Campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche promoot tijdloze beelden
Tijdloos stijlbewustzijn en combinaties die onverwacht zijn, maar schijnbaar harmonieus gecombineerd met speelse lichtheid, dat is een handelsmerk van Chanel. Sinds de eerste dagen toen "de eeuwige mademoiselle" Coco Chanel de modewereld veranderde, is het Chanel modehuis trouw gebleven aan deze richtlijnen. Ook in de ontwikkeling van hun geuren, de flacons, evenals de bijbehorende marketingcampagnes.
Deze zijn het visuele handelsmerk van het parfum en transporteren de kern van het parfum in media waar het niet voor zichzelf kan spreken. Commercial en campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche zijn in fijn zwart-wit. De combinatie die Coco Chanel zelf al als optimaal heeft gekozen. De postercampagne is even eenvoudig als gedenkwaardig. De fles staat voor een zwarte achtergrond op een wit vel.
De hoek van het blad, die direct onder de fles, strekt zich uit naar boven. Als de nieuwe pagina van een boek wordt geopend, opent Chanel Allure Homme Édition Blanche ook een nieuw hoofdstuk met de "Èdition Blanche". Het spel met de tegenpolen is weer spannend. Hoewel de "Edition Blanche" de "White Edition" is, is de dominante kleur in deze campagne zwart. Hier voel je weer de spanning tussen tegengestelden. Hoewel de zwarte achtergrond de witte en bronzen fles natuurlijk accentueert, domineert deze nog steeds het uiterlijk van het display.
Op een glanzende achtergrond, als een omslag van een tijdschrift, krijgt deze campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche een zijdeachtige glans van zwart in tegenstelling tot de matte fles in zijn licht bronzen toon. Deze reeks van advertenties onderstreept de elegantie en de hoge kwaliteit van de Chanel Allure Homme Edition Blanche met zijn aanzienlijk gereduceerde klassieke esthetiek.