Campagne voor Tom Ford Fleur de Portofino adverteert met sensuele beelden
Net als het ontwerp van de flacon is de reclamecampagne voor Tom Ford Fleur de Portofino gebaseerd op de advertenties voor de vorige geuren. Terwijl de campagne van vorig jaar een hele reeks zongebruinde, naakte billen toonde, heeft de Fleur-campagne slechts één ontklede stoel als blikvanger. Oppervlakkig gezien niets meer dan een onschuldig oppervlak om het geurige water op te vangen dat uit de fles over het betreffende lichaamsdeel stroomt, maar de onderliggende boodschap is altijd aanwezig: seks verkoopt.
Net als in veel van zijn eerdere campagnes houdt Tom Ford ook hier vast aan dit beproefde principe, zij het in een wat afgezwakte vorm. Terwijl in eerdere reclames de flacons tussen de blote borsten of zelfs tussen de benen van de anonieme modellen werden geplaatst, ligt de nadruk hier minder op provocatie en meer op lichamen als esthetische onderdelen van de algehele compositie.
Aangezien de geur ook sensuele noten heeft, maar over het algemeen meer overkomt als een aangepaste eau de cologne, past de campagne van dit jaar stilistisch beter bij het karakter van Fleur de Portofino. De vorm van het eerder genoemde lichaamsdeel, dat meer doet denken aan Twiggy dan aan Kardashian, wijst ook op de minder voluptueuze in plaats van slanke en lichte geur.
Het kleurenschema van de commercial volgt precies het flesje. Goudkleurige huid en azuurblauw water, verlevendigd door glinsterende druppels en zonnereflecties, laten niets te wensen over op het gebied van congruentie. Aangezien dit een uniseks geur is, is het concept van de campagne ook gericht op de smaak van beide geslachten door niet te veel en niet te weinig te laten zien. Dames en heren kunnen zich dus even aangesproken voelen, zoals het altijd al is geweest bij een eau de cologne.