Kracht van vrouwen en teamwerk
Estèe Lauder Youth-Dew werd gecreëerd door de Amerikaanse parfumeur Josephine Catapano. Zij was een van de eersten in haar vak in Amerika en leidde vele uitstekende parfumeurs op, waaronder de beroemde Sophia Grojsman. Josephine Catapano ontwikkelde het parfum Estée Lauder Youth-Dew in opdracht van de jonge onderneemster Estée Lauder, die als jonge schoonheidsspecialiste samen met haar man in 1946 een cosmeticabedrijf oprichtte en met Youth-Dew haar eerste parfum op de markt bracht. Slechts enkele van Catapano's parfumcreaties zijn overgeleverd aan het nageslacht.
Hiertoe behoren Guy Laroche Fidji uit 1966 en Nobel Norell for Women, dat in 1968 door de parfumeur werd gecreëerd. Estèe Lauder begon met gezichtsverzorgingscrèmes en cosmetica en werd aanvankelijk belachelijk gemaakt toen ze probeerde de parfummarkt te veroveren met een parfum voor vrouwen. In de jaren 1950 werd de markt gedomineerd door Franse creaties, die als luxegoederen werden beschouwd. Maar met creatieve reclamecampagnes slaagde Lauder erin om Estée Lauder Youth-Dew klanten te inspireren en het parfum in het eerste jaar na de lancering bekend te maken in heel Amerika.
Ze gaf kleine proefmonsters en toiletartikelen gratis weg bij de aankoop van Estée Lauder Youth-Dew om de geur en het merk erachter te promoten. De neus achter deze succesvolle geur, Josephine Catapano, was in die tijd relatief onbekend en als vrouw een zeldzaamheid in haar beroep. Met Youth-Dew ontwierp Josephine Catapano namens Estèe Lauder een geur die vandaag de dag nog steeds tijdloos en elegant is dankzij zijn sensualiteit en emancipatie.