Uitzonderlijke persoonlijkheden bevorderen Chanel Allure Homme
De reclamecampagne voor Chanel Allure Homme begon in 1999 en werd geïnspireerd door de tijdloze geur van de elegante man, die van nature charisma, sereniteit, kracht van karakter en innerlijke kracht uitstraalt, en niet op zoek is naar aandacht of aandacht trekt. In plaats daarvan trekt hij de aandacht van zijn omgeving of het publiek door zijn individuele charisma en elegante uitstraling (Frans: Allure) en zijn sterke persoonlijkheid. De geur Chanel Allure Homme onderstreept deze ware uitstraling van de man met zijn bijzondere, aantrekkelijke compositie.
Chanel ook de titel van de reclamecampagne voor Allure Homme met de slogan "Real Men. Echte allure". Als vertegenwoordigers van deze mannengeurcampagne zijn er verschillende succesvolle, charismatische persoonlijkheden met dit bepaalde model. Onder hen waren de Franse professionele schipper Marc Thiercelin en de New Yorkse schrijver Brad Gooch. In een opvallende en elegante verschijning presenteert Chanel de persoonlijkheden van de reclamecampagne door middel van hun expressieve gezichten, waarbij hun charismatische, charmante en krachtige individuele charisma op een zwarte achtergrond fotografisch wordt benadrukt. In plaats van te adverteren met de namen of andere kenmerken van deze, richtte Chanel, met een discrete noot zoals Ècrivain (schrijver), Étudiant et Surfeur (student en surfer) of Médaille d'Or Olympique (Olympische gouden medaille) onder het gezicht, zich op de voorbeeldige speciale daden en professionele successen van deze vertegenwoordigers met een vleugje mysterie.
In 2002 werden de mannengeur Allure Homme en de vrouwengeur Allure van Chanel samen als parfum op de markt gebracht in de reclamecampagne "Allure Divers" in Frankrijk. De Chanel Allure Homme geur is nog steeds erg populair en populair vandaag de dag.