De campagne voor de Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique
"Une interprétation olfactive plus intense et plus epicée que l'eau de toilette originelle La Nuit de l'Homme", intenser en pittiger dan het origineel: dit is hoe Dominique Ropion zijn Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique in de geurcampagne van 2021 aanprijst. Het parfumflesje is afgebeeld te midden van geraniumbladeren en lavendelpluimen die verlicht zijn in middernachtblauw, als een aquarium dat gloeit alsof het onder stroom staat. Het zwarte gegraveerde deksel met het YSL-logo is afgebeeld op een bedje van lavendel en kardemom.
Yves Saint Laurent heeft, net als bij zijn vorige geuren in de La Nuit editie, kosten noch moeite gespaard om een reclamespotje voor het parfum te presenteren. Model Vinnie Woolston, die reeds de campagnes voor L'Homme Le Parfum en La Nuit De L'Homme vorm gaf, was ook deze keer zijn hoofdrolspeler. Vinnie Woolston, die de klassieke, moderne gentleman imiteert met zijn getaande scheerbeurt en hoog opgestoken kapsel, maakt een panoramische rit langs het fascinerende decor van een bergachtige droomkust in de commercial voor Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique, die ook de herlancering van La Nuit promoot. Zijn bestemming is een openluchtdiscotheek in het midden van de oude stadsmuren. Hier, te midden van een opwindend feest, ontmoet hij zijn partner, de sensuele Chiharu Okunugi, om haar naar de flat te begeleiden.
Het Japanse stermodel Chiharu Okunugi heeft gelopen voor Prada, Balenciaga, Miu Miu, Hermès en vele andere luxelabels. Zij is verschenen in Vogue China en Taiwan en was het gezicht van andere prominente reclamecampagnes. "Stijlkoning" Vinnie Woolston uit Nieuw-Zeeland heeft al gewerkt met tijdschriften als GQ Style Australia, model gestaan voor merken als Strellson, Diesel en H & M. "Ik werd in een surfwinkel benaderd om model te staan. Eigenlijk wilde ik profvoetballer of skateboarder worden," zegt hij. Hij heeft geen spijt gehad van zijn keuze - hij schitterde immers naast Kate Moss en Cara Delevigne in zijn laatste Mango shoot.
De Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique spot werd geregisseerd door Emily Kai Bock. Het werk van de Canadese, in Californië gevestigde schrijver en regisseur, die aanvankelijk schilder- en beeldhouwkunst studeerde, omvat onder meer de commercials "Double Dutch" voor Google en "La beauté du monde" voor Médicins Du Monde. Haar korte film "A Funeral for Lightning" won een korte filmprijs op het Los Angeles Film Festival in 2016.