Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Calvin Klein CK One Gold, de friszoete unisex geur

De Calvin Klein CK One Gold Gold geur is gelanceerd door het gelijknamige bedrijf Calvin Klein. Het wereldberoemde label produceert kwaliteitsvolle kledingstukken met een onmiskenbare eigen stijl en op het eerste gezicht verbonden met het merk. Calvin Klein richtte 1967 zijn kleding bedrijf op in New York en is nu één van de toonaangevende ontwerpers van onderkleding, jeans en accessoires.

In aanvulling hierop worden onder de merknaam ook parfumreeksen gemaakt. Eén van hen is Calvin Klein CK One Gold. Calvin Klein CK One Gold is één van de weinige unisex parfums op de parfummarkt en wordt aangeboden als beperkte editie alleen als Eau de Toilette in twee maten te koop. Lichaamslotion, douchegel of aftershave, die met de geur vermengd zijn, worden niet aangeboden vanwege de beperking.

Niet alleen mannen en vrouwen kunnen nog genieten van deze geur. Maar waarom kunnen mannen en vrouwen een parfum in gelijke mate bij zich dragen? Enerzijds komt dit door de geurfamilie: het houtachtige aspect komt naar voren. Houtige geurenfamilies zijn voorlopig neutraal. Maar het hangt ook af van de overige aroma' s.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Fig, bergamot en salie geven het parfum een licht taartnootje, maar dit wordt verzacht door neroli, jasmijn en violet in de kernnoot en in de b>base noot door Vetiver, gujakwood en patchouli. Deze componenten zorgen voor een geur die warmte, zekerheid en zachtheid uitstraalt, zoals bij een zonsondergang in de zomer. De geur van Calvin Klein CK One Gold is jeugdig en casual. Het is gereserveerd en plezierig. Na het aanbrengen komt er slechts een licht zoetachtige geur uit, maar na korte tijd wordt het licht fris.

Calvin Klein CK One Gold, een nieuw hoogtepunt van de sterontwerper

De speciale Calvin Klein editie CK One Gold is ontwikkeld zoals veel parfums van het label samen met de cosmeticagroep Coty Inc. Tot 2005 werkte hij Calvin Klein bij Unilever. Vandaag de dag heeft de licentie de bekende parfumfabrikant uit de Verenigde Staten.

Coty Inc. werd in 1904 opgericht door parfumeur Francois Coty in Parijs en is nu gevestigd in New York. Coty hecht nog steeds veel belang aan de oorsprong van het bedrijf in Parijs en ziet zichzelf in de traditie van de oprichter en zijn werk. Dit betekent ingrediënten van de hoogste kwaliteit, een bijzonder begrip van luxe en uniciteit.

De cosmeticagroep wordt niet alleen door Gucci, Bruno Banani en Dolce&Gabana Calvin Klein vertrouwd, maar ook door bekende merken. Helaas is het niet bekend welke geurontwerpers de geuren bij Coty creëren. Coty ziet zichzelf als een sociaal en milieubewust bedrijf. De ecologische voetafdruk en sociale rechtvaardigheid moeten in alle productieprocessen voorop staan.

Met de ondertekening van het Global Compact (UNGC) in 2015 heeft de Groep zich ertoe verbonden om 10 punten voor sociale rechtvaardigheid en een duurzame ecologische voetafdruk na te leven. Kortom, Coty staat voor verantwoord ondernemingsbestuur. Voorbeelden hiervan zijn initiatieven zoals Hope &Grace, dat zich inzet voor de gezondheid en het behoud van de gezondheid van mannen en vrouwen wereldwijd. Coty steunt ook een fondsenwervingscampagne voor leukemiepatiënten, zodat ze sneller naar een beenmergtransplantatie kunnen worden overgebracht.

Calvin Klein CK CK One Gold flesje straalt in een gouden look

De flacons van

Calvin Klein hebben de neiging om nogal onspectaculair en gereserveerd uit te zien. Dit hangt af van de inhoud. Bovendien hoeft het merk Calvin Klein niet met flitsende parfumflessen de aandacht te trekken, omdat de naam en de geuren voor zichzelf spreken.

Calvin Klein heeft zijn heerlijke geur nog altijd vastgelegd met Calvin Klein CK One Gold in een luxurious voorkomende fles . Deze glazen fles, vervaardigd uit gedeeltelijk doorschijnend glas is zo ontworpen dat hoeken of randen niet op de fles aanwezig zijn. De fles heeft een zachte, ronde vorm en volgt de vorm van de CK One fles, die al enige tijd op de markt is. Bijzonder kenmerk is de

De speciale eigenschap is de gold plating van 24 karaat goud, die tot twee derde over de fles giet. Het lijkt erop dat de fles van bovenaf bedekt is met goud. De goudkleurige druppels en gekleurde neuzen versterken dit effect. De fles straalt luxe uit en leeft de naam van het parfum waar: One Gold!

Supermodel is een advertentie gezicht voor Calvin Klein CK One Gold

Calvin Klein CK One Gold is sinds augustus 2016 wereldwijd actief. In de reclamecampagne wordt het parfum geadverteerd als een gelimiteerde oplage van CK One, beperkt tot 250 stuks. Calvin Klein ziet de nieuwe geur als een "hommage aan jongeren" die "niets verkeerd kunnen doen", maar alle vrijheid hebben om te experimenteren en mogelijk een betere, creatievere wereld te creëren.

Het bedrijf beschrijft dit met de woorden:"Alles wat jongeren aanraken wordt goud. In overeenstemming met dit prachtige idee wist het bedrijf het jonge model Rhiannon McConnell, wiens veelzijdigheid jeugdige naïviteit en onschuld belichaamt, over de streep te trekken, waardoor ze het perfecte gezicht is voor Calvin Klein CK One Gold. Het model van de Amerikaanse Tennessee heeft al met Gucci samengewerkt en volgt nu in de voetsporen van Kate Moss, die haar gezicht eerder leende aan de parfum CK One.

Om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken zou Calvin Klein CK One Gold een uniseks parfum moeten zijn. Daarom koos het bedrijf voor de spectaculaire fles met de echte gouden coating, die in de traditie van de CK One fles. De campagne voor Calvin Klein CK One Gold is tot stand gekomen door het eigen creatieve bureau onder leiding van Lina Kutsovskaja.

Stylist Emma Wyman was verantwoordelijk voor het masker in de campagne: een gouden druppel valt op een witte achtergrond en valt dan aan alle kanten uiteen. Een eenvoudige afbeelding wordt gebruikt om het parfum te adverteren in een commercial. Ondanks het minimalisme zijn de beelden expressief en typerend voor Calvin Klein. Ze maken dat je meer en vooral Calvin Klein CK One Gold wilt.