Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Vrouwelijk en zelfverzekerd

De geur van vervlogen tijden wordt Youth-Dew vastgelegd in het parfumEstée Lauder . Kruidige nuances en een oriëntaalse noot verenigen zich met vrouwelijke geurcomponenten van bloesems. Perzik en oranje zorgen voor een verfrissende en lichte eerste indruk in de topnoot. Aldehyden en bergamot zijn verdere verse componenten van de topnoot, die ondanks de oosterse geur doorschijnen. De topnoot met rozenblaadjes en orchideeën ziet er delicaat en vrouwelijk uit.
Zowel Ylang-ylang als kaneel en kassie geven deze klassieke geur diepte en sensualiteit. De basis wordt gedomineerd door Tolu Balsam en Peru Balsam - een onmiskenbare vanille noot wordt gecreëerd door deze combinatie, die de geur Estée Lauder Youth-Dew zijn kenmerkende noot geeft. De vrouwelijke klassieker met geëmancipeerde nuances werd in 1953 gecreëerd door de Amerikaanse parfumeur Josephine Catapano. In de stijl van de jaren 50 wordt deze geurcreatie gekenmerkt door een vrouwelijk zelfvertrouwen, dat toch sensueel en erotisch overkomt.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Estèe Lauder heeft zo een revolutie teweeggebracht op de parfummarkt, die in die tijd gedomineerd werd door Frankrijk. De samenstelling van lichte poedertinten en de zure frisheid van specerijen en hout maakt Estée Lauder het Youth-Dew een klassieker die ook vandaag de dag nog niets van zijn elegantie en populariteit heeft verloren.
alle klanten beoordelen positieve
Estée Lauder Youth-Dew
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Estée Lauder Youth-Dew
Heerlijke geur van Estee Lauder. Ik heb deze geur van mijn moeder gekregen voor mijn verjaardag en ben er super blij mee. Zal hem zeker opnieuw kopen als hij leeg is.

Vrouwengrootmacht en teamwork

Estèe Lauder Youth-Dew is gemaakt door de Amerikaanse parfumeur Josephine Catapano. Ze was een van de eerste van haar gilde in Amerika en trainde vele uitstekende parfumeurs, waaronder de beroemde Sophia Grojsman. Josephine Catapano ontwikkelde het parfum Estée Lauder Youth-Dew in opdracht van de jonge ondernemer Estée Lauder, die in 1946 samen met haar man een cosmeticabedrijf oprichtte en haar eerste parfum, Youth-Dew, op de markt bracht. Slechts enkele parfumcreaties van Catapano zijn doorgegeven aan het nageslacht.
Het gaat onder meer om Guy Laroche Fidji uit 1966 en Nobel Norell for Women, opgericht door de parfumeur in 1968. Estèe Lauder begon met gezichtsverzorgingscrèmes en cosmetica en was de eerste die glimlachte toen ze de parfummarkt wilde veroveren met een vrouwengeur. In de jaren vijftig werd dit gedomineerd door Franse creaties die werden beschouwd als luxegoederen. Met creatieve promoties kon Lauder echter de klanten van Estée Lauder Youth-Dew inspireren en het parfum in het eerste jaar van publicatie in heel Amerika bekend maken.
Bij de aankoop van Estée Lauder Youth-Dew bijvoorbeeld gaf ze gratis kleine samples en toiletartikelen om het parfum en het merk erachter te promoten. De neus achter deze succesvolle geur, Josephine Catapano, was toen relatief onbekend en een zeldzaamheid in haar beroep als vrouw. Josephine Catapano ontwierp in opdracht van Estèe Lauder een parfum dat dankzij zijn sensualiteit en emancipatie vandaag de dag nog steeds tijdloos en elegant is.

Tijdloze schoonheid

De fles van deze klassieke geur is een hommage aan het vrouwelijke lichaam en zijn vormen. De taille wordt bekroond door een strik die, net als de rest van het ontwerp, gedomineerd wordt door goud. Het glaslichaam is lang, smal en licht gerimpeld. Het doet denken aan een vloeiende jurk, die op het smalste punt wordt geaccentueerd door een gouden strik. Aan de bovenkant verandert het glazen lichaam in een gouden verstuiver, die bedekt wordt door een eveneens gouden kap.
Aan de bovenkant van de dop zitten twee gestileerde ringen die er geweven uitzien en de fles een elegante toets geven. Goud is de dominante kleur van het flaconontwerp en geeft Estée Lauder Youth-Dew een nobel en glamoureus accent. Toen Estée Lauder het parfum Youth-Dew in 1953 op de markt werd gebracht, werd het geadverteerd als badolie, en de fles werd geboeid door een heldere lijn, gouden accenten en een glazen dop. Zelfs het design werd destijds gekenmerkt door vrouwelijke elegantie en een luxueuze uitstraling die de waarde van de inhoud benadrukte.

Revolutionair en geëmancipeerd

De grootschalige reclamecampagnes zoals we die vandaag de dag kennen, met een huisstijl en een onmiskenbare stijl, waren in de jaren vijftig nog niet in zwang. Met zijn eerste parfum bracht Estée Lauder echter een parfum op de markt dat ook revolutionair was in de marketing. In die tijd domineerde dure Franse parfums de markt, die zich alleen de hogere klasse kon veroorloven. Estée Lauder Youth-Dew was een vrouwengeur die ook dienst deed als badolie, die de Amerikaanse dames royaal in het badwater en op de huid dribbelden. In het preuts Amerika van de jaren vijftig was dit een echte innovatie.
Het nobele design van de fles en de duivenblauwe buitenverpakking, die de naam van het parfum "Youth-Dew" weerspiegelde, zorgden ervoor dat Estée Lauder zeer bekend werd onder Amerikaanse vrouwen in het eerste jaar na de marktintroductie van Estée Lauder Youth-Dew. Estée Lauder Youth-Dew was het eerste parfum waar vrouwen van alle leeftijden en achtergronden van hielden. Onder het motto van de ondernemer "Beauty is an attitude" werd de aankoop van parfum met de introductie van deze klassieke geur in Amerika uitgeroepen tot een vrouwenzaak. Het bedrijf zette ook zijn campagnes voort om de emancipatie van vrouwen te bevorderen zonder de vrouwelijkheid te onderdrukken. De innovatieve geest van Estée Lauder heeft van Estée Lauder Youth-Dew een legendarische geur gemaakt die even populair is bij jong en oud.