Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Estée Lauder Wood Mystique: een weelderige oosterse geur ontworpen voor luxe smaken

Estée Lauder Wood Mystique is een mysterieuze geurcompositie die ons introduceert in de wereld van rijkdom en weelde. Dit sensuele luxueuze parfum werd in 2012 voor het eerst exclusief voor de markten van het Midden-Oosten ontwikkeld. Zijn hart houdt de geur van de kostbare Mei steeg uit Grasse. Estée Lauder Wood Mystique is een juweel van de west-oostelijke parfumerie en was samengesteld uit de beste stoffen.
Het weelderige geurboeket opent met akkoorden van edele roos, nuances van pioenroos en roze peper. Dan opent zich een weelderig geurhart: De fijnste rozen- en pinkstertabletten, omgeven door kostbare jasmijnroosessentie, voldoen aan de Provençaalse mimosa absolute en betoverende ylang-ylang geuren. De aroma's van Marokkaanse iris ronden dit bedwelmende hart af. De basis van de Estée Lauder Wood Mystique is zwaar, kruidig en zacht tegelijk. Benzoë, gewonnen uit de altijd groene Styrax bomen van het Indonesische regenwoud, ontmoet mooie tinten framboos, ondergelegd met leer, oud, patchouli en cederhout. De kostbare oud wordt gewonnen uit de hars van de Zuidoost-Aziatische adelaarsboom en rijpt gedurende tientallen jaren tot het afrodisiacum zich ontvouwt.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Estée Lauder Wood Mystique was de eerste uniseks geur die in de oosterse wereld werd uitgestraald. Dankzij de rijke formule en een uitzonderlijke campagne was het zo succesvol dat het in Europa en wereldwijd werd gelanceerd.

Karyn Khoury, hoofd parfumeur bij Estée Lauder, heeft de prachtige Estée Lauder Wood Mystique gecreëerd.

Met Estée Lauder Wood Mystique lanceerde Estée Lauder het initiatief om het Amerikaanse premium parfummerk beter bekend te maken in de Arabische wereld. De geur zou elegant, mysterieus en uitbundig moeten zijn, was het concept van de erfgename en kleindochter van Estée Lauder, Aerin Lauder, die in 1996 overleed. Ze werd ondersteund door Senior Vice President Karyn Khoury, "neus" van de Estée Lauder Wood Mystique geur- en geurontwikkelaar van het wereldwijde schoonheidsbedrijf.
Khoury, een Amerikaans staatsburger met Italiaanse en Syrische wortels, trad op 25-jarige leeftijd in dienst bij Givaudan als loopbaanwisselaar in de parfumindustrie. Vijf jaar later debuteerde ze met Estée Lauder, eerst voor Aramis en daarna als parfumontwikkelaar naast Estée Lauder, haar in 2011 overleden schoondochter Evelyn en haar zoon Leonard Lauder. Zij is sinds 1998 Lauder Vice President. In 2012 ontvingen Khoury en IFF Vice President Sophia Grojsman de titel "Most Successful Fragrance Developer of the Present" op het Visionaries Gala en de Awards Ceremonie in New York.
Haar geurcreaties omvatten Estée Lauder Beautiful, Estée Lauder Pleasures, de privégeurencollectie en Wood Mystique geuren, evenals zijn opvolger Amber Mystique geur gelanceerd in 2013. Karyn Khoury maakte ook voor Tom Ford en Tommy Hilfiger.
Voor Estée Lauder Wood Mystique kruiste Khoury het westen met oostelijke methoden van parfumcompositie. Voor het eerst werkte het team van Khoury nauw samen met lokale specialisten aan productontwikkeling in het Oosten. Ze gebruikten drie soorten rozen: de rozijneninfusie, het rozendestillaat en de roos absolue. Deze verschillend gedimensioneerde texturen vullen elkaar aan en geven de Rosenbouqet meer ruimte. Het hoogtepunt van Estée Lauder Wood Mystique is het samenspel van zijn hartnuances van mimosa, roos, iris en ylang-ylang. De achtergrond speelt zich af rond de florale nuances met benzoë, framboos, leer, patchoeli en cederhoutaroma's en bepaalt de langdurige klankkleur ervan.

Een fles als een statement van puur goud

De edele gouden parfumfles onderstreept de sensualiteit en weelde van de Estée Lauder Wood Mystique Eau de Parfums. Het prachtige, rechthoekige lichaam is als een gouden staaf, die overal goud schijnt. In luxueus gebogen handschrift in goud op een zwart embleem, draagt het de initialen van de maker Estée Lauder. De gouden schroefstop met parfumspray wordt bekroond door een edele, vierkante kap van getint glas met een afgeschuinde gouden plaat.
Estée Lauder Wood Mystique werd in 2011 speciaal ontwikkeld voor distributie naar de markten in het Midden-Oosten. De fles, ontworpen door Estée Lauder, wordt ook gekenmerkt door de wens van de klant om een zeldzaam, exclusief parfum te kopen. De Lauder beautygroep werkt wereldwijd samen met een grote verscheidenheid aan zakenpartners, ook om redenen van duurzaamheid. In Duitsland is Heinz-Glas Estée Lauder een samenwerkingspartner voor de productie en verpakking van flacon. Opgericht in 1622 in Kleintettau, Franken, is de fabriek vandaag de dag wereldmarktleider in de productie en verfijning van kostbare parfumflessen. Het bedrijf heeft zijn eigen zakenrelaties in Dubai.

Tijdloze sensualiteit

Hoe adverteert u op de Arabische markt met zijn taboes tegen beelden van vrouwen? Jeff Brecker, Managing Director van het Amerikaanse reclamebureau R/GA voor Lauder, heeft deze delicate taak opgelost door het verlangen naar sensualiteit en nabijheid vakkundig te abstraheren.
De reclamevideo toont het moment van ontwaken na een Arabische nacht. Achter de muren van het paleis, discreet geobserveerd door scheidingswanden, glijdt een zijden doek, opgewerveld door de ochtendwind, over de kussens van een boudoir. Het slingert zich heen en weer in de wind en achter de draperie kan men de facetten van het lichaam van een vrouw raden: Delen van een achterdecolleté, benen, armen, een buik en een billen. Tot slot bedekt het doek een voorwerp waaruit het naar beneden glijdt: de fles van de Estée Lauder Wood Mystique.
"The Beauty Within": Net als de subtiel geënsceneerde commercial werd ook deze slogan, die creatief directeur Chad Ashley op de juiste manier bedacht, slim gekozen. Chad Ashley is hoofd van het creatieve bureau Digital Kitchen in Chicago. Hij ontwikkelde de plek voor Estée Lauder Wood Mystique in hoogwaardige 3D digitale technologie samen met de bekende Canadese reclamefilmer Colin Davis, die voor diverse mediaprojecten werkt en reeds curator was van het Atlantic Film Festival.
Parallel aan de promotievideo vond de productlancering van Estée Lauder Wood Mystique 2011 plaats via de belastingvrije kanalen, vergezeld van advertenties in tijdschriften zoals Africa Duty Free Magazine. De paginagrote printadvertentie van oktober 2011 bevat de Estée Lauder Wood Mystique fles tegen een achtergrond van reflecterende lichtreflecties. De slogan hier is simpel: Estée Lauder Wood Mystique introduceren.
Het succes van deze marktintroductie in het Midden-Oosten overtrof alle verwachtingen: De regionale omzet van Estées Lauder steeg in de eerste helft van het jaar na de lancering van de reclame met 4,4 procent. Estée Lauder gebruikte de campagne daarom ook in andere landen - met groot succes.