Plekken voor Estée Lauder White Linen adverteren met natuurliefhebbende beelden
De reclamecampagnes voor de geur Estée Lauder White Linen zijn herhaaldelijk opnieuw gelanceerd en verder ontwikkeld sinds de geur werd uitgebracht. Het concept achter de campagnes is altijd hetzelfde gebleven. De foto's, die dateren van 1980 tot 1995, tonen altijd vrouwen in het wit, starend in de verte vanaf een typisch Amerikaanse veranda. De verwijzing naar de natuur, of het nu het weelderige groen van een tuin is of het stralende blauw van een kustlijn aan zee, is altijd aanwezig. Opvallend is ook de blik van de vrouw, die altijd dromerig in de verte staart.
De dromerige reclamecampagnes staan voor een geur die fris is als de lente en met zijn ingrediënten de zintuigen verkwikt. De zorgeloze lichtheid betovert iedereen die eraan ruikt. De topnoot van de essence opent met een bloemencocktail van roos, jasmijn, lelietje-van-dalen en viooltjesessences. Een prelude die nieuwsgierigheid naar meer wekt.
De hartnoot combineert kruidnagelpeper en viooltjeswortel, waardoor de creatie net dat beetje extra krijgt en onmiskenbaar is. In de basis wordt de creatie van Estée Lauder op sensuele wijze afgerond met vetiver, mos, wierook en harsen. Dankzij de mix van de beste ingrediënten is de essence nu een klassieker geworden. Het einde van dit succesverhaal is nog niet in zicht.