Producten van het Estée Lauder-label beloven hoogwaardige ingrediënten in combinatie met een schat aan ervaring. Het label werd in de vorige eeuw opgericht door een jonge dame in New York. Josephine Esther Mentzer voelde al vroeg de drang om de natuurlijke schoonheid van vrouwen te benadrukken. Haar oom, een beroemde chemicus, leerde haar veel over huidverzorging. Het was John Schots beroemde allround crème die de basis legde voor haar rijk. Met de Super-Rich All Purpose Cream veroverde Estée Lauder zeer snel de maatschappij, die net als haar moeder streefde naar een zachte, goed verzorgde en rimpelvrije huid.
Gaandeweg werden er andere producten aan toegevoegd en kon de triomftocht van het label niet meer worden gestopt. De charme en uitstraling van Estée Lauder hebben zeker bijgedragen aan het grote succes van het merk. Ze was altijd een beetje mysterieus en verbergt bijvoorbeeld haar geboortedatum, omdat ze vond dat leeftijd irrelevant was voor schoonheid. Deze houding betoverde zowel modeontwerpers als tijdschriften. Vanwege de populariteit kreeg Estée Lauder veel publiciteit, zodat het assortiment zeer snel kon worden uitgebreid. Bekwame experts en vernuftige geesten complementeerden Estée Lauder uitstekend met haar visie. Vooral de naamgeving van de producten werd al snel een teken van succes.
Estée Lauder erkende dat fantasierijke namen die de kleur of eigenschappen bijzonder goed beschreven, een beslissende rol speelden in het succes. Ondertussen is het label nog steeds afhankelijk van topkwaliteit, hoogwaardige grondstoffen en veel onderzoek. Het resultaat is dat er voortdurend nieuwe en innovatieve cosmetica worden ontwikkeld die klanten over de hele wereld inspireren. De teint speelt een zeer belangrijke rol in het productassortiment, omdat een glad en egaal gezicht al generaties lang het schoonheidsideaal is. Met Estée Lauder Double Wear Nude Water Fresh Makeup bereiken klanten niet alleen een onberispelijke teint, maar zorgen ze er ook voor.