Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Yves Saint Laurent Pour Homme als verse chypre voor mannen

In 1974 won de onmiskenbare mannengeur Yves Saint Laurent Pour Homme de FiFi-prijs. Vandaag de dag maakt deze nog steeds zeer populaire klassieker deel uit van de YSL La Collectie. Dit is een Erfgoedcollectie van Yves Saint Laurent, waarin de iconische geurklassiekers van het modehuis uit vijf decennia in een moderne versie worden gepresenteerd en - in sommige gevallen - in een nieuw jasje worden aangeboden.
Yves Saint Laurent Pour Homme is een verfrissende, elegante mannengeur met een vleugje aromatische chypre. De parfumcompositie YSL La Collection Pour Homme opent met een citrus-frisse topnoot van citrusvrucht en bittere sinaasappel (petitgrain) met een vleugje munt. Hierna volgt een bloemige, kruidige hartnoot uit een dominante patchoeli akkoordkoord met lavendel, tijm en nootmuskaat. De frisheid van de geur wordt geschraagd door een levendig basisgeluid van een houtachtig akkoord met eikenmos, dat het mannelijke chypre op elegante wijze vervolledigt.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Yves Saint Laurent Pour Homme straalt mannelijkheid, kracht, verfijning, verfijning en elegantie uit. Een tijdloze klassieker die modern oogt en de persoonlijkheid van de man in stijl onderstreept. Yves Saint Laurent Pour Homme was de eerste mannengeur van het merk en een persoonlijke favoriet van de legendarische modeontwerper.

Raymond Chaillan componeerde Yves Saint Laurent Pour Homme

De mannengeur Yves Saint Laurent Pour Homme werd in 1971 gecreëerd door de Franse parfumeur Raymond Chaillan. In 1974 werd YSL Pour Homme bekroond met de FiFi Award in de categorie "Prestige" als "Geur van het Jaar". Raymond Chaillan creëerde een elegante frisse chypre geur die niet alleen persoonlijk gewaardeerd werd door Yves Saint Laurent, maar ook populair is bij mannen over de hele wereld.
Deze klassieke geur werd opnieuw gelanceerd met de La Collection YSL. Sinds 2008 wordt Yves Saint Laurent Pour Homme op de markt gebracht door het Franse bedrijf L'Oréal, net als alle geuren en cosmetica van "YSL Beauté".
De getalenteerde parfumeur Raymond Chaillan werd in 1935 in Nice geboren. Hij groeide op in Barrême in de Provence tussen de geurige lavendelvelden van zijn grootvader. Raymond Chaillan werkte in 1962 voor de traditionele parfumerie Antoine Chiris in de parfumstad Grasse en werd gepromoveerd tot parfumeur. In 1969 trad Raymond Chaillan als parfumeur in dienst bij Roure Bertrand Dupont in Parijs en werkte later voor Firmenich en Dragoco. In 1988 werd hij directeur parfumerieonderzoek bij J & E Sozio en in 1993 directeur bij Argeville. Van 1995 tot 1997 was Raymond Chaillan voorzitter van de Société Française des Parfumeurs (SFP) en nog steeds erevoorzitter van SFP.
Raymond Chaillan componeerde tal van populaire geuren tijdens zijn carrière. Tot zijn creaties behoren de herengeuren Madeleine de Rauch Monsieur de Rauch (1973 met Jacques Bercia), Nina Ricci Signoricci 2 (1976), Yves Rocher Eau de Vetyver (1982) of Pierre Cardin Bleu Marine pour Lui (1986). Raymond Chaillan ontwikkelde voor Yves Saint Laurent samen met Jean-Louis Sieuzac ook de felbegeerde vrouwengeur Opium (1977).

Geurklassiekers in het moderne kubusflesje van de La Collection YSL

Yves Saint Laurent Pour Pour Homme is een van de speciale mannengeuren van de La Collection YSL, die al zijn acht geuren in een uniform flesdesign presenteert: in chique kleine dubbele kubus flacons.
Elke flacon bestaat uit twee dobbelstenen die op elkaar geplaatst zijn. Een kubus wordt gevormd door het vat van een massief helder glas waarin de eau de toilette is opgeslagen. De tweede kubus is de sluitdop, die diagonaal aan de kubusvormige glazen kuip bevestigd is. De flacons van de mannen worden gepresenteerd in een krachtig, elegant zwart, de favoriete kleur van Yves Saint-Laurent.
Voor sommige flesvarianten is de glazen kubus gecoat met een zwarte kunststof bovenkant. Op de achterkant van de fles staan de dominante accords van deze geur vermeld op basis van de geurpiramide: Citron, Petit Grain, Menthe, Patchouli en Mousse de Chêne (eiken mos). Dit omvat 1971, het jaar waarin de originele geur werd geïntroduceerd.
De doos met zwart kubusvormige kubusvormige doos met patroon toont een rood vierkant in het midden, wat de originele rode fles aanduidt die in 1971 door Pierre Dinand is gemaakt.

Pour Homme - de beroemde campagne "met" Yves Saint Laurent

Ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan presenteerde modeontwerper Yves Saint Laurent in 2011 de La Collection YSL parfumcollectie. Acht beroemde en populaire geuriconen uit de periode tussen 1960 en 2010 werden opnieuw op de markt gebracht. Sommige van deze historische parfumklassiekers waren tot dan toe nauwelijks verkrijgbaar en werden niet meer geproduceerd.
Deze collectie bevat vier geselecteerde mannen- en vier vrouwengeuren. Deze werden individueel en als complete collectie gepromoot in een fotocampagne. De nostalgische La Collection YSL kreeg de roze-beige kubusflacons van vrouwengeuren en zwarte kubusflacons van mannengeuren in het patroon van een schaakbord. Een eerbetoon aan de heldere snitten en verfijnde ontwerpen van het modehuis Yves Saint Laurent.
Een van deze begeerde mannengeuren is Yves Saint Laurent Pour Homme. De originele Pour Homme kwam uit in 1971 en was de eerste mannengeur van het modemerk. De geurcampagne van dit origineel zorgde in die tijd voor een sensatie in de wereld. Voor de reclamecampagne verscheen de modeontwerper zelf als model voor de camera - naakt met neutrale expressie in o.a. een stijlvolle zitpositie.
Deze beroemde zwart-wit naaktfoto toonde Yves Saint Laurent, toen 35 jaar oud, alleen gekleed in zijn bril en met een citaat: "Depuis 3 ans cette eau de toilette est la mienne. Aujourd´hui elle peut étre la vótre.". (Dit eau de toilette is al 3 jaar mijn eau de toilette, vandaag is het misschien van u.). De fotograaf was Jeanloup Sieff.
De verfrissende Chypre Pour Homme stond niet en staat niet voor provocatie, maar voor mannelijkheid, natuurlijkheid, kracht, elegantie, verfijning en als het parfum van de overwinning voor succesvolle zakenlui, dat in verdere reclamefoto's op inspirerende wijze werd vertegenwoordigd door andere mannenmodellen, citaten en een Financial Times.