is voor mij minder belangrijk.

Een ingenieuze samenwerking

Harry Frémont en Jacques Cavallier-Bertrude werkten onder leiding van Ann Gottlieb, zelf een zeer getalenteerde parfumeur, aan Calvin Klein Man.

Ann Gottlieb leerde de kunst van het parfumontwerp persoonlijk van het cosmetische icoon Estée Lauder. In 1983 creëerde ze haar eigen label en sindsdien wijdt ze zich alleen nog maar aan geselecteerde parfums. Tot haar successen behoren Calvin Klein Man en parfums voor Faberge, Marc Jacobs, Benetton, Yardly en Axe. Dit laatste leidde tot de verkoop van miljoenen van hun parfums.

Jacques Cavallier-Belletrude werd in 1962 in Grasse geboren en werkte aanvankelijk voor Firmenich. Daarna verhuisde hij naar Louis Vuitton, waar hij momenteel als hoofdparfumeur werkt. Tot zijn creaties en klanten behoren Bvlgari, Jean Paul Gaultier, Armani, Oscar de la Renta, Paco Rabanne, Yves Saint Laurent, Kenzo en Givenchy.

Derde in de groep is Harry Frémont, geboren in Cannes. Talrijke parfums waarvoor hij verantwoordelijk was, wonnen de gerenommeerde FiFi Award. In 2017 ontving hij ook een prijs voor zijn levenswerk als parfumeur. Celine Dion profiteerde van zijn werk, net als Axe, Lancôme, Gabriela Sabatini, Ermenegildo Zegna, Tom Ford, Vera Wang, Ralph Lauren en Waterford.

Samen hebben deze uitzonderlijke talenten meer dan 350 geuren gecreëerd, waarvan sommige absolute klassiekers zijn geworden. Calvin Klein Man is dus in uitstekend gezelschap en zijn populariteit is gemakkelijk te verklaren. Want de meesterlijke neuzen die de geur creëerden zijn kunstenaars. Als u Calvin Klein Man draagt, reist u met een kunstwerk dat de hele dag door een goede metgezel voor de drager is. Het gevoel goed verzorgd te zijn en een charmante discrete sexappeal uit te stralen is precies het juiste voor zelfbewuste mannen.

Opvallend mannelijk

De Calvin Klein Man fles is één met hoeken en randen: De extreem rechte lijnen van de fles zijn bijna scherp, net als de hoeken van de vierkante fles. Het is niet zeker wie de fles heeft ontworpen, maar het is niet onwaarschijnlijk dat de productontwikkelaar, Ann Gottlieb, het ontwerp zelf heeft gemaakt.

Het gebruikte materiaal is natuurlijk helder glas, dat op een groot oppervlak in mat zwart is omlijst. De vierkante fles wordt bekroond door een even lineaire dop, die een verlengstuk is van de fles in kleur en vorm. De enige onderbreking van het zwarte oppervlak is de Calvin Klein Man in witte opdruk in het midden van de fles. De fles is absoluut mannelijk en doet denken aan een extreme geur, maar Calvin Klein Man is gereserveerder dan de fles suggereert. De fles trekt de aandacht en verleidt om te proberen de geur, die vervolgens scoort met zijn discrete mannelijkheid.

Zwart-wit en met sex-appeal

Het gezicht van het model van Calvin Klein Man is hetzelfde in de clip en in de fotocampagne. In de clip is het model casual gekleed, met donkere jeans en een open overhemd, op een platform dat zich uitstrekt over de duinen van de woestijn. Op de achtergrond bewegen de wolken zich met bovennatuurlijke snelheid over de hemel. De zon gaat ook sneller dan je zou verwachten. In de woestijn ontstaat een witte structuur. Het mannelijke model dwaalt er naartoe, zijn overhemd waait in de wind. De fles van Calvin Klein Man verschijnt. De jonge gespierde man leunt topless tegen een muur en toont zijn goed getrainde lichaam als de zon over hem heen gaat. Voor de eindafbeelding van de Calvin Klein Man fles staat een close-up van het mannelijke model met een intens zicht in de camera. De jongeman verschijnt ook topless in de fotocampagne en kijkt vol vertrouwen naar de toeschouwer.

Ann Gottlieb heeft deze clip waarschijnlijk mede gesterkt omdat zij productontwikkelaar was van de Eau de Toilette. De clip en ook de fotocampagne staan voor de sexappeal van de geur, de gladde witte structuren zijn hoekig en veelzijdig, net zoals de geur veelzijdig is en een contrast van dit soort. Harde lijnen, hoeken en randen overheersen in de clip, maar het parfum van Calvin Klein Man is heerlijk aantrekkelijk en overtuigend. De drager van het parfum is zich bewust van het effect ervan op de wereld van de vrouw en weet dat hij geen grote verschijningsvormen nodig heeft om de aandacht te trekken. de discrete geur van Calvin Klein Man, die de mannelijkheid van zijn drager slim onderstreept, zorgt daarvoor.