Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Dior Dior Dior Diorissimo, de frisse bloemengeur voor vrouwen

De Dior Dior Diorissimo geur is vandaag de dag een absolute klassieker onder vrouwengeurtjes. Reeds in 1956 creëerde de grote parfumeur Edmond Roudnitska deze onmiskenbare geur. "Hoe meer wij geuren binnendringen, hoe meer zij ons binnendringen. Zij wonen in ons en worden deel van ons", schrijft Edmond Roudnitska. Diorissimo is een frisse bloemige geur . In deze geur, gedomineerd door jasmijn, lelies en amaryllis, merkt men meteen de onmiskenbare en populaire geur van lelie van het dal. Christian Dior aanbaden de lelie van het dal als talisman en gelukkige charme.
Hij had altijd een bloem in de zoom van al zijn haute-couture modellen. Roudnidska componeerde deze geur rond May Lily of the Valley, in samenhang met Amaryllis, Rose Wood en Ylang-Ylang creëerde hij een romantische, zeer vrouwelijke geurbeleving. De grote schrijver Jean Cocteau heeft ontdekt dat de naam Dior geïnterpreteerd kan worden als een magische combinatie van Dieu (God) met of (Gouden). Dat is waar de heerlijke parfumnamen vandaan komen, die de naam van hun meester veranderen. Straling bewijs is z. B. Diorissimo (1956), Miss Dior (1947), Diorella (1972) en Dioressence 1979.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Wat kan belangrijker zijn voor Dior dan de naam verhogen? Cocteau merkt op dat Diorissimo " een parfum is dat kleur geeft aan alle dingen en dat glans en eeuwigheid kan geven aan een hoed die vergeten wordt op een tuinstoel met bloemen, een lichte jurk, een felle lach en de kleuren van de tijd". Christian Dior beschreef Diorissimo zelf als de "geurende uitdrukking van zijn ziel". Tot op de dag van vandaag is het nog steeds de belichaming van een bloemengeur die perfect de geur van de natuur nabootst.
alle klanten beoordelen positieve
Dior Diorissimo
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Dior Diorissimo
Toen ik deze geur voor het eerst rook was ik meteen verkocht, ik moet hem hebben. Op het internet gezocht en Easycosmetic was echt de voordeligste. Inmiddels dreaag ik hem bijna dagelijks.

Er werd een wens ingewilligd

Christian Dior hield van lelies uit de vallei. Naar verluidt zou hij zelfs lelies uit de vallei in de naden van zijn designerjurken hebben genaaid. Maar een ding werd hem ontzegd tot kort voor zijn vroegtijdige dood; een parfum van lelies van de vallei. Omdat de lelie van de vallei geur kan niet worden geëxtraheerd op de conventionele manier. Je moet het uit veel verschillende akkoorden samenstellen. Om de lelie van de vallei te kopiëren heb je niet alleen een goede neus nodig, maar ook een meer dan perfecte neus en veel talent. Daarom mislukte de meeste lelie van de vallei geuren jammerlijk en het leek alsof Dior's wens niet langer zou worden vervuld.
Dit veranderde toen parfumeur Edmond Roudnitska het hart van Christian Dior accepteerde. Hij slaagde erin om een lelie van de valleigeur te creëren die eigenlijk zo dicht bij de plant zelf ligt dat de geur sindsdien beschouwd wordt als de essentie voor alle geuren met lelie van de valleiakkoorden. Het heeft ook de meester parfumeur onsterfelijk gemaakt in de wereld van parfums. Edmond Roudnitska, geboren in 1905 en overleden in 1996, creëerde samen met Dior Diorissimo "slechts" 21 parfums, maar deze voortreffelijke creaties zijn allemaal tijdloze klassiekers die andere parfumeurs zelfs 80 jaar later zullen verbazen. Zijn eerste parfum verscheen in 1937 en heette On Dit, wat "On" betekent. De legendarische mannengeur Dior Eau Savage en Diorella, zoals Diorissmo onderdeel van Les Créations de Monsieur Dior, hebben ook parfumfans om te bedanken voor zijn neus. Dior Diorissimo ontwikkelde Roudnitska in 1956 en in 1992 verscheen zijn laatste zelfgemaakte parfum, Miss Dior, als Extrait de Parfum. Zijn zoon Michael Roudnitska heeft zich met succes in zijn vaders zeer grote schoenen gegleden en is ook een meesterparfumeur.

De tijdloze fles

Wie in 1956 de fles Dior Diorissimo ontwierp, is onbegrijpelijk. Ergens in Dior's archief is er zeker bewijs, maar het is niet onwaarschijnlijk dat het de meester zelf was, Christian Dior. Vandaag de dag is het parfum, dat werd geherformuleerd in 2009, nog steeds beschikbaar in dezelfde fles als het was meer dan 60 jaar geleden en blijft indruk maken met zijn heldere lijnen, eenvoudige elegantie en flatterende vorm. Helaas overleed de getalenteerde ontwerper pas een jaar na de presentatie van deze tijdloze klassieker van vrouwelijke elegantie. De Dior Diorissimo fles, echter, bleef en blijft inspireren als het parfum zelf.
Kristalhelder glas met zware bodem geeft de Dior Diorissimo fles een stevige basis. De rechte lijnen zijn zachtjes afgerond, op een reliëfvlak staan de naam van het parfum en het etiket. De glazen sluiting zit op een zilveren kraag die perfect past bij de gouden geur Dior Diorissimo. Een beperkte editie van het parfum werd gelanceerd in een fles in de vorm van een amfoor en is nu een gewilde collector's item.

De skyline van Londen verschijnt in campagne voor Dior Diorissimo

Diverse posters en video's tonen de parfumserie Dior Diorissimo. Op het eerste gezicht hebben ze, afgezien van de geur, niet veel gemeen. Op één poster staat een man of vrouw in een zwart pak en een wit blad. De armen en handen grijpen iets wit vast. Wat het precies is, weet je niet: een kussen, een zakje of de verpakking rond een boeket bloemen. Uit dit witte iets komen kleurrijke vormen tevoorschijn. Het ziet er uit als gele, oranje, roze, paarse, rode en blauwe bloemen. Dit boeket bedekt het gezicht van de persoon, zodat het niet mogelijk is om te zien of het een vrouw of een man.
Rechtsonder is de fles van de Dior Diorissimo geurenserie te zien met het Diorissimo logo hieronder. Boven de fles zit Fleur en Fleurissimo. Dit betekent bloemen of bloesems, want het is een bloemige geur. Een andere poster is een advertentie voor drie Dior parfumseries: Miss Dior, Diorama en Diorissimo. Drie dames in vloeiende lange jurken met capuchons zijn te zien op de foto, symbolisch voor de drie geuren. Een dame in rood, een in wit en een in zwart. Ze dragen allemaal witte gezichtsmaskers en doen denken aan wat figuren van het Venetiaanse carnaval. Als reclamevideo is er een Diorissimo Mode Film.
Een vrouw met donker haar in een donkergrijze jas, met zwarte hoge laarzen en een blauwe tas over haar arm komt uit een elegant herenhuis. Ze loopt de straat af zwaaiend naar een taxi. Het volgende moment zie je haar uitstappen. Het staat op een brug en op de achtergrond ziet men de 's avonds verlichte skyline van Londen.