Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Yves Saint Laurent Y Men - Een fascinerende Fougère geur in een moderne interpretatie

In Yves Saint Laurent 2017 lanceerde Y Men het Parijse modemerk een statementgeur voor mannen die de traditie van exclusieve Fougère-geuren naar de moderne tijd transporteert. De geschiedenis van de YSL Signature geur Y begint in 1964 met een vrouwengeur die in 2011 een indrukwekkende herlancering heeft ondergaan. Sinds 2017 is er een krachtige, dynamische versie van de geur als een eau de toilette voor mannen, in 2018 gevolgd door een meer weelderige eau de parfum. De geur daagt de verfijnde balans tussen levendige frisheid en krachtige dynamiek, bijna zoals de legendarische outfit van de modeontwerper, bestaande uit een wit T-shirt en een zwarte jas.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Yves Saint Laurent Y Men opent met een sprankelend akkoord van sappige bergamot en fijn kruidige gember, waaraan het fruitige aroma van knapperige appel een zoete toets toevoegt. De buitengewone hartnoot combineert de betoverende geur van rozengeranium met een onweerstaanbare kruidencocktail van groene salie en een intens accent van jeneverbessen. Bijna geen enkel ander parfum heeft de delicate geur van bloesem zo krachtig onderstreept en apostrofisch gemaakt, en elegante elegantie is het thema van de basis van de Franse luxe geur. De charme vol karakter van edel amberhout krijgt bijna magische kenmerken door een nuance van wierook. De heerlijke tonkaboon mengt een vleugje sensualiteit in de afwerking van het parfum.

Een beroemde avonturier op zoek naar geurformules

De krachtige Yves Saint Laurent mannengeur Y Men is een compositie van sterparfumeur Dominique Ropion. De Fransman, geboren in Parijs, volgde zijn opleiding aan de beroemde Roure Bertrand Dupont, nu het Givaudan Parfum Instituut in Grasse. De parfumeur van Yves Saint Laurent Jean-Louis Sieuzac, een van de belangrijkste parfumkunstenaars ter wereld, werkte Y Men enkele jaren. Vandaag de dag is Dominique Ropion een van de sterparfumeurs van de gerenommeerde geur- en aromafabrikant International Flavors & Fragrances.
Hij beschrijft zichzelf als een avonturier die zich baseert op zijn instinct om parfums te formuleren. Al meer dan vijfendertig jaar speelt de uitzonderlijke Franse parfumeur een belangrijke rol in de creatie van nieuwe internationale geurtrends. De lijst van zijn composities bevat meer dan 150 parfums voor bijna alle gerenommeerde luxe labels wereldwijd. Fascinerend zijn zijn geuren voor de unieke lijn Editions de Parfum Frédéric Malle. Met deze collectie geeft uitgeverij en uitgeverij Frédéric Malle succesvolle, gerenommeerde parfumeurs de mogelijkheid om vrijelijk hun creativiteit te uiten zonder gebonden te zijn aan specificaties of commerciële beperkingen.
Ropion heeft tot nu toe in totaal negen parfums gecomponeerd voor de Editions de Parfum Frédéric Malle. De Promise geur is de nieuwste samenstelling van Ropion voor de Malle collectie. Het in 2017 gelanceerde bloemaromatische Unisexparfum laat de specificaties van de traditionele geurpiramide achter zich en plaatst zijn akkoorden op gelijke voet en speels naast elkaar. In het midden van het parfum staan twee onbetwiste bloemkoninginnen. Kostbaar absoluut van de Turkse roos en de betoverende geur van de Bulgaarse roos zijn de dominante accenten. De verleidelijke zoetheid van de appel, de tintelende roze peper, het aromatische kruidnagel, de groenmosachtige patchouli, cypriool en labdanum zijn de indrukwekkende retinue en het karakteristieke hof van de trotse rozen. Een prachtig parfum vol sprankelende elegantie met een rustgevend vleugje subtiele sensualiteit.

Klassiek design met moderne contouren

Beide varianten van eau de parfum Yves Saint Laurent Y Men en eau de toilette worden gepresenteerd in een fles die, net als de geur, een synthese van kracht en elegantie vertegenwoordigt. De rechthoekige, opvallende helder glazen fles is ontworpen door de bekende Franse kunstenares Suzanne Dalton. Hun typische tijdloze minimalistische stijl kenmerkt ook de flessen met geuren van de labels Calvin Klein en Chopard. De iconische contouren van de geurfles vinden hun elegante tegenhanger in de meesterlijk gebogen lijnen van de binnenfles, die de aandacht trekt met zijn glinsterende blauwe geur. Een ronde dop van zwart plastic past zich aan het eenvoudige ontwerp van de fles aan.
Het zilveren etiket op de voorkant van de flacon met het logo dat een handelsmerk is geworden, verraadt de naam van het etiket op een minimalistische en elegante manier. De naam van het parfum staat op de verpakking van het parfumYves Saint Laurent Y Men . Een oversized Y regeert de verder eenvoudige, zwart-blauwe verpakkingsdoos.

Y als levensstijl

De campagne om het Yves Saint Laurent nieuwe Y Men onder de aandacht te brengen is een verfrissende demonstratie van krachtige, moderne mannelijkheid. Het hart is een tv-spot vol energie, actie en snelheid. De hoofdrolspeler is de Amerikaanse zanger, acteur en gitarist Adam Levine, die de adembenemende mannelijkheid van zijn getatoeëerde lichaam toont. Levine werd bekend als frontman van de popgroep Maroon 5. In 2013 werd People Magazine uitgeroepen tot zangeres Sexiest Man Alive, in 2017 kreeg hij een ster op de legendarische Walk of Fame in Hollywood.
Alles begint met een "Waarom? Yves Saint Laurent Y, 2017.
Op het snelle ritme van het nummer "So Tied Up - Cold War Kids" begint de commercial met een enorme witte Y tegen een zwarte achtergrond. Wat nu volgt is een snelle opeenvolging van beelden. Binnenin de opvallende Y begint het opschrift te bewegen, om aan te geven dat de eenvoudige letter een symbool, verklaring, vraag is geworden - gewoon het mannelijke herkenningsteken van een moderne levensstijl. Tussen de belettering, de getuigenissen, ook in de brief, op een motorfiets, met een brandende toorts, op een dak dat zijn armen zelfbewust over zijn stad verspreidt. Even indrukwekkend zijn de reflecterende, soms meditatieve poses van Adam Levine. De kleine film van een goede veertig seconden eindigt met de zin "Alles begint met een Waarom", met de nadruk op de symbolische Y weer. Het is slechts een korte fade in dat Yves Saint Laurent zich kenmerkt Y Men als een nieuwe mannengeur.
Een indrukwekkende plek die op unieke wijze de explosiviteit en kracht van de geur in scène zet. In tegenstelling tot bij presentaties van andere merken onthoudt hij zich ervan om de fles in individuele takes in beeld te brengen.