Dior Hoger - de campagne
De mannengeur Dior Higher werd in 2001 gelanceerd door het modehuis Christian Dior. Een eigentijdse, gedistingeerde geur die het begin van het nieuwe millennium opende.
Het idee achter Christian Dior's Hogere parfum is verhevenheid, inspiratie en doortastendheid met het oog op een nieuwe tijd, een open wereld en de stadsmens van het nieuwe millennium. Jonge stadsbewoners die bewust leven in het hier en nu van de moderne wereld, die vrij, onafhankelijk, grenzeloos, creatief en ver vooruit zijn in hun benadering van nieuwe horizonten, opstaan en ontvouwen.
Verfrissend koel, pulserend en verkwikkend met een zwevende luchtige lichtheid, een stralende glans en zacht verkwikkend, wekt de geur Dior Higher deze inspiratie op met verrassende aroma's en onderstreept elegant de eeuwige mannelijkheid van zijn drager. De geur- en reclamecampagne van Dior Higher is ontwikkeld in nauwe samenwerking met voormalig creatief directeur en modeontwerper Hedi Slimane, die bekend is geworden als de bedenker van moderne smalle en strakke kostuumsnitjes en magere jeans.
De geur Dior Higher werd gepromoot in reclamefoto's en commerciële tv-spotjes, begeleid door een funky soundtrack van de Franse elektronicaband Air. Het representatieve gezicht en de jonge Dior Higher Mann werd in 2001 belichaamd door model Eric Van Norstrand. De zwart-wit foto's van fotograaf Richard Avedon tonen de jongeman met naakt, smal, gespierd bovenlichaam met het eau de toilette in lijn met de veranderde mode. Eric Van Norstrand stond ook voor de toenmalige herencollectie met de nieuwe smalle en strakke pasvorm van Dior en was het revolutionaire ideaal van de moderne man met parfum en mode.
Later verscheen Julien Hedquist ook voor de camera voor de geur Dior Higher.