Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Yves Saint Laurent Pour Homme als verse chypre voor mannen

In 1974 werd de onmiskenbare mannengeur Yves Saint Laurent Pour Homme bekroond met de FiFi Award. Vandaag de dag maakt de nog steeds zeer populaire klassieker deel uit van de YSL La Collection. Dit is een Heritage Collection van ¸ waarin de iconische geurklassiekers van het modehuis uit vijf decennia op een moderne manier worden gepresenteerd en - deels weer gedeeltelijk in een nieuw kleedje verkrijgbaar zijn.
Yves Saint Laurent Pour Homme is een verfrissende elegante mannengeur met een vleugje aromatische chypre. De geursamenstelling YSL La Collection Pour Homme opent met een citrusverse topnoot van citroen en bittere sinaasappel (petitgrain), verfijnd met een vleugje munt. Dit wordt gevolgd door een kruidige eikenmos hartnoot. Patchouli vormt de basis.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Yves Saint Laurent Pour Homme straalt mannelijkheid, kracht, verfijning, verfijning, verfijning en elegantie uit. Een tijdloze klassieker met een moderne uitstraling die het charisma en de persoonlijkheid van de man stijlvol onderstreept. Yves Saint Laurent Pour Homme was de eerste mannengeur van het merk en een persoonlijke favoriet van de legendarische modeontwerper.

Raymond Chaillan componeerde Yves Saint Laurent Pour Homme

De mannengeur Yves Saint Laurent Pour Homme werd in 1971 gecreëerd door de Franse parfumeur Raymond Chaillan. In 1974 ontving YSL Pour Homme de FiFi Award in de categorie "Prestige" als "Geur van het jaar". Raymond Chaillan creëerde een elegante frisse chypre geur die niet alleen door Yves Saint Laurent hemzelf zeer gewaardeerd werd, maar ook populair was bij mannen over de hele wereld.
Deze klassieke geur werd opnieuw gelanceerd met de La Collection YSL. Sinds 2008 worden Yves Saint Laurent Pour Homme en alle geuren en cosmetica van "YSL Beauté" op de markt gebracht door de Franse groep L'Oréal.
De getalenteerde parfumeur Raymond Chaillan werd geboren in 1935 in Nice. Hij groeide op in Barrême in de Provence tussen de geurige lavendelvelden van zijn grootvader. In 1962 werkte Raymond Chaillan voor de traditionele parfumerie Antoine Chiris in de parfumstad Grasse, waar hij werd gepromoveerd tot parfumeur. In 1969 trad Raymond Chaillan als parfumeur in dienst bij Roure Bertrand Dupont in Parijs en werkte later voor Firmenich en Dragoco. In 1988 werd hij directeur parfumerieonderzoek bij J & E Sozio en in 1993 directeur van Argeville. Van 1995 tot 1997 was Raymond Chaillan voorzitter van de Société Française des Parfumeurs (SFP) en is nog steeds lid van de SFP als erevoorzitter.
Raymond Chaillan heeft gedurende zijn hele carrière tal van populaire geuren gecomponeerd. Zijn creaties omvatten de mannengeuren Madeleine de Rauch Monsieur de Rauch (1973 met Jacques Bercia), Nina Ricci Signoricci 2 (1976), Yves Rocher Eau de Vetyver (1982) en Pierre Cardin Bleu Marine pour Lui (1986). Voor Raymond Chaillan ontwikkelde hij samen met Jean-Louis Sieuzac ook Yves Saint Laurent de begeerde vrouwengeur Opium (1977).

Geurklassiekers in het moderne kubusflesje van de La Collection YSL

Yves Saint Laurent Pour Homme is een van de bijzondere mannengeuren van de La Collection YSL, die alle acht geuren in een uniform flaconontwerp presenteert: In chique kleine Double Cube flessen.
Elke fles bestaat uit twee op elkaar geplaatste dobbelstenen. Een kubus wordt gevormd door een vat van massief helder glas waarin de eau de toilette is opgeslagen. De tweede kubus is de kap, die diagonaal aan het kubusvormige glazen vat is bevestigd. De herenflacons worden gepresenteerd in een krachtig, elegant zwart, Yves Saint Laurent wat de voorkeurskleur was voor de herenflessen.
Bij sommige flesvarianten is de glazen kubus gecoat met een zwarte kunststof dop. De dominante akkoorden van deze geur staan op de achterkant van de fles vermeld volgens de geurpiramide: Citron, Petit Grain, Menthe, Patchouli en Mousse de Chêne. Onder hen is het jaar 1971, waarin de oorspronkelijke geur werd gelanceerd.
De zwarte verpakkingsdoos met een ingebed kubuspatroon toont een rood vierkant in het midden, dat verwijst naar de oorspronkelijke rode fles die in 1971 door flesontwerper Pierre Dinand is gemaakt.

Pour Homme - de beroemde campagne "met" Yves Saint Laurent

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan presenteerde het bedrijf van de modeontwerper in 2011 de geurencollectie Yves Saint Laurent La Collection YSL. Acht beroemde en populaire geuriconen uit de periode tussen 1960 en 2010 werden nieuw op de markt gebracht. Sommige van deze historische geurklassiekers waren tot dan toe nauwelijks verkrijgbaar en werden niet meer geproduceerd.
Deze Heritage Collection bestaat uit vier geselecteerde mannen- en vier vrouwengeuren. Deze werden individueel en als een complete collectie gepromoot in een fotocampagne. De nostalgische La Collection YSL werd gepresenteerd met zijn roze-beige kubusflessen met vrouwengeuren en zwarte kubusflessen met mannengeuren in het patroon van een schaakbord. Een eerbetoon aan de heldere snitten en verfijnde ontwerpen van de mode van het modehuis.Yves Saint Laurent
Een van die begeerde mannengeuren is Yves Saint Laurent Pour Homme. De originele Pour Homme kwam uit in 1971 en was de eerste mannengeur van het modemerk. De reclamecampagne van dit origineel veroorzaakte in die tijd een sensatie in de wereld. Voor de reclamecampagne verscheen de modeontwerper zelf als model voor de camera - onder andere naakt met neutrale expressie in een stijlvolle zithouding.
Deze beroemde zwart-wit naaktfoto toont de toenmalige 35-jarige jongen, Yves Saint Laurent alleen gekleed in zijn bril en met de quote "Depuis 3 ans cette eau de toilette est la mienne", uiterst effectief in pers en reclame. Aujourd´hui elle peut étre la vótre. (Deze eau de toilette is al 3 jaar van mij. Vandaag kan het de jouwe zijn.). De fotograaf was Jeanloup Sieff.
De verfrissende Chypre Pour Homme stond en staat niet voor provocatie, maar voor mannelijkheid, natuurlijkheid, kracht, elegantie, verfijning en als het parfum van de overwinning voor succesvolle zakenmensen, dat in verdere reclamefoto's inspirerend werd weergegeven door andere mannenmodellen, citaten en een Financial Times.