Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Fruitig met een bittere noot

Dior Homme Sport heeft op het eerste gezicht een consistent fruitig aroma. Onmiddellijk na het aanbrengen is een frisse geur van citroen, bloedsinaasappel, grapefruit en peer merkbaar. Deze combinatie heeft een verfrissend en verkwikkend effect, waardoor het parfum de naam "Sport" waardig is. Maar na korte tijd veranderen deze noten in een stevige mengeling van roze peper, elemi-hars en nootmuskaat. Deze mix zorgt ervoor dat het parfum zich prettig ontwikkelt en laat een consistente positieve indruk na op de drager en medemens. De basisnoot, die is samengesteld uit sandelhout en Haïtiaanse vetiver, geeft een waardige conclusie. Deze houtachtige noot geeft het parfum een mannelijke toets, die vakkundig wordt overgedragen aan de drager.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Deze mix van sportief en wrang parfum maakt van Dior Homme Sport een uniek parfum. Dior Homme Sport is een parfum dat is solide, onopvallend en toch overtuigend - dat is waarom Dior Homme Sport is populair bij mannen van alle leeftijden. Dankzij de hoge kwaliteit van het ontwerp, het aroma duurt enkele uren, waardoor de noodzaak voor een constante toepassing van de parfum.

Een bewezen bedrijf ontmoet een getalenteerde parfumeur

Christian Dior werd in 1946 in Parijs opgericht door de gelijknamige ondernemer en zijn vriend Marcel Boussac. In de beginperiode specialiseerde het bedrijf zich uitsluitend in mode. De eerste collectie, die al in 1947 op de markt kwam, bleek een groot succes. Zelfs dan nog is de stijl van Dior geboeid door elegantie en klassieke elementen. In de jaren zeventig van de vorige eeuw kwam het bedrijf echter in een crisis terecht en in de jaren tachtig veranderde het van koers.
De geur Dior Homme Sport is gemaakt door François Demachy, geboren in 1949. De getalenteerde parfumeur werkt al meer dan twaalf jaar voor Dior. Demachy, die als kind gefascineerd was door parfums, is nu Dior's topparfumeur. Het talent, dat al naam heeft gemaakt bij Chanel, zorgde voor een fundamentele verandering in de parfumdivisie van het bedrijf. Hij overtuigde het bedrijf er onder andere van om weer eigen planten te kweken en een creatief laboratorium op te zetten - waardoor nieuwe luxe creaties op de markt konden worden gebracht.
Het is heel belangrijk voor François Demachy om precies te weten waar de ingrediënten vandaan komen wanneer hij zijn geuren produceert. Dit geldt niet alleen voor de grondstoffen zelf, maar ook voor de toeleverende partnerbedrijven, waarover Demachy gedetailleerde informatie heeft. Ondertussen komen de meeste ingrediënten van Dior zelf, wat maximale controle mogelijk maakt. Zo kan de getalenteerde parfumeur parfums samenstellen van onberispelijke kwaliteit, zoals Dior Homme Sport. De aanpak van François Demachy werpt zijn vruchten af - in 2017 realiseerde het bedrijf een omzet van 5,56 miljard euro met de distributie van parfums en cosmetica.

De jeugdigheid ontmoet elegant ontwerp

De Dior Homme Sportfles kan het best omschreven worden als een mix van klassiek en elegantie. Kenmerkend is de luchtige maar stevige structuur. Omdat de fles van transparant glas is gemaakt, geeft het een glimp van de licht amberkleurige inhoud. De container kenmerkt zich door heldere lijnen en is zo direct als de geur zelf. Een ander hoogtepunt van het ontwerp is de sluiting. Deze is ook gemaakt van transparant glas, waardoor de toeschouwer zicht heeft op de massieve, zwarte verstuiver. Dit creëert een interessant visueel effect dat lichtheid en toch stabiliteit uitstraalt. Op de fles staat natuurlijk ook de naam van de fabrikant en de naam van het parfum. Dior Homme" is klassiek zwart, terwijl "Sport" opvalt door zijn opvallende, verkwikkende rood. Zo wordt het verschil met de vadersgeur nog eens onderstreept.

Een vertrouwd gezicht voor de campagne

Om het succes van Dior en zijn producten, en daarmee de continuïteit en uitbreiding van het bedrijf, te verzekeren, hecht het modehuis veel belang aan hoogwaardige campagnes. Het bedrijf slaagde erin om de Britse acteur Robert Pattinson te winnen voor Dior Homme Sport. De kudde vrouwen en meisjes is natuurlijk vooral bekend uit de Twilight-serie als glinsterende vampier Edward.
Acteur Robert Pattinson is het gezicht van Dior Homme Sport.
Het campagnemotto is "Het leven is een speelterrein". Ook de reclamevideo past bij deze slogan. De clip creëert het in zwart-wit optiek om de mooie en dynamische kanten van het dagelijks leven te bemiddelen. Tegelijkertijd lijkt de hoofdpersoon volledige controle te hebben over zijn leven. Zijn verschillende activiteiten tonen aan dat hij een succesvol persoon is op professioneel en privé vlak. Een typische winnaar, die natuurlijk kiest voor Dior Homme Sport. Wie het draagt straalt zowel succes als sportiviteit uit. De zwart-wit basistoon van de reclamevideo brengt een vleugje classicisme en duurzaamheid over. Dit onderstreept de tijdloze kwaliteiten van Dior Homme Sport. Het parfum is een zogenaamde allrounder, wat in bijna elke situatie de juiste keuze is.
De reclameposter is ook in rijk zwart-wit. De meest opvallende scènes uit de reclame en een close-up van Robert Pattinson worden getoond. De Dior Homme Sportfles is dan linksonder te zien. Deze sequentie wordt in kleur gehouden, waardoor de aandacht van de kijker vakkundig op het product wordt gevestigd.