Yves Saint Laurents campagnes voor M7 en M7 Oud Absolu
Yves Saint Laurent M7 Oud Absolu werd in 2011 gelanceerd als een van de vier mannengeuren in de achtdelige Heritage Collection La Collection YSL. De parfumcollectie werd samengesteld ter ere van de 50e verjaardag van het modehuis Yves Saint Laurent. La Collection YSL bestaat uit vier vrouwelijke en vier mannelijke geuriconen gecreëerd tussen 1960 en 2010. Fascinerende geurfiguren uit het huis van Yves Saint Laurent, die geschiedenis schreven en vandaag de dag nog steeds mannen en vrouwen vleien met hun tijdloze olfactorische aantrekkingskracht.
Terwijl sommige van de originele geuren werden gepromoot in sensationele reclamecampagnes, presenteert de campagne La Collection YSL op een subtiele maar niet minder originele manier. De klassieke geuren staan centraal in de fotocampagne. De presentatie van de gehele collectie toont de kubusflacons in een artistiek schaakbordpatroon. Deze presentatie is een eerbetoon aan de helderheid van de coupes en de verfijning van de modeontwerpen van Yves Saint Laurent.
De originele YSL M7 was een van de geuren waarvan de reclamecampagne wereldwijde verontwaardiging veroorzaakte en de krantenkoppen haalde. De campagne werd geïnitieerd door voormalig YSL creatief directeur Tom Ford en presenteert de mannelijkheid van de erotiserende oergeur met de aantrekkelijke taekwondo meester en model Samuel de Cubber in volledige naaktheid.
Het was echter niet de verhitte campagne die uiteindelijk bijzonder was, maar een heel specifiek ingrediënt in de geur - de oud. De magisch geurende, lustopwekkende en kostbare oerolie van de hars van de adelaarshoutboom was nog nooit eerder gebruikt in een parfum. Oud was al 2000 jaar bekend in het Oosten en Arabië, maar tot dan toe was het een volledig vreemde geur in de westerse parfumwereld. Yves Saint Laurent M7 was de eerste oergeur die een revolutie teweegbracht op de parfummarkt en een nieuwe geurtrend creëerde. De beroemde M7 werd opnieuw gelanceerd als Yves Saint Laurent M7 Oud Absolu.