Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

CK One is een universele geur van Calvin Klein

In 1994 CK One heeft de introductie van Unisex Parfum een revolutie Calvin Klein teweeggebracht in de hele parfumindustrie. Het parfum stond voor creativiteit, vooruitgang en uniciteit. Alleen al in Duitsland werden jaarlijks ongeveer 2 miljoen mensen gebruikt CK One Calvin Klein . Het is bewezen dat de meeste volgelingen van vroeger tot op de dag van vandaag trouw zijn gebleven CK One aan het parfumCalvin Klein . Met zijn heldere noten CK One verfrist Calvin Klein Unisexparfum zowel de mannen- als de vrouwenwereld.

Met geuren van verse bergamot, fresia en kardemom in de topnoot, verrast het in eerste instantie met een levendige en energieke noot. In het hart volgen delicate viooltjes en groene thee. De basis is warm en zacht met amber, eikenmos en muskus. Deze combinatie van geselecteerde geuren maakt het parfum zowel erotisch als zeer natuurlijk.

CK One Calvin Klein is en blijft een creatie met cultstatus en geniet zowel toen als nu een ononderbroken populariteit. Op zijn best zouden er 20 flacons per minuut verkocht zijn. Tot op de dag van vandaag bereiken innovatieve campagnes nieuwe doelgroepen en blijven CK One ze parfum zo succesvol maken.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Zelden is een geur zo fris geweest - een uitstekende eigenschap die van Calvin Klein de creatie al lang geleden een internationale klassieker heeft gemaakt.

alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein CK One
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 8 klant adviezen

Commentaar van
Heerlijk parfum
Eindelijk eens een set waar eens geen douchegel of body lotion in zit. Met de dekstick ben ik heel blij. Koop ik graag weer.
Commentaar van
Wat een set!
Heb al veel verschillende geuren geprobeerd maar kom hier toch iedere keer weer op terug. Ik houd van afwisseling maar deze geur zal altijd in mijn verzameling blijven naast andere geuren. Top! Vooral in deze set voor een prima prijs!
Commentaar van
Mijn zomergeur voor 2014
Het idee om een speciale zomergeur van een klassieker te creëren, spreekt mij erg aan. Het is een zeer aangename geur en beveel het graag verder aan.

Calvin Klein CK One is gemaakt door 's werelds grootste parfumeurs

Het parfum Calvin Klein CK One werd in 1994 gemaakt in samenwerking met de parfumeurs Alberto Morillas, Harry Fremont en Thierry Wasser om een van de meest succesvolle uniseks parfums te creëren. Alberto Morillas is nu één van 's werelds grootste parfumeurs. Op 20 jarige leeftijd werkte hij al voor Firmenich in Genève, waar hij leerde wat er nodig is om een parfumer te zijn.

De Spanjaard werd beroemd om parfums als Sensi, L'Eau d'Issey en Flower by Kenzo, waarvoor hij in 2003 de Prix François Coty won. Morillas heeft ook tal van andere prijzen en onderscheidingen ontvangen, onlangs nog de Fragrance of the Year award voor zijn creatie Daisy van Marc Jacobs bij de 36e FIFI Awards. Inmiddels telt hij ruim 100 parfums onder zijn creaties.

Harry Fremont heeft gewerkt aan talrijke zomeredities van CK One Unisexduft zoals CK One Summer 2007 en CK One Summer 2008. Samen met Alberto Morillas creëerde hij DKNY Men voor Donna Karan en de sensuele vrouwengeur Armani Sensi. Lancôme Miracle en de gehele Prinsessengeurencollectie van Vera Wang behoren ook tot het werk van de Fransman.

Thierry Wasser, de derde in de groep, is het creatieve hoofd van Guerlain. Daar is hij de eerste parfumeur die niet uit de familie Guerlains komt. Toch heeft het huis in hem een waardige opvolger gevonden van zijn beroemde voorgangers. Hij omschrijft zichzelf als een nuchtere man van plezier, die zijn vak uitvoert zonder veel schreeuwerigheid en pracht. In plaats daarvan maakt de meester indruk met een verbazingwekkende reukzin die hem tot een van de meest succesvolle vertegenwoordigers van zijn gilde heeft gemaakt.

Een eenvoudige "waterfles" zorgt sinds 1994 voor een sensatie

De vloeistof van het parfum wordt beschermd door een fijne, gematteerde glazen fles, waarop alleen de CK One belettering is aangebracht. De vorm van een eenvoudige waterfles met een zilveren schroefstop weerspiegelt perfect het parfum. Ook de buitenverpakking met de kleur van eenvoudige kartonnen dozen was in 1994 spectaculair en gaat een optimale symbiose aan met de inhoud.

Zo bijzonder als het uiterlijk van de geur op dat moment was, zo bijzonder is de samenstelling ervan nog steeds baanbrekend. De creatie was vanaf het begin zijn tijd ver vooruit, met een buitengewone frisheid die vooral voortkomt uit de citrusnoten die het karakter ervan bepalen. Geen wonder dat de creatie van driesterrenparfumeurs al miljoenen vrouwen- en mannenharten heeft veroverd.

De spectaculaire combinatie van sprankelende ingrediënten en edele noten creëerde een geurmix die bijna neerkomt op een explosie van indrukken. Dit maakt het CK One al DE klassieke unisex geur. En het einde van het succesverhaal is nog steeds niet in zicht.

De hipsters van de jaren '90, zo cool, zo stijlvol, zo anders

De reclamecampagne voor het parfum CK One Calvin Klein sloeg in 1994 als een bom. Met de toen nog niet eens 20 jaar oude Kate Moss als model kwam er een parfum in onze wereld dat zowel door vrouwen als door mannen gebruikt kon worden. De campagne was ongelooflijk cool en androgyn en sprak de hipsters van de jaren '90 dan ook aan. De campagnes van de jaren negentig tot vandaag, gefotografeerd door Steven Meisel, zijn advertentie-iconen waarvan het succes moeilijk te herhalen is. In 2010 werd het merk CK One omgevormd tot een modemerk.

Hier is de reclamecampagne voor CK One uit 2014 met Taeyang

Er worden onder andere jeans, zwemkleding en ondergoedgamma's aangeboden. Reclame is uitgegroeid tot het grootste digitale initiatief van het bedrijf tot nu toe. Op belangrijke mediaplatformen als Twitter en Facebook zijn uitgebreide campagnes gevoerd. In steden als Los Angeles, Rome, Parijs en Sydney werd de nieuwe lentecollectie geadverteerd met oversized LED-borden.

Ter gelegenheid van het 20-jarig jubileum lanceerde Calvin Klein ook een nieuwe wereldwijde campagne. Terwijl in voorgaande jaren beroemdheden als Lara Stone en Sky Ferreira het parfum promootten, heeft Calvin Klein een aantal hipsters van muziek, film en mode aan de kant gebracht voor de nieuwe campagne. Onder de modellen bevinden zich Edie Campbell, Ali Michael en Marcel Castenmiller, muzikant Soko, model Taeyang, vriendingzangeres Samantha Urbani, muzikant Kelela en fotograaf Petra Collins. Mario Sorrenti verpakt de campagne met foto's en films in geïmproviseerde mobiele telefoon camera-esthetiek.

De acteurs worden dag en nacht begeleid. Calvin Klein CK One en de coole Black & White-campagnes waren en blijven gewoon cult. De geur van de Calvin Klein-klassieker, die tot op de dag van vandaag zijn fascinatie niet heeft verloren, is net zo cultureel.