Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Verse, warme, warme, elektrificerende: Calvin Klein introduceert CK2

In de jaren negentig van de vorige eeuw heeft Calvin Klein een revolutie teweeggebracht in de parfummarkt met haar eerste geur voor mannen en vrouwen, CK One. Nu, ruim 20 jaar later, met CK2 komt Unisex geurlijn voor deze generatie. Fris, modern, modern, stedelijk - zo verbeeldt de geur de huidige tijdgeest en heeft het potentieel om een moderne klassieker te worden . Een geur voor mensen die zichzelf en hun relaties niet definiëren door middel van traditionele rolpatronen. Voor mensen die houden van uniekheid. Voor koppels die niet vast kunnen komen te zitten in lades. Voor iedereen die het ongewoon vindt en het leven en liefde viert - zonder vooroordelen en conventies.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Even aan het begin is de zoetish-citrus - frisse topnoot merkbaar. De frisse geur van violette bladeren en de zoete citrusvruchten van mandarijn worden afgerond met een hint van kruidige wasabi. In hartelijke noot ontvouwt zich het stedelijk karakter van de eau de toilette. Het aroma van een stedelijke regenval in de zomer, van natte stoeptegels en beton, versmelt met de sensuele bloemengeur van iriswortel en rozen. De Basis noot met sandelhout, vetiver en wierook vervolledigt de geur en geeft deze een warme, aardaarse noot. Calvin Klein CK2 is een geur als deze generatie: modern, stedelijk en toch natuurliefhebbend, levendig en uniek.

Sterparfumeurs Pascal Gaurin en Ann Gottlieb ontwikkelden CK2

Voor de ontwikkeling van de nieuwe unisex geur heeft Calvin Klein volledig gebruik gemaakt van de jarenlange ervaring en expertise van IFF (International Flavors & Fragrances). Dit bedrijf is een van 's werelds grootste producenten van parfums en smaken en is verantwoordelijk voor vele parfums van bekende merken. Geuren zijn al ontwikkeld voor onder andere Emporio Armani, Hugo Boss, Clinique, Givenchy, Donna Karan, Lancôme, Estée Lauder, Ralph Lauren en Yves Saint Laurent. Calvin Klein is ook al geruime tijd klant. Twee ervaren parfumeurs waren instrumenteel in de ontwikkeling van Calvin Klein CK2: Pascal Gaurin, werkzaam voor IFF, en Ann Gottlieb.
De Fransman Pascal Gaurin werd opgeleid als parfumeur aan ISIPCA, een internationaal erkende universiteit voor parfum en cosmetica in Versailles. Hij werkt sinds 1995 bij IFF en is betrokken bij de creatie van talrijke parfums. Onder andere de parfums van Diesel, Giorgio Armani, Givenchy, Karl Lagerfeld, Oscar de la Renta en Vera Wang werden door hem (mede)gemaakt. Sinds 2003 is hij ook regelmatig betrokken bij de ontwikkeling van parfums voor Calvin Klein, ondersteund door Ann Gottlieb, een zeer ervaren parfumeur die ook betrokken was bij de creatie van CK One. Ze begon haar carrière bij Revlon, waar Estée Lauder haar persoonlijk kennis liet maken met de kunst van parfumontwikkeling. Sinds 1983 heeft ze haar eigen bedrijf, Ann Gottlieb Associates.
Ze heeft een belangrijke rol gespeeld in het succes van verschillende topgeuren, waaronder J'Adore van Christian Dior, Daisy van Marc Jacobs en Euphoria van Calvin Klein. Voor deze laatste werd het zelfs bekroond met de FiFi Award, de "Oscar of the parfume industry".

Calvin Klein CK2 CK2 fles presenteert zich in een tijdloze uitstraling

Net als de inhoud presenteert ook de fles met Calvin Klein de nieuwe unisex geur zich in een modern, bijna tijdloos kledingstuk. Het ziet eruit als een modern designobject: lineair, rechttoe rechtaan, met duidelijke lijnen en kristalhelder. De glazen fles met ronde bodem vormt een symbiose met de transparante houder. De fles kan rechtop of ondersteboven worden geplaatst. De belettering is ook duidelijk en terughoudend. Zwart, effen schrift op een glazen achtergrond; alleen de drie tekens "CK2 " " zijn van toepassing. Met dit ontwerp slaagt de fles erin om het gevoel van leven CK2 perfect vast te leggen: Calvin Klein Modern, rechttoe rechtaan en toch een of andere manier eigenzinnig.
Het is een schoonheid, maar het leidt niet af van de inhoud. Hij heeft geen felle kleuren of gekke vormen nodig om te overtuigen. Het is immers hetzelfde als bij de mens: de innerlijke waarden tellen mee. De fles is zeer gereduceerd, ziet er bijna bescheiden uit. En toch kon het niet beter ontworpen worden. Het weerspiegelt de geur en de mensen die het gebruiken: Duidelijk, rechttoe rechtaan, ongewoon en toch helemaal zichzelf.

Opwindend en wild: de reclamecampagne voor Calvin Klein's CK2

De reclamecampagne voor Calvin Klein CK2 is ontworpen om klanten precies de levenshouding te geven die de geur uitdrukt: spannend, wild, onconventioneel en leuk. Dit is vooral bedoeld om een jong publiek aan te trekken dat geniet van zijn leven en zich vrij van alle vooroordelen ontwikkelt. Het belangrijkste onderdeel van de reclamecampagne is de tv-spot. Vier jonge koppels worden begeleid en geven een gevoel van onstuitbare levensvreugde. De boodschap is duidelijk: het maakt niet uit wie je liefhebt of waar je vandaan komt. Het enige wat telt is dat je iemand hebt om van te genieten en van te houden. De slogan #the2ofus weerspiegelt deze houding. "We zijn met z'n tweeën tegen de rest van de wereld", lijken de personages te zeggen, "samen kunnen we van alles doen". Dat is wat Calvin Klein het CK2 wil uitdrukken.
Het viert de relatie van het paar, in welke vorm dan ook. Het viert paren die zich niet aan conventies houden en niet in een hokje kunnen worden gestopt. Paren die zich niet definiëren door hun genderrollen, maar door hun karakter en hun relatie, deze perfecte symbiose tussen twee mensen die bij elkaar horen; daar gaat CK2 om. Jong, wild, onconventioneel, maar gereserveerd en onopvallend. Ongebonden, maar nog steeds spannend. Levendig en vol passie, maar toch koel en ontspannen. Deze schijnbare contrasten vullen elkaar aan en vormen een prachtig geheel, net zoals de stedelijke en natuurlijke noten zich ontvouwen tot een prachtig, rond geheel in het parfum.