Adverteerplekken voor Estée Lauder Wit linnen met natuurlievende beelden
De reclamecampagnes van Estée Lauder White Linen voor parfums zijn heruitgegeven en ontwikkeld sinds de uitgiftedatum van de parfum. Het concept achter de campagnes is altijd hetzelfde gebleven. De foto's, die variëren van 1980 tot 1995, tonen altijd vrouwen gekleed in het wit, op zoek naar de afstand van een typische Amerikaanse veranda. De verwijzing naar de natuur, of het nu gaat om het weelderige groen van een tuin of het stralende blauw van een kuststrook aan zee, is er altijd. Opvallend is ook de vrouwenblik, die altijd dromerig de verte in zwerft.
De dromerige reclamecampagnes staan voor een frisse geur uit het voorjaar die met zijn ingrediënten de zintuigen prikkelt. Zijn zorgeloze lichtheid fascineert iedereen die hij in zijn neus stapt. In de topnoot opent de essentie met een florale cocktail van roos, jasmijn, lelie van de vallei en violette essences. Een prelude die nieuwsgierig is naar meer.
In de hartnoot geven pimento en violette wortel samen de creatie dat zekere extraatje en maken het onmiskenbaar. In de basis wordt de creatie van Estée Lauder op sensuele wijze afgerond met vetiver, mos, wierook en harsen. Dankzij de mix van de fijnste ingrediënten is de essentie een klassieker geworden. Het einde van het succesverhaal is pas vandaag in zicht.