Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

De geur

Een mix van tropische componenten, bloemige noten en een sensuele basis, Estée Lauder geeft Sensuous Nude zijn unieke boeket. De geur is een variant van Sensuous, die in 2008 werd uitgebracht en is ook zeer vrouwelijk en enigszins zoetig.
Sensuous Nude opent met sprankelende tonen van bergamot uit Sicilië en mandarijnen, die kruidige peper enroze peper ontmoeten. Dit maakt het boeket van citrusboeket interessanter en verfijnder. Jasmijn bloesems en lelie-van-de-vallei geven het hart van het parfum een bloemennuance. Ze worden aangevuld met sensuele muskus en exotische, zoete kokosnoot water en honing. De basis combineert warme en houtachtige noten: sandelhout, heliotroop en houtige noten ontmoeten vanille en amber.
Ondanks de veelvoudige geuren mag het parfum geen problemen veroorzaken, maar laat het een aangename, sensuele geur achter op de huid. Dit is aantrekkelijk, maar volgens de toevoeging is Nude' niet opdringerig of overweldigend.
Estée Lauder heeft een wereldrijk opgebouwd in de cosmetica-industrie en parfums zijn slechts één van de divisies die nu deel uitmaken van de Groep. In 1946 richtte ze het bedrijf op en boekte ze wereldwijd succes met haar onnavolgbare verkooptalent en marketingliefhebber. In het midden van de jaren vijftig werd een badolie van Lauder een bestseller en supermodellen en beroemdheden in het begin promootten de geurstoffen van het bedrijf.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
In 2004 overleed ze op gevorderde leeftijd, maar het merk Estée Lauder blijft in familiebezit en heeft zijn portfolio gestaag uitgebreid met cosmetische merken zoals MAC Cosmetics, Bobbi Brown en Clinique.

De parfumeur

De neus achter Estée Lauder Sensuous Nude is Annie Buzantian. Ze is geboren in Roemenië, werkt sinds 1972 voor Firmenich en heeft sindsdien tal van geuren gecreëerd. In 2003 ontving ze een prijs voor haar levenswerk van de American Society of Parfumers.
Ze studeerde haar vak onder meer samen met parfumeur Elie Roger. Naast de geuren Estée Lauder Sensuous Nude en Pleasures heeft ze in de loop der decennia ook klassiekers ontwikkeld voor andere bedrijven zoals Marc Jacobs Honey and Dot, Tommy Hilfiger Tommy of verschillende geuren voor Victoria's Secret. Ze heeft ook vaak samengewerkt met collega Alberto Morillas.
Zelf ziet ze haar carrière ook onder het aspect van de klassieke Amerikaanse droom vallen, want toen ze in de jaren zeventig naar New York verhuisde, had ze nooit gedroomd van zo'n succesvolle carrière in de schoonheidsindustrie.

De fles

De Estée Lauder Sensuous Nude fles is een kleurvariant van het origineel. De ronde, maar veeleer platte fles is gemaakt van zwaar glas. Een zeskantige deksel rondt het ontwerp af en verbergt de pompdispenser. Kenmerkend zijn de elegante, golfvormige lijnen, die zich uitstrekken over de fles.
Voor Sensuous Nude domeineert een poederige rosétoon en accenten in rose goud. Hoewel het ontwerp is zeer modern en chique, is het ontworpen met gelijkenissen met klassieke geuren van het etiket in het achterhoofd.

De reclame

Isabeli Fontana is het gezicht van de Estée Lauder Sensuous Nude reclamecampagne. Het Braziliaanse model werd gefotografeerd door modefotograaf Craig McDean op de stranden van Californië. Het zachte en lichtjes roodachtige licht van de zonsondergang en de zee werden als decor gekozen. Dit past ook bij het sensuele, exotische thema van de parfumcompositie.
Het model is verpakt in een beige, licht transparante zijden doek. De slogan van het parfum is: Modern. Magnetisch. Transparant. En de commercials vangen deze stemming precies op.