Yves Saint Laurent's campagnes voor M7 en M7 Oud Absolu
Yves Saint Laurent M7 Oud Absolu werd in 2011 gelanceerd als een van de vier mannengeuren in de achtdelige La Collection YSL Heritage collectie. De parfumcollectie is gemaakt ter ere van de 50e verjaardag van het modehuis Yves Saint Laurent. De La Collection YSL bestaat uit vier vrouwelijke en vier mannelijke geuriconen, elk gemaakt tussen 1960 en 2010. Fascinerende geurende beroemdheden uit het huis van Yves Saint Laurent, die geschiedenis schreven en vandaag de dag nog steeds tijdloos dames en heren olfactorisch strelen.
Terwijl sommige van de originele geuren gedeeltelijk werden gepromoot in sensationele reclamecampagnes, de campagne presenteert de La Collection YSL discreet, maar niet minder origineel. De klassieke geuren staan centraal in de fotocampagne. De presentatie van de gehele collectie toont de kubusflacons in een artistiek schaakbordpatroon. Deze presentatie is een eerbetoon aan de helderheid van de stukken en de verfijning van Yves Saint Laurent's modeontwerpen.
De originele YSL M7 was een van de geuren waarvan de reclamecampagne veroorzaakte wereldwijde verontwaardiging en krantenkoppen. De campagne is geïnitieerd door voormalig YSL creatief directeur Tom Ford en presenteert de mannelijkheid van de erotiserende oudgeur met de aantrekkelijke Taekwondo meester en model Samuel de Cubber in complete naaktheid.
Maar uiteindelijk was het niet de campagne die de mensen verhitte die speciaal was, maar een heel specifiek ingrediënt van het parfum - de oud. De magische geur, afrodisiacum en kostbare oud olie uit de hars van de adelaar hout boom is nog nooit gebruikt in parfum. Bekend in het Oosten en Arabië voor 2000 jaar, oud was tot dan toe nog steeds een volledig vreemde geur in de westerse parfumwereld. Yves Saint Laurent M7, de eerste od-geur, revolutioneerde de parfummarkt en creëerde een nieuwe parfumtrend. De beroemde M7 werd opnieuw gelanceerd als Yves Saint Laurent M7 Oud Absolu.