Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Chanel Égoïste Platinum, de houtachtige en pittige mannengeur.

Chanel Égoïste Platinum is een houtachtige mannengeur die wordt gedomineerd door een intense muskuskarakter en licht bloemige elementen. De geur van de mannen, die in 1993 door Jacques Polge werd gecreëerd, is nog steeds zeer modern en innovatief dankzij de atypische bloemige geurelementen, aangezien bloemenaroma's in de jaren negentig van de vorige eeuw zelden werden gebruikt in mannengeurtjes.

De houtachtige mannelijke kanaal Égoïste Platinum wordt geopend met een aromatische hoofdnoot rozemarijn, lavendel, sprankelende neroli en graanaroma' s. In de hartnoot onthult Chanel Égoïste Platinum vervolgens zijn bloemengeuren van jasmijn en geraniums, afgerond met aromatische saliearoma's en bittere galbanumharsen.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De basisnoot van de aantrekkelijke Chanel geur Chanel Égoïste Platinum bestaat deels uit woody elementen ceder en sandelhout, deels uit aromatische taartartachtige aroma's zoals amber, eikenmos en vetiver en deels uit een intense muskus noot, die typisch is voor het typische musk karakter van de Eau. Ingrediënten voor een genuine klassieker .

alle klanten beoordelen positieve
Chanel Égoïste Platinum
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 4 klant adviezen

Commentaar van
Super aftershave
Ik heb het bijpassende geurtje en ben dol op deze geur. Ook eindelijk een after shave die niet brandt maar een verkoelend effect op de huid heeft.
Commentaar van
helemaal super
Snelle afwikkeling, ik koop hier graag ;-). Prima service en heerlijke geur. Geen verschil met wat ik in de winkel koop, alleen een veel betere prijs. Kom hier zeker weer terug!

Sterparfumeur Jacques Polge creëerde Chanel Égoïste Platinum

Sterparfumeur Jacques Polge, de maker van Chanel Égoïste Platinum, werd geboren in 1943 in Lagnes in het zuiden van Frankrijk. Hier groeide hij op in de oorspronkelijke natuur en leefde met de geuren van Jasmijn, die de wind uit Avignon hem opblies. Aanvankelijk leidde zijn weg hem van school naar universiteit. Na zijn studies in Grasse voltooide hij een klassieke parfumopleiding bij Jean Charles, een pionier en mentor van vele grote parfumeurs. Na zijn opleiding werkte hij voor verschillende bedrijven en ontwierp verschillende geuren voor deze huizen.

In 1978 leidde zijn weg naar Parijs hem naar het bedrijf Coco Chanel. Daar vond hij na Ernest Beaux en Henry Robert zijn plaats als parfumeur. Ook zijn zoon Olivier Polge trad in de voetsporen van zijn vader in zijn liefde voor parfums. In 1993 creëerde Jaques Polge de parfumserie Chanel Égoïste Platinum, een kruidige frisse geur voor de moderne man. Deze geur spreekt mannen aan die sportief, extravagant en graag een beetje provoceren. Maar ze laten zich niet zo snel uit de ring gooien. Kortom, voor mannen die van hun vrijheid houden. Net als Jacques Polge zelf.

Als eigen parfumontwikkelaar bij Chanel draagt hij zelf geen parfum omdat het zijn werk beperkt. De maker van Chanel Égoïste Platinum wordt dagelijks geconfronteerd met de meest uiteenlopende geuren en componenten en zorgt ervoor dat ze altijd gescheiden en zuiver blijven. Deze ambitieuze aanpak onderscheidt Jaques Polge en zijn unieke creaties. Een parfum- of parfumserie is voor hem een kunstwerk. Elk detail is belangrijk, alles moet in elkaar passen en gecoördineerd worden. Chanel Égoïste Platinum is het beste bewijs.

Flacon van Chanel Égoïste Platinum presenteert zich in een klassiek mannelijk design.

Visueel wordt de Chanel mannengeur Chanel gepresenteerd Égoïste Platinum in een klassieke mannelijke en onopvallende fles. De transparante glazen fles is ontworpen in een handige langwerpige en rechthoekige vorm die de geur bijzonder gebruiksvriendelijk maakt. Door de matte glasoptiek van de flacon glinstert Égoïste Platinum de delicate gelige vloeistof van Chanel de geur slechts licht door het glas.

De fles is versierd Égoïste Platinum met Chanel een zilveren spiegelende en rechthoekige dop, die zich perfect aanpast aan de vorm van de fles. De fles is verpakt in een rechthoekige kartonnen doos, die ook in zilver gespiegeld is. Zowel de fles als de kartonnen verpakking werden bedrukt met de naam van de geur "Platinum Égoiste" en het Chanel logo.

Campagne voor Chanel Égoïste Platinum presenteert zich zeer mannelijk

De Chanel Égoïste Platinum posters zijn een klassieke reclame voor een klassieke herengeur. In de eerste poster staat een man onder een douchestraal, zijn armen boven zijn hoofd verheven en de helft van de straal is bedekt met de kleur van Chanel Égoïste Platinum. Een ander affiche toont een gespierde man gekleed alleen in een witte handdoek vechten tegen zijn schaduw of zijn vermeende alter ego, zijn andere zelf. Dit thema werd opgenomen in de reclamecampagne van Chanel Égoïste Platinum en op een ongebruikelijke en ingenieuze manier geïmplementeerd.

Op een tafel zie je een flesje van de parfumserie Chanel Égoïste Platinum en een hand grijpt het. Een man houdt het in zijn hand en legt het parfum in beide handen. De man staat voor een grote spiegel, verdeelt het parfum en spreidt het royaal over zijn gezicht uit. Dan begint hij met vaardige boksbewegingen in de lucht. De camera beweegt terug en toont de hele kamer waar de man zich bevindt. Men herkent de man nu volledig: hij is een jonge man met donker haar, goed opgeleid en gespierd.

Hij lijkt uit de douche te komen en is alleen gekleed in een witte handdoek die hij terloops om zijn heupen heeft geslingerd. In het lichtveld zie je de oversized schaduw van de man die dezelfde boksbewegingen in de lucht uitvoert. Terwijl de echte man zich naar de muur draait, maakt de schaduw zijn eigen bewegingen en pauzeert. Als gevolg hiervan pauzeert de echte man. De Schaduwman grijpt deze gelegenheid aan om de echte man met een oscillator op zijn kin op de grond te slaan. De schaduwman grijpt deze kans aan en neemt de fles Chanel Égoïste Platinum parfum van de basis.