Geurcampagne met Jessica Chastain
De betoverende bloemige damesgeur Yves Saint Laurent Manifesto werd in de zomer van 2012 op de markt gebracht. De geur straalt pure vrouwelijkheid uit en wordt door Yves Saint Laurent gepresenteerd als een manifest. In de campagne voor Yves Saint Laurent Manifesto belichaamde de Amerikaanse film- en theateractrice Jessica Michelle Chastain de geur in een originele promotiefilm en een expressieve printadvertentie. De meervoudig bekroonde actrice is internationaal bekend van films als An Open Account, Take Shelter, The Tree of Life, Help en de politieke thriller Zero Dark Thirty, waarvoor ze in 2013 de Golden Globe Award voor Beste Actrice in een Hoofdrol won. Met haar stralende helderheid, natuurlijke gratie, karakter en durf en haar verrukkelijke charme is Jessica Chastain de ideale Yves Saint Laurent Manifesto-vrouw.
In de reclamecampagne voor Yves Saint Laurent Manifesto portretteert de actrice een levendige, zelfverzekerde creatieve kunstenares die sensueel en gepassioneerd een kunstschilderij creëert met haar blote handen en veel kleur in een krachtig violet. Volgens Stephan Bezy, International General Manager van Yves Saint Laurent Beauté, was paars de kleur van de absolute verleiding voor de modeontwerper Yves Saint Laurent. In de printcampagne doopt ze haar handen diep in de paarse kleur, zodat deze niet alleen zachtjes over haar armen loopt, maar ook haar delicate handen omhult alsof ze handschoenen draagt. De printcampagne won goud bij de World Luxury Awards in de herfst van 2012.
De al even originele reclamefilm werd geproduceerd door de Deense regisseur Nicolas Winding Refn en vertelt het korte verhaal van de Manifesto-kunstenares tijdens de gepassioneerde en sensuele creatie van haar paarse schilderij en de veiling ervan in een kunstgalerie. Haar filmpartner in de commercial is de aantrekkelijke Spaanse acteur Sergio Muniz.