Y als levensstijl
De campagne om het Yves Saint Laurent nieuwe Y Men onder de aandacht te brengen is een verfrissende demonstratie van krachtige, moderne mannelijkheid. Het hart is een tv-spot vol energie, actie en snelheid. De hoofdrolspeler is de Amerikaanse zanger, acteur en gitarist Adam Levine, die de adembenemende mannelijkheid van zijn getatoeëerde lichaam toont. Levine werd bekend als frontman van de popgroep Maroon 5. In 2013 werd People Magazine uitgeroepen tot zangeres Sexiest Man Alive, in 2017 kreeg hij een ster op de legendarische Walk of Fame in Hollywood.
Op het snelle ritme van het nummer "So Tied Up - Cold War Kids" begint de commercial met een enorme witte Y tegen een zwarte achtergrond. Wat nu volgt is een snelle opeenvolging van beelden. Binnenin de opvallende Y begint het opschrift te bewegen, om aan te geven dat de eenvoudige letter een symbool, verklaring, vraag is geworden - gewoon het mannelijke herkenningsteken van een moderne levensstijl. Tussen de belettering, de getuigenissen, ook in de brief, op een motorfiets, met een brandende toorts, op een dak dat zijn armen zelfbewust over zijn stad verspreidt. Even indrukwekkend zijn de reflecterende, soms meditatieve poses van Adam Levine. De kleine film van een goede veertig seconden eindigt met de zin "Alles begint met een Waarom", met de nadruk op de symbolische Y weer. Het is slechts een korte fade in dat Yves Saint Laurent zich kenmerkt Y Men als een nieuwe mannengeur.
Een indrukwekkende plek die op unieke wijze de explosiviteit en kracht van de geur in scène zet. In tegenstelling tot bij presentaties van andere merken onthoudt hij zich ervan om de fles in individuele takes in beeld te brengen.