De advertentie voor Tom Ford Mandarino di Amalfi Acqua
Tom Ford is een buitengewone ontwerper, of het nu gaat om mode, accessoires of geuren, zijn creaties zijn niet in een hokje te plaatsen. Dit zie je ook terug in zijn reclamecampagnes, of het nu gaat om printadvertenties, posters of commercials, hij houdt ervan om te provoceren.
In de campagne voor Tom Ford Mandarino di Amalfi Acqua gebruikt hij scherpe zij- en achteraanzichten. Alle lichaamsdelen die te zien zijn, zijn uitgekleed, zowel voor de zon als voor blikken. Aan de rechterkant zitten een vrouw en een man in een intieme omhelzing. Hun gebruinde lichamen en natte haar laten zien hoe verfrist ze zijn van het water. Ze zijn waarschijnlijk net uit het zwembad aan de linkerkant van de foto gekomen en omhelzen elkaar nu innig, de vonk van passie is duidelijk zichtbaar. Op de achtergrond zit een naakte vrouwenfiguur aan de rand van het zwembad en strekt haar voeten uit in het verfrissende water; een andere figuur, ook ongekleed, loopt achter het stel langs. Vrouw en man verfrissen zich, een uitdrukking voor de uniseks geur. Zodat de kijker van de printadvertentie ook te weten komt waarom iedereen zo verfrist is, wordt het flesje Tom Ford Mandarino di Amalfi Acqua ook getoond, dat een deel van het blauwe water in het zwembad en details van de persoon die op de achtergrond zit bedekt.
In de advertentie worden de contrasten bondig gepresenteerd. Naakte lichamen, gebruind, verfrist na een duik in het zwembad: de kijker kan de frisheid voelen. Het koele water versterkt het contrast tussen afkoeling en warmte, de naakte lichamen benadrukken de sensuele geur.