Frans model is het gezicht van Chanel Allure
De reclamecampagne voor Chanel Allure presenteert zich in tijdloze elegantie - in lijn met de stijl van Coco Chanel 's wereldwijd geprezen modecreaties. Het verleidelijke, vrouwelijke geurkarakter van het eau de parfum wordt tot leven gebracht in klassieke en nostalgische zwart-witbeelden. Het concept voor de marketing van het eau de parfum was om de schoonheid van vrouwen op een sensuele manier te laten zien. Het merk Chanel selecteerde een aantal modellen die werden gekenmerkt door hun natuurlijkheid en die de kijker konden verleiden met hun uiterlijk en subtiele gebaren.
Nadège Dubospertus was een van de geselecteerde modellen. De Française is de belichaming van vrouwelijke kracht, klassieke elegantie en romantische speelsheid. Haar natuurlijke charisma maakte haar de ideale vertegenwoordiger voor het parfum dat de reukzintuigen betovert.
Er moet ook worden opgemerkt dat de modellen in de campagne uit verschillende etnische groepen komen. De verschillende culturele achtergronden zinspelen op de complexiteit van de geurcompositie en de exotische smaak ervan, en de commercial vangt de verleidelijke gratie van de modellen in opeenvolgende scènes.
Halve close-ups, close-ups en close-ups en het "Amerikaanse" shot richten zich op de hoofdrolspelers. De opeenvolgende scènes laten de modellen zien die onschuldig in de camera glimlachen, oogcontact zoeken met de kijker, speels rondjes draaien en het parfum over hun nek vegen.
De enscenering van het parfum en de modellen wordt aangevuld door een verteller wiens aangename stem opvallend is. Zijn woorden bij de advertentie benadrukken het unieke karakter van de vrouw en haar magische aantrekkingskracht. De campagne visualiseert zo de sensuele vrouwelijkheid van Chanel Allure.