Hollywood-regisseur filmt reclameclip voor Bleu de Chanel
Chanel bedacht iets heel bijzonders voor de reclamecampagne voor Chanel Bleu de Chanel. Een korte film moest van de lancering van het parfum een sensationele gebeurtenis maken. De regisseur was niemand minder dan Hollywoodlegende Martin Scorsese. Hij werd geboren in New York en is vooral bekend van films als Goodfellas, Gangs of New York en The Wolf of Wall Street.
Scorsese's thuisstad New York was de locatie voor de één minuut durende reclame. De jonge Franse acteur Gaspard Ullie is al een ster in zijn thuisland en Hollywood ontdekte hem in 2007 toen hij de hoofdrol op zich nam in de kaskraker Hannibal Rising. De korte film vertelt het verhaal van een jonge acteur, zoals Ullie zelf, die in opstand komt tegen de conformistische structuren die hem zijn opgelegd door zijn plotselinge roem.
Hij wordt verondersteld het perfecte mannelijke ideaal te belichamen: succesvol, maar onafhankelijk en non-conformistisch, ondanks alle conventies. Een minuut lang neemt Scorsese ons mee op de reis van de jonge hoofdpersoon Hector. Hij ontmoet jonge vrouwen, gefascineerd door hun schoonheid en charisma, hij wil ze filmen en meenemen op zijn eigen reis.
Hij herinnert zich zijn liefdes uit het verleden in flashbacks, eenvoudige herinneringen aan dagelijkse scènes die hem hebben gemaakt tot de man die hij nu is. De sleutelscène in de film, die in onwerkelijke blauwe tinten is opgenomen, is een persconferentie die aan het begin in scène wordt gezet. Hector ziet er nerveus uit, moet een vraag beantwoorden en aarzelt.
Spanning houdt iedereen in de kleine perskamer in zijn greep totdat Hector met heldere stem aankondigt: "Ik zal niet langer de persoon zijn die jullie van me verwachten." Loskomen van verwachtingen en rebellie zijn de grondtoon van Chanel's geur, perfect gerealiseerd door Martin Scorsese.