Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Chanel Allure, de fruitige en zoete vrouwengeur

De vrouwengeur Chanel Allure werd in 1996 op de markt gebracht. Eau de Parfum biedt een buitengewone geur ervaring die de reukzintuigen verleidt met zijn sensuele vrouwelijke geuren en vangt de exotische geuren van de Oriënt.
De geurcreatie wordt geopend door een fruitige topnoot die je meer doet verlangen. De essentie van bergamot met zijn bittere, zure en verkwikkende frisse geuren roept associaties op met citroenen en straalt tegelijkertijd licht zoete nuances uit. De zoete component wordt versterkt door de geuren van mandarijn en perzik, die er ook sappig en fruitig uitzien. Het hart van het parfum wordt gevormd door een romantisch boeket van rozen-, jasmijn-, waterlelie- en lotusbloemen. Dit bloemrijke spel ontvouwt citroenachtige, vrouwelijke hout- en poederachtige nuances. Deze combineren met bloemige, licht dierlijke en aquatische, discreet zoete geuren tot een bedwelmende geur akkoord. Chanel Allure wordt aangevuld met oosterse uitziende basisnoten. Vetiver wordt gekenmerkt door droge, houtachtige aroma-elementen die doen denken aan bittere chocolade. De rookgeur facetten maken Aziatisch zoet gras tot een onvergetelijke geur ervaring. Vanille en sandelhout zetten houtachtige-balsamico, fluweelzachte, warme en zoet mild geurende accenten en stralen oosterse flair uit om het parfum af te ronden.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
De samenstelling van fruitige, sensuele bloemengeuren en exotische geuren stellen de drager in staat om de geurenwerelden van het Oosten en sensuele verleiding te ervaren op een olfactorische manier.
alle klanten beoordelen positieve
Chanel Allure
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 3 klant adviezen

Commentaar van
Een droom
Dit parfum is echt als een droom en ik gebruik het heel zuinig. Het is supervrouwelijk en heeft duidelijke deurnuances waar ik dol op ben. Zelden zo iets lekkers gehad.
Commentaar van
X-factor
Chanel Allure eau de toilette gebruik ik al veel jaar naar alle tevredenheid. De producten van Chanel hebben gewoon iets extra's, een soort X-factor!
Commentaar van
mijn nieuwe klassieker
Een absolute edele en betoverende geur! Het beste van Chanel volgens mijn smaak. Houdt zeer lang en wordst steeds beter, Ik ben erg enthousiast en beveel de geur graag verder aan!

Sterparfumeur Jacques Polge creëerde Chanel Allure

Om een geur te lanceren die exotische flair uitstraalt en de reukzintuigen op een verfijnde manier verleidt, heeft Chanels geurhuis zich tot zijn eigen parfumeur Jacques Polge gewend. Door de compositie van verfrissend fruitige, romantische bloemige en houtachtige kruidige geurelementen is de Fransman erin geslaagd een parfum te creëren dat een betoverend effect heeft en tegelijkertijd de drager meeneemt op een geurreis die haar dichter bij de specifieke geuren van het Oosten brengt. Jacques Polge Chanel Allure maakt gebruik van de bouwstenen van Vetiver's parfums, die enerzijds associaties oproepen met de geur van pure chocolade en anderzijds rokerige parfumaccenten zetten, waardoor het een andere exotische parfumbeleving werd.
Polge bracht zijn jeugd door in de Provence. Tijdens de zomervakantie reisde hij met zijn gezin naar Grasse. Dankzij de Franse parfumstad was hij zelfs op de hoogte van het beroep van parfumeur. Toch studeerde hij eerst Engels en literatuur. Na zijn afstuderen trainde Jacques Polge in parfumerie in Grasse. Zijn eerste fase in zijn carrière was wat nu Givaudan is. In 1978 trad hij in dienst bij Chanel als Chief Parfumer, dat hij meer dan drie decennia met succes voltooide en dat zijn zoon Olivier Polge in 2013 van hem overnam.
Tijdens zijn werk als parfumeur diende zijn directe omgeving als inspiratiebron voor zijn geurcreaties. De geuren die hij opmerkte in de stad Grasse vormden zijn kindertijd en beïnvloedden zijn werk. Vooral de geur van jasmijn domineerde zijn jeugdherinneringen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij de zoete, bloemige geurcomponenten van de bloem, die gekenmerkt worden door licht dierlijke geur facetten, heeft verwerkt in Chanel Allure's boeket bloemen.

Flesje van Chanel Allure glanst in sensueel rozengoud

Ontworpen in de klassieke nobele stijl van het merk Chanel, stimuleert de fles Chanel Allure Eau de Parfums de visuele zintuigen. Dankzij het elegante, puristische design, dat een vleugje luxe uitstraalt, boeit het de toeschouwer.
De glazen geurfles presenteert zich in de vorm van een rechthoek waarvan de afgeronde hoeken contrasteren met de opvallende rechtheid van de zijkanten. In de fles bevindt zich een parfumkamer die dient om het sensuele vrouwelijke parfum op te slaan. De licht holle zijkanten van de kamer geven de fles een moderne uitstraling. Een andere optische blikvanger is het cilindrische deksel van het parfum. Het glanst in een glamoureus roségoud, dat verwijst naar de edele geurelementen van Chanel Allure en perfect harmonieert met de delicate perziktoon van het parfum. Een gouden ring op het deksel en gegraveerd met de merknaam "Chanel" versterkt de associaties met luxe.

Frans model is het gezicht van Chanel Allure

De reclamecampagne voor Chanel Allure presenteert zich in tijdloze elegantie - in lijn met de stijl van Coco Chanels wereldwijd geprezen mode creaties. Het betoverende, vrouwelijke parfumkarakter van eau de parfums komt tot leven in klassieke en nostalgische zwart-witfoto's. Het concept voor de marketing van de eau de parfums was om de schoonheid van vrouwen op een sensuele manier te laten zien. Het merk Chanel heeft gekozen voor een aantal modellen die zich onderscheiden door hun natuurlijkheid en die in staat zijn om de kijker te verleiden met looks en discrete gebaren.
Een van de geselecteerde modellen was Nadège Dubospertus. De Française staat voor de belichaming van vrouwelijke kracht, klassieke elegantie en romantische speelsheid. Door hun natuurlijke uitstraling waren ze de ideale vertegenwoordigers van het parfum dat de reukzintuigen omcirkelt.
Er zij ook op gewezen dat de in de campagne te zien modellen van verschillende etnische groepen afkomstig zijn. De verschillende culturele achtergronden spelen zowel in op de complexiteit van de geurcompositie als op de exotische noot. De commercial vangt de verleidelijke gratie van de modellen in opeenvolgende scènes.
Semi-close, close-up en gedetailleerde opnamen en de "Amerikaanse" instelling richten zich op de hoofdrolspelers. De getoonde sequenties laten zien hoe de modellen onschuldig glimlachen in de camera, oogcontact zoeken met de kijker, speels ronddraaien in cirkels en de geur over hun nek strelen.
De enscenering van het parfum en de modellen wordt aangevuld met een verteller met een aangename stem. Zijn woorden bij de reclame benadrukken de uniciteit van de vrouw evenals haar magische aantrekkingskracht. De campagne verbeeldt daarom de sensuele vrouwelijkheid van Chanel Allure.