Calvin Klein CK Eén rode editie voor haar: De fruitige, frisse versie van een klassieker

Het Amerikaanse modemerk Calvin Klein werd in 1968 opgericht. Vandaag de dag worden kleding, accessoires, schoenen, horloges, sieraden en huishoudelijke artikelen in het middensegment wereldwijd verkocht. Het label staat niet minder bekend om zijn heerlijke geuren. In 1994 introduceerde Calvin Klein CK One, een uniseks parfum waarvan het succes tot op de dag van vandaag onafgebroken voortduurt.

De beperkte Calvin Klein CK One Red Edition for Her werd in 2014 gelanceerd. Het frisse fruitige aroma van deze vrouwengeur omringt de drager met een zeer bijzondere aura. Het heeft een intens aroma maar is op geen enkele wijze opdringerig, het parfum benadrukt de vrouwelijke kwaliteiten. Als u deze geur aanbrengt, zult u er zeker van zijn dat u er goed op let.

In de topnoot presenteert Calvin Klein CK One Red Edition zich verleidelijk, bloemig en met een onverwachte elegantie. Hier spelen watermeloen en viooltjes samen. In het hart ontvouwt zich een uniek aroma van bloemige noten. De basis wordt gevormd door patchoeli, witte amber en muskus.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De geur gaat lang mee, verkent nieuwe dingen en inspireert elke dag tot nieuwe avonturen. Calvin Klein CK One Red Edition for Her creëert een levendige lichtheid die je doet glimlachen en de nacht verandert in dag.

alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein CK One Red Edition for Her
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Geweldige ontwikkeling
Ik vond het in het begin een beetje moeilijk deze geur te proberen. Maar hij is echt geweldig. Bijzonder, en helemaal niet opdringerig.

Twee succesvolle parfumeurs werkten samen

De twee ingenieuze geurmakers achter Calvin Klein CK One Red Edition for Her zijn Olivier Polge en Bruno Jovanovic, beiden getalenteerde ontwerpers in de wereld van smaken.

Olivier Polge werd geboren in 1974, zoals vele andere beroemde parfumeurs in Grasse, de parfumhoofdstad van Frankrijk. Niet alleen zijn geboorteplaats, maar ook zijn vader inspireerde hem tot zijn werk op het gebied van parfums. Olivier is de zoon van de beroemde Jacques Polge, die jarenlang als huisparfumeur voor Chanel werkte. Olivier Polge studeerde kunstgeschiedenis voordat hij zijn carrière begon in de smakenwereld. In 1998 trad hij toe tot International Flavors and Fragrances als junior parfumeur. In 2009 werd Monsieur Polge bekroond met de Prix International du Parfum, een bijzondere onderscheiding voor prestaties in de parfumwereld.

Polge's creaties omvatten geuren van vrouwen, mannen en unisex. Hij werkte voor de internationaal gerenommeerde labels Dior, Burberry, Bvlgari, Chanel, Salvatore Ferragamo, Giorgio Armani, Viktor & Rolf, Jimmy Choo, Kenzo, Only en Valentino. Zijn creaties Coco Mademoiselle staan bekend om Chanel, Valentino Uomo, Dior Homme of Bvlgari Jasmin Noir, om maar een paar van de prachtige parfums te noemen. In 2013 nam Olivier, in de voetsporen van zijn vader, de positie als huisparfumeur van Chanel over.

Bruno Jovanovic was ook betrokken bij de creatie van Calvin Klein CK One Red Edition voor haar. Jovanovic ontdekte zijn passie tijdens een bezoek aan een warenhuis parfumerie. Hij studeerde eerder scheikunde en natuurkunde en studeerde af aan de ISIPCA parfumschool als een van de beste studenten. Hij werkt voor International Flavor & Fragrances (IFF), maakt deel uit van Frederic Malle's parfumeurteam en heeft zijn eigen techniek ontwikkeld om parfums te creëren. Zijn ideeën voor de aroma's komen uit impressies van het dagelijks leven, die hij innovatief kan toepassen. Tot de klanten van Bruno behoren ook Chopard, Calvin Klein, Daniel Hecher en Giorgio Armani.

Calvin Klein CK One Red Edition for Her: Een klassieker in een nieuw jasje

Typisch voor de geuren van het etiket is ook de fles van het betreffende parfum. Calvin Klein CK One Red Edition for Her gebruikt dezelfde fles als alle geuren uit het populaire One assortiment. Deze is ontworpen door Fabien Baron en overtuigt door zijn uiterst puristische design. In One Red valt de dop op in felrood en vormt hij een uitstekend contrast met de fles. Op de voorkant zijn de twee grote letters "CK", het typische Calvin Klein opschrift, geblazoeneerd. Iets kleiner onder ziet de geïnteresseerde de naam "één", eronder weer "voor haar" en in een lijn aan de onderrand van de fles staat de naam van het bedrijf "Calvin Klein" in de volle lengte. Alle letters hebben dezelfde kleur als de flessendop, die doet denken aan volledig rijpe frambozen. Ook de buitenverpakking van Calvin Klein CK One Red Edition for Her presenteert zich in felrood en is moeilijk te missen.

De erotische campagne voor Calvin Klein CK One Red for Her

In de reclamecampagne voor Calvin Klein CK One Red Edition for Her koos het bedrijf voor erotische beelden. Individuele types en verleidelijk mooie vrouwen met een eigen uitstraling verschijnen voor de reclame van Calvin Klein CK One Red Edition for Her. De focus ligt op het echte leven, niet op glamour, pure joie de vivre, energie en passie worden gesignaleerd. Het is niet waar we zijn dat het leven bepaalt, maar hoe we het leven. Dromen en wensen kunnen worden vervuld, elke vrouw kan haar eigen, individuele hoofdrol spelen. De geur CK One Red Edition for Her is bedoeld om de drager te helpen haar barrières en angsten te overwinnen, niet langer om te dromen, maar om wensen werkelijkheid te laten worden. De campagne omvatte meestal zowel mannen- als vrouwengeuren in de posters en reclames.

CK One Red Edition for Her, een campagne vol energie en passie, 2014.

De commercial toont het interieur van een club waarin veel jonge mensen dansen. Half naakte lichamen, flitsende disco-lichten die hun veelzijdige kleuren op de lichamen van de dansers werpen. De lucht lijkt vochtig en heet, al bij het bekijken van de korte video ontwikkelt zich een gevoel van sensualiteit en erotiek. Een jong stel komt dichter bij elkaar dansen, hun lippen raken elkaar en de twee jongeren kijken elkaar met een glimlach aan. Tot slot worden de twee CK One Red Edition-flessen voor haar en voor Hem getoond. Ze staan als een "erotisch" paar geuren voor het decor van mensen die nog steeds op de achtergrond dansen.

Een poster van de campagne toont alleen de twee flessen voor haar en voor Hem naast elkaar, die een uitstekend contrast met elkaar vormen, als symbool voor man en vrouw.