Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Chanel Antaeus, de houtachtige en pittige geur voor mannen

Chanel Antaeus Een paar jaar na zijn release schreef hij een geurgeschiedenis - omdat hij al snel een klassieker werd. Tot op de dag van vandaag geniet de houtachtige en frisse geur nog steeds een grote populariteit onder mannen in een grote verscheidenheid van leeftijdsgroepenb>b>b>big populariteit. Omdat Antaeus of Chanel iets heel bijzonders heeft dat in elke geurvezel van de silage lijkt te worden weerspiegeld - en blijkbaar was het precies wat Chanel met de introductie van dit parfum voor hem wilde bereiken.
Baar wat betekent dit precies in het kleine, maar fijn detail? Antaeus werd geïntroduceerd op de markt in het jaar 1981 en veroverde snel. Slechts een paar maanden na de introductie stond de geur op ieders lippen en begeleidde hij mannen uit alle lagen van de bevolking door het leven van alledag. Hij bereikte dit met een unieke woody-fresh silage laag, die onder andere doordrenkt is met tonen van bergamot, kalk, limoen, kalk, roos en basilicum - waardoor de drager er immens aantrekkelijk en begeerlijk uitziet.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Niet verwonderlijk, de geur werd genoemd naar de held Antaeus, die naar verluidt bekend staat als de zoon van Greekse aardgodin Gaeia en de zeegod Poseidon van vele legendes, vooral vanwege zijn schoonheid.
alle klanten beoordelen positieve
Chanel Antaeus
4 of 5 sterren

4,5 uit 5 sterren — op basis van 2 klant adviezen

Commentaar van
Anteus pour hommes Deostick
Luchtige, licht citroenachtige geur. Eigenlijk veel te duur maar voor mij bestaat er helaas geen goed alternatief. Bij een prijs van bijna 50 cent per gram is het vervelend dat er altijd wat in het flesje achterblijft.
Commentaar van
Antaeus - werkt altijd
Een klassieker, die gelukkig nooit werd veranderd. Heerlijk mannelijke geur. Een paar druppeltjes is genoeg om heerlijk te ruiken. Beveel ik graag aan.

Sterparfumeur Jacques Polge creëerde Chanel Antaeus

De neus achter Chanels populaire en bijna tijdloze mannengeur Antaeus is die van de Franse parfumeur Jacques Polge - en dat is niet per se verrassend of ongewoon. Luik is al lang een gewilde parfumeur bij Chanel. Veel kenners noemen het vandaag de dag zelfs de neus van Parijs, omdat bijna elke grote parfumfan zeker een keer in zijn leven een parfum van Polge heeft gesnoven of zelfs bezeten.
Tijdens zijn carrière bij Chanel van 1978 tot 2015 maakte Polge geurcomposities zoals Allure (1996), Allure Homme Sport (2004), Beige (2016) en Coco (1986) voor Chanel. Daarnaast werkte hij ook voor andere bekende huizen, waar hij bijna onvergetelijke en onvergelijkbare geurcomposities maakte, zoals Diva (1983) voor Emanuel Ungar of Tiffany for Man (1989) voor het label Tiffany. Antaeus voor het huis van Chanel, echter, was een van de eerste parfums die merkbaar zijn weg naar succes geplaveid.
Maar wie is de neus achter deze geur? Polge werd geboren in 1943 in Lagnes, Frankrijk, en hij wilde nooit echt beroemd worden, zoals hij later keer op keer zou onthullen in interviews. Daarom blijft Polge zoveel mogelijk op de achtergrond. Maar zijn liefde voor geur, die hij als kind al ontdekte, moet een einde maken aan zijn berekening. Alleen al omdat geuren als vers gras of jasmijn hem niet zouden loslaten, studeerde hij in Grasse - en schreef later meerdere malen geurgeschiedenis.

Chanel Antaeus fles schijnt met discreet design

Antaeus straalt zowel qua silage als qua flacon design met zijn onmiskenbare mannelijkheid. In tegenstelling tot silage, dat hier en daar nog steeds een of twee geurende geurkrullen heeft, toont de flacon van het parfum een absolute schnörkellos. Hier domineren de rechte en klassieke vormen, die zich in het oog en het geheugen lijken te verbranden door sterke randen en kleuren.
Het Chanel-merk is de elegantie waar het voor staat in elke creatie nog niet uit het oog verloren. De Antaeus lijn hecht nog steeds aan twee maskulinekleurn - b>b>black and red. Soms worden ze vakkundig met elkaar gecombineerd, maar meestal domineert het zwart de kleur. Objectiviteit en elegantie staan dan ook op de voorgrond, zonder de mannelijkheid te verliezen. Voor succesvolle en aanstekelijke contrasten daarentegen zorgt witte tekens, die altijd direct in het glas of in het plastic van de vaten zijn aangebracht, voor geslaagde en opvallende contrasten.

Reclame voor Chanel Antaeus toont de held in de man

Zoals zo vaak blijft het merk Chanel al jaren trouw aan de mannengeur Antaeus, een van haar klassiekers. Daarom is het gezicht van de reclame van het parfum - met het oog op de afgelopen decennia - is heel divers en gevarieerd. Toch is Chanel ook hier altijd trouw gebleven aan enkele kwaliteiten, en dit in de loop der jaren.
Alle gekozen reclamekanalen werden altijd gekenmerkt door mannelijkheid en elegantie. Dit was echter soms meer en soms minder gedurfd of erotisch geënsceneerd. Soms sierden de reclameposters in elkaar vervagende lichamen en soms alleen de fles op een glazen achtergrond. Verbazingwekkend vaak plaatst Chanel de man zelf in het middelpunt van de belangstelling.
Het is niet ongewoon dat deze laatsten een buitengewoon klein bedrag dragen. Zelfs een glimlach siert de meeste (tamelijk onbekende) reclamevlakken niet - wanneer ze te zien zijn. In het verleden gebruikte Chanel vaak naakte, stalen lichamen of zelfs stenen houtsnijwerk om de geur in de schijnwerpers te zetten.
Sinds de introductie in het begin van de jaren '80 heeft Fas' bekende huis Chanel het parfum ten minste om de tien jaar geadverteerd met een nieuwe reclameclip en nieuwe, moderne affiches - en deze hadden soms min of meer gemeen. Toch valt er over de hele linie iets op: Chanel maakt vaak en graag gebruik van mannen, scènes of plaatsen die ons doen denken aan helden uit oude tijden, legendes en verhalen.