Y als levensstijl
De campagne om Yves Saint Laurent Y Men te presenteren is een verfrissende demonstratie van krachtige, moderne mannelijkheid. Het middelpunt is een tv-commercial vol energie, actie en snelheid. De hoofdrolspeler is de Amerikaanse zanger, acteur en gitarist Adam Levine, die pronkt met de adembenemende mannelijkheid van zijn getatoeëerde lichaam. Levine werd beroemd als frontman van de popgroep Maroon 5. In 2013 werd de zanger door People Magazine uitgeroepen tot de Sexiest Man Alive en in 2017 kreeg hij een ster op de legendarische Walk of Fame in Hollywood.
Op het snelle ritme van het nummer "So Tied Up - Cold War Kids" begint de reclame met een gigantische witte Y tegen een zwarte achtergrond. Wat volgt is een snelle opeenvolging van beelden. Binnenin de opvallende Y beginnen letters te bewegen, wat aangeeft dat de eenvoudige letter een symbool, een statement, een vraag is geworden - gewoon een mannelijk identificatiekenmerk van een moderne levensstijl. Tussen de letters door verschijnt de getuigenis, ook binnenin de letter, op een motorfiets, met een brandende fakkel, zijn armen zelfverzekerd spreidend over zijn stad op een dak. De bedachtzame, soms meditatieve poses van Adam Levine zijn net zo indrukwekkend. De korte film van iets meer dan veertig seconden eindigt met de zin "Alles begint met een Waarom", waarbij de nadruk opnieuw op de symbolische Y ligt. Daarna volgt alleen nog een korte insert waarin Yves Saint Laurent Y Men wordt gekarakteriseerd als een nieuwe mannengeur.
Een indrukwekkende advertentie die op unieke wijze de explosiviteit en kracht van de geur laat zien. In tegenstelling tot presentaties van andere merken, wordt de flacon in de reclame niet afzonderlijk getoond.