Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Kanaal Nr. 19, de bloemengroen-groene klassieker met kruidige charme

De parfumreeks Chanel-nr. 19 werd in 1971 gecreëerd als een hommage aan Gabrielle en Coco? Chanels verjaardag, die plaatsvond op 19. augustus 1910. De stichter van het label, dat wereldwijd nog steeds bekend is, was in januari 1971 overleden. Dit is de reden waarom deze geur waarschijnlijk doet denken aan deze zeer bijzondere vrouw met haar vele natuurlijke en toch nobele nuances.

Dat is waarom het waarschijnlijk iets licht, levendig, levendig en toch tijdloos moet zijn dat ons voor vele generaties aan Coco Chanel zal herinneren. De geschiedenis van fruity-fruity-flowery en toch spicy geurreeks Chanel No. 19, zoals zo vaak het geval is, begon natuurlijk met een vrouwenparfum. Deze werd begin jaren zeventig samengesteld door Henri Robert, een bekende parfumeur, voor het label.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Tussen mengde hij noten als bergamot, neroli, galbanum en hyacint in het hoofd, iris, roos, jasmijn, lelie van het dal, narcis en ylang-ylang in het hart en leer, eikenmos, muskus, sandelhout en cederhout in de basis tot een zijde die vandaag nog steeds onmiskenbaar herkenbaar is green Vandaag de dag is het parfum een van de meest gewilde vrouwengeurklassiekers ter wereld en naast parfum bevat de serie ook dingen als soap of bodylotion.

alle klanten beoordelen positieve
Chanel No. 19
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 3 klant adviezen

Commentaar van
Chanel No. 19 Poudré Eau de Parfum Spray
Ik probeer alle producten van Chanel aan mijn verzameling toe te voegen en ben al een behoorlijk eind op weg. Dit is mijn laatste toevoeging en ik ben er erg blij mee!
Commentaar van
Chanel no 19
Ik vind het een typische Chanel geur. Voor mij een van de beste. Na het opsproeien zeer intensief, daarna een stuk zachter. Ik draag de geur graag als het koud is of als ik 's avonds uitga.
Commentaar van
Verrukt!
Ik ben echt verrukt van deze geur. Zeer persoonlijk, geen 13 in ene dozijn. Ruikt pas na 10 minuten op zijn best.

Sterparfumeur Henri Roberts creëerde Chanel nr. 19

De taak om na de dood van Chanel een parfum te creëren dat haar op een bepaalde manier reflecteert en de wereld aan haar doet denken voor een lange tijd, werd overgenomen door niet minder dan Chanel hoofdperfumeur Henri Robert zelf. Van 1953 tot 1978 hielden de gerenommeerde apotheker en parfumeur alle parfumcreaties in handen die in het gerenommeerde Chanelhuis ontstonden.

En hij werd letterlijk geboren met de kunst van het parfum maken. Robert's vader Joseph was een bekende en gerespecteerde parfumeur tijdens zijn leven, die werkte voor bekende parfummerken zoals Etabs, onder andere. Robert was overigens zo gerespecteerd en getalenteerd dat hij zelfs les gaf aan latere grootheden als François Coty (en zeker veel waardevolle tips).

En dat Roberts' zoon Henry in de voetsporen van zijn vader zou treden, was al duidelijk in de jaren dertig toen Henri Roberts na Coty's dood zijn positie als hoofdauteur van het nog steeds populaire Coty-label overnam. Toch waren veel critici sceptisch toen hij uiteindelijk in 1952 in de weliswaar vrij grote voetsporen trad van de hoofdauteur Ernest Beaux (hij creëerde met Chanel No. 5 een van de nog steeds bekendste geuren ter wereld).

Maar al in 1955 moest Robert zich bewijzen, want hij was degene die Chanels eerste mannengeur, de klassieke Pour Monsieur, zou maken. Er volgden meer geuren, maar uiteindelijk was het vooral Chanel No. 19 waarmee Roberts een stuk parfumgeschiedenis zou schrijven.

Fles van Chanel nr. 19 schijnt met elegante terughoudendheid

Hommage is ontworpen voor de befaamde en populaire modeontwerper, de vrouwengeur Chanel No. uit 1971. 19 blijft genieten van onafgebroken populariteit tot op de dag van vandaag. Hier zijn vooral oudere en rijpe vrouwen die in de onmiskenbaar vrouwelijke geur gehuld zijn - maar veel jonge en gesofisticeerde vrouwen willen ook Chanel No. 19 in het parfumrepertoire.

Tegenwoordig werd de serie, die oorspronkelijk alleen bestond uit parfum, uitgebreid met een geurende zeep en een verwennerij en geurige bodylotion. Naast het parfum hebben ze ook het design gemeen. Dit is altijd erg elegant en onopvallend, of u nu perfume flacon of zeep gebruikt.

Eerste versie in de jaren' 70 en' 80 gebruikt Chanel en de geur Chanel No. 19 op modesty en terughoudendheid, in overeenstemming met het ontwerp van de flacons en Co. en tot op de dag van vandaag zijn de mensen trouw gebleven aan het typische chanelontwerp. Ook Chanel nr. 19 komt daarom in een kleine, hoekige en toch zachtjes geronde fles rond .

Reclame voor Chanel Nr. 19 reeds gebaseerd op bekende gezichten

Aangezien de Chanel No. 19 parfumserie werd ontworpen na de dood van de wereldberoemde en populaire mode-ontwerper Gabrielle 'Coco' Chanel als een eerbetoon aan haar, de focus lag op Chanel zelf, niet alleen tijdens de eerste reclamecampagne. Zo werd op reclameposters en advertenties in tijdschriften in de jaren zeventig altijd niet minder dan Chanel getoond - soms met en soms zonder beroemde citaten van de modeontwerper.

Het label heeft dit concept echter gedurende het hele succesverhaal van het parfum voortgezet. Talrijke campagnes, die zouden volgen in de jaren na de publicatie, gepresenteerd hier en daar Chanel gezicht of citaten waarvoor ze was beroemd tijdens haar leven. De reclamecampagnes werden echter ook in de jaren erna uitgebreid en ook herhaaldelijk ingezet voor min of meer bekende gezichten, zoals die van actrice Rene Russo eind jaren zeventig.

Daarna volgde een hele reeks affiches, advertenties en reclamefragmenten die zich minder op Chanel richtten en meer op diegenen die Chanel No. 19 zouden gebruiken via onbekende modellen: Vrouwen over de hele wereld - en die werden ooit met en zonder mannen in verschillende situaties getoond, bijvoorbeeld tijdens het maken van warme films. Maar ze hadden allemaal één ding gemeen: net als de geur waren ze zelfverzekerd, vrouwelijk en elegant. Vooral na de eerste verjaardagen en jubilea van de populaire geur, echter, het bedrijf vertrouwde meer op de maker zelf voor haar reclame.