Gegevensoverzicht Chanel Bleu de Chanel

Productsoort:Herenparfum
Merk:Chanel
Parfumeur:Jacques Polge
Jaar van uitgave:2010

Bleu de Chanel, de citroengeur van verse mensen

Chanel presenteerde Chanel Bleu de Chanel, gemaakt door de al lang bestaande huisparfumeur Jacques Polge. Geïnspireerd door een van de favoriete kleuren van de oprichter van het bedrijf Coco Chanel, ontwierp hij een mannelijke, mysterieuze geur, allesbehalve ongecompliceerd en eenvoudig. De liefde van perfectie is duidelijk in elke Chanel schepping, en dit is geen uitzondering.

Alleen de beste grondstoffen stromen olfactorisch, volledig nieuwe mogelijkheden in een Chanel parfum. Bleu de Chanel begint sterk in de eerste act: citrusnoten verfrissen de huid, vetiver en roze peper geven de topnoot een taart, kruidige noot, die de tintelende zee en ruige kliffen oproepen.

Het hart klopt duidelijk en energiek, grapefruit geeft een bittere noot in het citrusakkoord, droog cederhout en labdanum, de hars van cistusstruiken, die voornamelijk groeien op steenachtige bodems in het Middellandse Zeegebied, zorgen we voor een lichte aquatische frisheid - niet rustig en pittoresk, maar opgewonden, vlak voor een storm. De basis noten zijn duidelijk, solide en gestructureerd.

Licht sandelhout combineert met gember tot een zelfverzekerde achtergrond, wierook in de ondersteunende rol specerijen en verfraait de elegante compositie. Chanel Bleu de Chanel is een sportieve en charmante geur die verrassend verfijnd en onconventioneel is ondanks de frisse citrusnoten.

Kopnoten:Grapefruit, Zitrone, Labdanum, Ingwer, Muskat
Hartnoten:Minze, Jasmin, Roter Pfeffer
Basisnoten:Sandelholz, Zedernholz, Patchouli, Rookaroma 's, Vetiver
Geurnoten:aromatisch, houtachtig

Sterparfumeur Jacques Polge creëerde Bleu de Chanel

Zijn naam is alleen bekend bij scènekenners. Maar velen van ons hebben zijn creaties al in onze handen gehad en vooral in onze neus. Jacques Polge, maker van Chanel Bleu de Chanel, is een van de meest succesvolle parfumeurs ter wereld. De Fransman werkt al meer dan 20 jaar exclusief voor Chanel en is de neus achter de jongere parfumcreaties van de luxegroep.

Polge, geboren in 1943 in de Provence, groeide op in de parfum hoofdstad van Frankrijk, Grasse. Maar na een geweldige carrière op het gebied van geuren leek het er aanvankelijk niet zo uit te zien - want Polge studeerde eerst filologie. Pas daarna voltooide hij als parfumeur een stage. Zijn talent werd al vroeg duidelijk, toen de jonge Jacques al snel meer dan 3.000 geurcomponenten memoriseerde.

Sinds 1978 heeft hij zijn werkgever en de wereld verrukt met prachtige creaties die altijd klassiekers zijn geworden. Zo komen de parfums Coco, Égoïste, Allure, die hij voor Chanel creëerde, van hem. De voetstappen die Polge volgde op zijn intrede in House Chanel waren groot. Hij volgde Ernest Beaux (nr. 5) en Henri Robert (nr. 19, Pour Monsieur) als derde parfumontwikkelaar. Interessant is ook dat Polge zelf geen parfum draagt om zijn reukzin niet te irriteren.

Maar zelfs de sterparfumeur kan niet zonder geur. Jacques Polge verfijnde zijn huis met Chanel nr. 5 en zijn auto met Égoïste. Wat hij echter niet lekker vindt, is knoflook en kaas, zoals de meester in een interview onthulde. Polge: "Ik ben Fransman, maar eet bijna nooit kaas. Hij kon niet ruiken Camembert in het bijzonder.

De fles Bleu de Chanel glanst in middernachtblauw

Het donkerblauwe, mysterieuze blauw van de fles van Chanel Bleu de Chanel verbeeldt de liefde van Coco Chanel voor deze ondoorgrondelijke kleur. Geen klassiek zwart, geen helder blauw, maar onconventioneel middernachtblauw.

De donkere tint van de fles wordt ondersteund door zijn heldere, vierkante vorm. In het bekende en typische Chanel-lettertype siert de naam "Bleu de Chanel" de fles. De stijlvolle zwarte gesp is versierd met het beroemde Chanel logo van de twee gedraaide C's. Bijzonder ingenieus: De dop heeft een magneetsluiting die de fles met een klik afsluit. Een speels-mannelijke innovatie.

De fles is ook de logische voortzetting van het parfum. Deze laatste glanst met een immens creatieve compositie die steunt op de combinatie van verschillende ingrediënten die samen een frisse, citrus aura creëren. Een mix die de zintuigen prikkelt. Bij de akkoorden van grapefriut, vetiver, gember en sandelhout werden alleen geselecteerde noten gebruikt voor de creatie, waardoor het parfum al lang een klassieker is.

Commercieel gefilmd voor Bleu de Chanel door Hollywood-regisseur

Chanel bedacht iets heel bijzonders voor de reclamecampagne van Chanel Bleu de Chanel. Een korte film moest van de lancering van het parfum een sensationele gebeurtenis maken. Regisseur was niemand minder dan Hollywoodlegende Martin Scorsese. Geboren in New York is hij vooral bekend van films als Goodfellas, Gangs of New York en The Wolf of Wall Street.

De commercial van één minuut werd gefilmd in Scorsese's geboortestad New York. De Franse jonge acteur Gaspard Ullie is al een ster in zijn thuisland. Hollywood ontdekte hem in 2007 toen hij de hoofdrol op zich nam in de kaskraker Hannibal Rising. De korte film vertelt het verhaal van een jonge acteur, zoals Ullie zelf, die in opstand komt tegen de conformistische structuren die hem door zijn plotselinge roem zijn opgedrongen.

Hij moet het perfecte mannelijke ideaal belichamen: succesvol, maar onafhankelijk en onaangepast, ondanks alle conventies. Een minuut lang neemt Scorsese ons mee op de reis van de jonge protagonist Hector. Hij ontmoet jonge vrouwen, gefascineerd door hun schoonheid en charisma, hij wil ze filmen, meenemen op zijn eigen reis.

In flashbacks herinnert hij zich zijn dierbaren uit het verleden, eenvoudige herinneringen aan dagelijkse taferelen die hem tot de man van vandaag maakten. De belangrijkste scène van de onrealistische blauwe film is een persconferentie, die aan het begin en het begin wordt opgevoerd. Hector lijkt zenuwachtig, moet een vraag beantwoorden en aarzelt.

De spanning grijpt iedereen in de kleine perszaal aan tot Hector met een duidelijke stem aankondigt: "Ik zal niet langer de persoon zijn die u me verwacht te zijn". Het doorbreken van de verwachtingen en rebellie zijn de kernwoorden van de Chanel geur, perfect uitgevoerd door Martin Scorsese.

Klantbeoordelingen van Chanel Bleu de Chanel

5 uit 5 sterren — op basis van 5 klant adviezen

De laatste beoordeling van Chanel Bleu de Chanel Shower Gel (200 ml) door op

Ik ben enthousiast over de hele serie van Chanel. Vooral ben ik gek op het badschuim. Supermooie schuim en de geur is gewoon een droom.

meer 4 Klantrecensies voor Chanel Bleu de Chanel Shower Gel (200 ml)

De laatste beoordeling van Chanel Bleu de Chanel Deodorantspray (100 ml) door op

Chanel is mijn merk! Vooral Bleu de Chanel. De deo gebruik ik 's morgens direct na het douchen. Ik vind het waanzinnig zo lang als de geur van deze deo houdt!

meer 4 Klantrecensies voor Chanel Bleu de Chanel Deodorantspray (100 ml)

De laatste beoordeling van Chanel Bleu de Chanel Aftershave Lotion (100 ml) door op

Ik ben helemaal enthousiast over Chanel. Nu gebruik ik voor het eerst ook de aftershave die mij ook helemaal heeft overtuigd. Voor mijn huid en voor mezelf.

meer 4 Klantrecensies voor Chanel Bleu de Chanel Aftershave Lotion (100 ml)

Meer producten van Chanel

Naast Chanel Bleu de Chanel vindt u in de easyCOSMETIC Beauty-shop de volgende series: