Geen resultaten Resultaat: Resultaten:
Filter merkwinkel
Filter actief
Alles verwijderen
naar de merkwinkel

Lijnen +

Productsoort +

prijs +

21 375
toepassen
vandaag tot-30%1
thuiswinkel gecertificeerd
Deze winkel is onafhankelijk gecertificeerd en biedt 30 dagen geld-terug-garantie Meer informatie

Yves Saint Laurent MYSLF

De geur +

Yves Saint Laurent MYSLF: De herontdekking van veelzijdige mannelijkheid

Yves Saint Laurent zette zichzelf graag in de schijnwerpers. Met de bloemig-houtachtige geurcompositie Yves Saint Laurent MYSLF creëerde zijn team in 2023 een monument voor de onvergetelijke modeontwerper: YSL bevrijdde niet alleen de damesmode. De voormalige assistent van Dior nam ook het aura van de heilige weg uit de haute couture. Drugsexcessen en feestjes begeleidden de opkomst van het genie en uiteindelijk, kort voor zijn dood, de bekentenis aan zijn levenspartner Pierre Bergé.

Yves Saint Laurent MYSLF, de nieuwe geur van het Huis voor mannen, is een eerbetoon aan de hoogte- en dieptepunten van het zelf. Het parfum is daarmee een reactie op de beelden van vrouwen in het YSL kunstproject "Self", dat in 2018 te zien was op Art Basel in Miami: Creative Director Anthony Vaccarello ensceneerde daar de individualiteit van de YSL-vrouw. De geur, met "Elvis" acteur Austin Butler als het gezicht en merkambassadeur, draait om het zelf van een man, zijn waarden en zijn expressie.

De geur van de zelfbepaling van een man begint met een fris, levendig akkoord van Calabrische bergamot en bergamotblad. In het hart ontmoet het een wilde, levendige oranjebloesem absolue die vervaagt op een sensueel bed van veganistische amber en Indonesische patchoeli.

Christophe Raynaud, die de geur creëerde, heeft al beroemde geuren ontworpen zoals Paco Rabanne 1 Million (2008), Lancôme La Nuit Trésor (2015) en Jean Paul Gaultier Scandal pour Homme (2021). "Ik ben een ambachtsman met de gevoeligheid van een kunstenaar", zo beschrijft hij zijn relatie met de parfumerie, die voor hem een universum en een verslaving is. Raynaud creëert zijn geuren, zoals Yves Saint Laurent MYSLF, eerst in ruwe vorm en verfijnt ze dan tot ze hun unieke uitstraling en aanwezigheid hebben bereikt.

In zijn strakke zwarte flacon met het ingewikkelde YSL-logo is MYSLF minimalistisch en nostalgisch. Het logo werd in 1961 ontworpen door grafisch kunstenaar A.M. Cassandre en maakt sindsdien deel uit van de merkidentiteit Yves Saint Laurent. Het symboliseert luxe en rebellie tegelijkertijd. YSL Beauty hecht veel belang aan de bescherming van het milieu. Daarom bevat het zwart gelakte flesje gerecycled glas en is het karton FSC-Mix gecertificeerd. De flacon is hervulbaar.

Austin Butler verschijnt als een rebel in zijn campagne voor de Yves Saint Laurent MYSLF. In de video, gefilmd door de Palme d'Or-winnende Parijse regisseur Julia Ducournau, beweegt hij in facetten in een zwarte spiegelzaal, waarbij het tempo en ritme van zijn beelden fluctueren. Dansend en schaduwboksend verkent hij de diversiteit van zijn leven totdat hij zich realiseert: "Ik ben wat ik ben, wat er ook gebeurt." De printcampagne, gerealiseerd door de New Yorkse fotograaf Gray Sorrenti, toont Butler in verschillende facetten: zowel in een zakelijk pak als in een zwart leren jack. Wie het leven net zo casual ziet, kan zichzelf trakteren op deze tijdloze luxe geur.

Parfümeur:
Christophe Raynaud
Jaar van uitgave:
2023
Juridische kennisgevingen:
Alle prijzen incl. BTW & excl. verzendkosten