De campagne voor de Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique
"Une interprétation olfactive plus intense et plus epicée que l'eau de toilette originelle La Nuit de l'Homme", intenser en pittiger dan het origineel: zo promootte Dominique Ropion zijn Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique in de geurcampagne van 2021. De geurflacon is afgebeeld te midden van verlichte middernachtblauwe geraniumbladeren en lavendelpluimen, als een aquarium dat gloeit alsof het onder stroom staat. Als alternatief is de zwarte gegraveerde dop met het YSL-logo afgebeeld op een bed van lavendel en kardemom.
Net als bij de vorige La Nuit-editieparfums heeft Yves Saint Laurent kosten noch moeite gespaard om een commercial voor de geur te presenteren. Model Vinnie Woolston, die ook al de campagnes voor L'Homme Le Parfum en La Nuit De L'Homme kenmerkte, was opnieuw de hoofdrolspeler. Vinnie Woolston, die de klassieke, moderne gentleman nabootst met zijn gladde scheerbeurt en sterk gestylde kapsel, maakt een panoramische rit langs de fascinerende achtergrond van een bergachtige droomkust in de reclamefilm voor Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique, die ook de herlancering van La Nuit promoot. Zijn bestemming is een openluchtdiscotheek te midden van oude stadsmuren. Hier, te midden van een opwindend feest, ontmoet hij zijn partner, de sensuele Chiharu Okunugi, om haar naar haar flat te begeleiden.
Het Japanse fotomodel Chiharu Okunugi heeft al voor Prada, Balenciaga, Miu Miu, Hermès en vele andere luxelabels gelopen. Ze verscheen in Vogue China en Taiwan en was het gezicht van andere prominente reclamecampagnes. "Style King" Vinnie Woolston uit Nieuw-Zeeland heeft al gewerkt voor tijdschriften als GQ Style Australia en model gestaan voor merken als Strellson, Diesel en H & M. "Ik werd benaderd in een surfwinkel en gevraagd of ik model wilde staan. Ik wilde eigenlijk profvoetballer of skateboarder worden," zegt hij. Hij heeft geen spijt van zijn keuze - hij schitterde tenslotte naast Kate Moss en Cara Delevigne in zijn laatste shoot bij Mango.
De Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme Bleu Electrique reclame is geregisseerd door Emily Kai Bock. De Canadese schrijfster en regisseuse, die in Californië woont en aanvankelijk schilder- en beeldhouwkunst studeerde, maakte onder andere de reclamefilms "Double Dutch" voor Google en "La beauté du monde" voor Médicins Du Monde. Haar korte film "A Funeral for Lightning" won in 2016 een korte filmprijs op het Los Angeles Film Festival.