Frans model is het gezicht van Chanel Allure
De reclamecampagne voor Chanel Allure presenteert zich in tijdloze elegantie - in lijn met de stijl van Coco Chanels wereldwijd geprezen mode creaties. Het betoverende, vrouwelijke parfumkarakter van eau de parfums komt tot leven in klassieke en nostalgische zwart-witfoto's. Het concept voor de marketing van de eau de parfums was om de schoonheid van vrouwen op een sensuele manier te laten zien. Het merk Chanel heeft gekozen voor een aantal modellen die zich onderscheiden door hun natuurlijkheid en die in staat zijn om de kijker te verleiden met looks en discrete gebaren.
Een van de geselecteerde modellen was Nadège Dubospertus. De Française staat voor de belichaming van vrouwelijke kracht, klassieke elegantie en romantische speelsheid. Door hun natuurlijke uitstraling waren ze de ideale vertegenwoordigers van het parfum dat de reukzintuigen omcirkelt.
Er zij ook op gewezen dat de in de campagne te zien modellen van verschillende etnische groepen afkomstig zijn. De verschillende culturele achtergronden spelen zowel in op de complexiteit van de geurcompositie als op de exotische noot. De commercial vangt de verleidelijke gratie van de modellen in opeenvolgende scènes.
Semi-close, close-up en gedetailleerde opnamen en de "Amerikaanse" instelling richten zich op de hoofdrolspelers. De getoonde sequenties laten zien hoe de modellen onschuldig glimlachen in de camera, oogcontact zoeken met de kijker, speels ronddraaien in cirkels en de geur over hun nek strelen.
De enscenering van het parfum en de modellen wordt aangevuld met een verteller met een aangename stem. Zijn woorden bij de reclame benadrukken de uniciteit van de vrouw evenals haar magische aantrekkingskracht. De campagne verbeeldt daarom de sensuele vrouwelijkheid van Chanel Allure.