Chanel Cristalle - De webcampagne
Chanel Cristalle is een unieke en vrolijke voorjaarsgeur. Dit is ook de focus van de Chanel reclamecampagne. Chanel verwijst in eerste instantie naar de flacon. Het heldere en transparante ontwerp suggereert frisheid en levendigheid. De fles wordt in scène gezet met fascinerende spiegel- en lichteffecten in de poster en tv-advertenties.
De sfeer is natuurlijk erg belangrijk voor de promotie van een voorjaarsgeur. Hier richt de reclamecampagne zich op zon, strand en zee, die een gewilde bestemming worden wanneer de temperaturen in de lente weer stijgen. De poster en tv-reclame voor Chanel Cristalle tonen een zomers strandtafereel. Het gezicht van Chanel Cristalle is niemand minder dan Claudia Schiffer zelf. Ze is te zien liggend op het strand, gekleed in een wit zomers topje. Een deel van haar lichaam wordt bedekt door een mannelijk model dat voor Claudia Schiffer ligt met haar rug naar de camera.
Schiffer strijkt door haar haar, dat zachtjes wordt bewogen door de wind. Bewegingen, uitsnijdingen, kleuren en belichting creëren een echt strandgevoel. Vooral opvallend is de schittering van het licht, dat de advertentie en poster een geslaagde midzomersfeer geeft. De verbinding met het eau de parfum wordt vakkundig gecreëerd door de blik van het model langzaam naar beneden te laten glijden in de richting van het flesje. Deze beweging trekt de kijker naar binnen en vestigt de aandacht op het product.
Over het geheel genomen is het resultaat een succesvolle campagne die, naast de celebrity-factor, ook kan bouwen op een succesvolle selectie van locaties, kleuren, uitsneden en beelden. Het verfrissende, stimulerende en bloemige karakter van Chanel Cristalle is uitstekend in beeld gebracht. Chanel laat de beelden voor zichzelf werken en doet het zonder eigen slogan.